- CITY GUIDE
- PODCAST
-
28°
Σύστημα Αθήνα 2009
Από 27 έως 30/11 το «Σύστημα Αθήνα 2009», μια πλατφόρμα θεάτρου και χορού, επιδιώκει την επικοινωνία ανάμεσα στην ελληνική και διεθνή αγορά.
Στην τρίτη διοργάνωσή του από το Ελληνικό Κέντρο Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου και το Εθνικό Κέντρο Θεάτρου & Χορού –η ATHENS VOICE είναι χορηγός επικοινωνίας– παρουσιάζει σε διευθυντές πολιτιστικών φορέων του εξωτερικού 13 από την περίοδο Απρίλιος 2008-Οκτώβριος 2009. Ζητούμενο; Η πρόσκλησή τους στα διεθνή φεστιβάλ. Στο παρελθόν μερικές πέτυχαν το στόχο τους. Τι γίνεται όμως φέτος;
Διονύσης Καββαθάς, επίκουρος καθηγητής Φιλοσοφίας και Αισθητικής των Μέσων στο Πάντειο παν/μιο: Βρισκόμαστε εδώ και αρκετό καιρό σε μια νέα πολιτιστική κατάσταση, όπου το ερώτημα για το καθεστώς του θεατρικού και του χορευτικού έργου τίθεται επιτακτικά με όρους παγκοσμιοποίησης και άρα ομοιομορφίας. Ωστόσο, αυτοί οι ίδιοι όροι οδηγούν στη δημιουργία ενός αρχιπελάγους απεδαφικοποιημένων εικόνων, ήχων, σκηνικών και κινήσεων που αντιστέκονται στις επιβεβλημένες από τα μίντια σκηνοθεσίες του κόσμου και του εαυτού. Στην πολιτιστική Αθήνα, κορυφαίοι θεσμοί όπως το Φεστιβάλ Αθηνών αλλά και σχεδόν αφανείς κριτικές επιτροπές για την ανταλλαγή πολιτιστικών αγαθών όπως είναι ακόμη το «Σύστημα Αθήνα», οφείλουν να λειτουργούν ως τοποτηρητές του παγκόσμιου και του τοπικού, ως ανιχνευτές του στερεότυπου και του διαφορετικού. Κάτι τέτοιο δεν είναι καθόλου εύκολο αφού και οι κριτές είναι μέρος των πολιτιστικών συστημάτων που παρατηρούν και έχουν υποβληθεί στην ίδια αισθητηριακή σχηματοποίηση όπως και οι δημιουργοί έργων τέχνης. Άρα, αυτό που απαιτείται απ’ όλους είναι η συνεχής απορρύθμιση των αισθήσεων και των παραστάσεων του νου, η διαρκής εγρήγορση για το απίθανο: τόσο έξω από εμάς όσο και μέσα μας.
Περικλής Μουστάκης, σκηνοθέτης στα «Παιχνίδια σφαγής», Θέατρο Άσκηση (συμμετέχει για 2η φορά): Έχω την αίσθηση ότι οι προσκεκλημένοι διαπιστώνουν αυτό που αρχίζουμε να αντιλαμβανόμαστε όλοι, το ξύπνημα μιας καινούργιας θεατρικής πραγματικότητας μέσα από συνεχείς οσμώσεις που τείνουν να διαμορφώσουν ένα θέατρο ενταγμένο στη σύγχρονη ευρωπαϊκή θεατρική προβληματική. Από τις παραστάσεις που συμμετέχουν έχω παρακολουθήσει μόνο μία με την οποία και αισθάνθηκα «συγγενής». Αναφέρομαι στους «Βίους Αγίων» του Μαρμαρινού, που υπέβαλλαν μια θεατρική ιερότητα παρασέρνοντας το θεατή σ’ ένα εξωκαθημερινό σύμπαν.
Οι φετινές συμμετοχές
Θέατρο: Scarmface (από τους Splish Splash), Silence (Vasistas), Rottweiler (ΝΑΜΑ), Βίοι (Ζωές) Αγίων (Theseum Ensemble), Ζορμπάς (Εθνικό Θέατρο), Λα Πουπέ (Σφενδόνη), Ο Μεγαλέξανδρος και ο καταραμένος δράκος (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Β. Αιγαίου), Παιχνίδια σφαγής (Άσκηση).
Χορός: Αmen (Χ-ΙΤ), Das (Ist) Ein… (YELP dance co), LANG (AD-LIB), Δρόμοι (Ομάδα Χορού Ζωής Δημητρίου), Ο Υιός (ΟΚΤΑΝΑ).
Οι χορευτικές παραστάσεις στο Δίπυλον (Καλογήρου Σαμουήλ 2 & Διπύλου, 210 3227.991) με ελεύθερη είσοδο. Οι θεατρικές στο Badminton, στο Εθνικό κ.ά. Στις 29/11 συμπόσιο - ανοιχτή συζήτηση για το ελληνικό θέατρο, στο Υπουργείου Πολιτισμού 9.30-14.00.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.