Θεατρο - Οπερα

Η επιστροφή του βασιλιά

«Οιδίπους Τύραννος»: μετά το Ηρώδειο, στις «γειτονιές» της Αθήνας

4741-35213.jpg
Δημήτρης Μαστρογιαννίτης
ΤΕΥΧΟΣ 403
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
25470-56424.jpg

Η ιστορία του βασιλιά της Θήβας Οιδίποδα μέσα από την τραγωδία του Σοφοκλή γίνεται, με τη σκηνοθετική ματιά του Λιθουανού Τσέζαρις Γκραουζίνις, ένα θεατρικό παιχνίδι πολλαπλών αναγνώσεων με συμβάσεις από το παρελθόν (όλους τους ρόλους ερμηνεύουν τρεις άντρες υποκριτές) και εμβόλιμες αναφορές από το παγκόσμιο θέατρο του σήμερα. Και το ερώτημα περιμένει ανοιχτό ν’ απαντηθεί από το θεατή: Ανήκω στην κατηγορία ανθρώπων που πάνε κόντρα στη μοίρα ή σ’ αυτούς που γίνονται όργανά της, ακόμα κι όταν νομίζουν ότι διαλέγουν οι ίδιοι το δρόμο της ζωής τους;

Το κείμενο του Σοφοκλή, σε μετάφραση Μίνου Βολανάκη, υπηρετούν πιστά ο Αιμίλιος Χειλάκης - Οιδίποδας, ο Χρήστος Σαπουντζής - Κρέων, Άγγελος και Εξάγγελος, και ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης - μάντης Τειρεσίας, Ιοκάστη (ενδεδυμένος το υπέροχο φόρεμα που δημιούργησε ο Κένι Μακλίλαν), γεροβοσκός.

Ιnfo

Παραστάσεις στην Αττική: Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας (8/9), Θέατρο Ρεματιάς, Χαλάνδρι (10, 11/9), Άλσος Δ. Κιντής, Ηλιούπολη (12/9),

Κηποθέατρο Παπάγου (13/9), Βεάκειο Πειραιά (14/9), Θέατρο Πέτρας (15/9), Άλσος Βεΐκου (17/9), Αλέξης Μινωτής, Αιγάλεω (18/9)


Φωτό: Γιάννης Βασταρδής

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.