- CITY GUIDE
- PODCAST
-
29°
Ταξικά μαθήματα
Αν μαθαίνουμε κάτι από τα έργα του Οστρόφσκι είναι ο αντικατοπτρισμός μιας σαθρότητας, κοινωνικής, συναισθηματικής και πολιτικής, που επικρατούσε σε μια χώρα όπου άνθιζε η εμπορική τάξη, στη Ρωσία.
Ποιοι θα ήταν σήμερα οι ήρωες του συγγραφέα; Μπορείτε να κοιτάξετε γύρω σας τα χάμερ να ανηφορίζουν τη Σκουφά, τα τζίμι τσου σε νωχελικά πόδια εικοσιπέντε ετών, και θα το καταλάβετε. Η μεσαία τάξη, αρπαγμένη από τα μαλλιά της, πασχίζει να μη βουλιάξει στο σαπιοκάραβο της εικόνας της. Προσπαθεί υπερχρεωμένη να πείσει ότι αυτή και μόνο αυτή είναι η ανώτερη τάξη. Ακόμα και όταν δανειστές και τράπεζες καραδοκούν και οι κατασχέτες βρίσκονται στο κατώφλι, δεν αποφασίζει να εγκαταλείψει την εικόνα της, να συνετιστεί και να αποπειραθεί να κάνει ένα νέο, πιο νοικοκυρεμένο ξεκίνημα. Αυτά που συμβαίνουν σε μια κοινωνία της ψευδούς αφθονίας σήμερα, αυτά συνέβαιναν και πριν από εκατόν πενήντα χρόνια. Στο έργο του «Σε στενό οικογενειακό κύκλο», ο Οστρόφσκι περιγράφει με τον καλύτερο τρόπο την απληστία και το νεοπλουτισμό που διαπερνούν και τραυματίζουν ανεπανόρθωτα τη ραχοκοκαλιά μιας ολόκληρης κοινωνίας. Ο άνθρωπος και οι αξεπέραστες επιθυμίες του γίνονται αντικείμενο σχολιασμού και χλεύης.
Στην ιστορία μας ο πλούσιος και αυτάρεσκος έμπορος Μπαλσόφ σχεδιάζει να κηρύξει εικονική πτώχευση για να ξεφύγει από τους δανειστές του και στήνει μια απάτη με τον έμπιστο υπάλληλό του σε συνεργασία με τον παγαπόντη δικηγόρο τους. Όλα αλλάζουν όταν ο υπάλληλός του επωφελείται της κατάστασης και διεκδικεί τα πάντα. Καταπατά τους όρους της συμφωνίας, παντρεύεται την κόρη του αφεντικού, αποκτά περιουσία και αρνείται να σώσει τον πεθερό του από τα δεσμά της φυλακής.
Στην παράσταση που έχει σκηνοθετήσει ο Νίκος Μαστοράκης περιγράφονται όλα τα κωμικά και τραγικά στοιχεία μιας ψεύτικης κατασκευής, μιας οικογένειας και μιας τάξης ανθρώπων που δεν μπορούν να διακρίνουν την αλήθεια από το ψέμα και χάνουν ολοκληρωτικά τους εαυτούς τους. Καρτούν προσωπικότητες σε μια ατέλειωτη σύγκρουση με τη ζοφερή τους πραγματικότητα, που αναδεικνύεται από τις πινελιές μαύρου χιούμορ των πρωταγωνιστών.
Σε στενό οικογενειακό κύκλο
του Οστρόφσκι
Σκηνοθεσία: Ν. Μαστοράκης
Παίζουν: Π. Χαϊκάλης, Ελ. Καστάνη, Φ. Σπύρος, Ελ. Ουζουνίδου
Θέατρο Βασιλάκου: Προφήτη Δανιήλ 3 & Πλαταιών, 210 3467.735
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.