Από τα Εξάρχεια στις φαβέλες του Ρίο
O Σωτήρης Καραμεσίνης σκηνοθετεί «Βάκχες» με το θίασο της «Πόλης του Θεού» και μας διηγείται την περιπέτειά του.
![2538-7163.jpg 2538-7163.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2010/01/13/2538-7163_0.jpg)
Το να πάω στη Βραζιλία να κάνω θέατρο ήταν κάτι σαν παιδικό όνειρο, ο δικός μου προσωπικός παράδεισος. Για καμία δεκαετία παρακολουθούσα από μακριά μία ομάδα φτωχών, νέων ταλαντούχων ηθοποιών που έκανε θέατρο στις φαβέλες. Τον Μάρτιο του 2008 έκανα δέκα μαθήματα πορτογαλικών, πούλησα το σπίτι μου για να μη με κρατάει τίποτα και άκουσα τη συμβουλή του Πανόπουλου στην A.V.: «Να μην έχεις ούτε σκόνη στα παπούτσια σου όταν θα φύγεις». Φτάνοντας στο Ρίο Ντε Τζανέιρο έψαξα αμέσως να τους βρω. Σε ένα λόφο, επάνω από το Leblon (το βραζιλιάνικο Κολωνάκι), είναι η φαβέλα Vidigal, όπου εκεί έχει την έδρα της η ομάδα nos do morro (= Εμείς του λόφου). Αποτελούν φαινόμενο, αφού έβγαλαν το βραζιλιάνικο σινεμά από το βάλτο, τους ξέρεις από την «Πόλη του Θεού» και την «Πόλη των ανθρώπων».
Ξεκίνησαν μικροί, σήμερα μεγάλωσαν. Ο μεγαλύτερος ηθοποιός μου ήταν 33 και ο μικρότερος 22. Αυτό ακριβώς που ήθελα. Ανεβαίνω στο λόφο, συναντάω τον ιδρυτή τους, συστήνομαι -και εξηγώ. «Γεια σας, είμαι Έλληνας σκηνοθέτης και ήρθα να ανεβάσω μαζί σας Βάκχες». Δεν με ήξεραν φυσικά, δεν είχαν ακούσει τίποτα για μένα. Τα έχασαν. Δεν είχαν δει ποτέ Έλληνα, άσε που γενικά δεν έχει δουλέψει ποτέ μαζί τους άλλος σκηνοθέτης έξω από την ομάδα.
Έμεινα αρχικά περίπου ένα δίμηνο παρακολουθώντας τις πρόβες, έγινα μέλος του θιάσου. Δούλεψα τη μετάφραση του κειμένου με ένα φίλο, διάλεξα τους ηθοποιούς και ξεκινήσαμε τις πρόβες που πήραν 9 μήνες. Και εγώ και οι ηθοποιοί παίξαμε μουσική με κρουστά, με το πάτωμα, με τα ταβάνια. Αυτό είναι το αρχαίο θέατρο: μουσική, χορός, κείμενο, όλα μαζί. Και τα παιδιά αυτά είναι το καλύτερο υλικό για να το κάνεις. Ξεκινούν από 8 ετών να κάνουν θέατρο με καποέιρα, μουσική, κρουστά, τραγούδι, φωνή και πολλά άλλα. Τώρα κάνω ένα break ερχόμενος πάλι στην Αθήνα που μου έλειψε πολύ. Επιστρέφοντας, το πλάνο μου είναι να περιοδεύσουμε σε διάφορα διεθνή φεστιβάλ θεάτρου. Όνειρο ζωής για όλο το θίασο είναι φυσικά να παίξουμε το έργο και εδώ. Να είναι η ομάδα του λόφου ο πρώτος βραζιλιάνικος θίασος που θα παίξει Βάκχες στην Ελλάδα.
ID:
Γύρω στα 11 ο Σωτήρης Καραμεσίνης, και αφού είχε ανακαλύψει από πιτσιρικάς τη λογοτεχνία, ανακάλυψε την τζαζ. Κοιμόταν με το ραδιόφωνο στο αυτί. Τρία χρόνια αργότερα ξεκίνησε σαξόφωνο. Υπαρξιακές ανησυχίες και Θεολογική Σχολή Θεσσαλονίκης. Προκύπτει τρελό πάθος με το σινεμά. Παίζει με γκρουπ, 5 χρόνια με τους De Traces, ενώ σπουδάζει σκηνοθεσία κινηματογράφου στη Σταυράκου. Σήμερα, μόλις επέστρεψε μετά από ενάμιση χρόνο στη Βραζιλία, όπου σκηνοθέτησε τις «Βάχκες» με την ομάδα ηθοποιών της γνωστής ταινίας «Η πόλη του Θεού». Μαθήματα τραγωδίας από τους απόκληρους της Γης…
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.