- CITY GUIDE
- PODCAST
-
16°
Φονικός έρωτας
Η Τόσκα θα ερωτευθεί, θα προδοθεί, θα σκοτώσει και θα αυτοκτονήσει μπροστά στους θεατές του Ηρωδείου
Η Τόσκα θα ερωτευθεί, θα προδοθεί, θα σκοτώσει και θα αυτοκτονήσει μπροστά στους θεατές του Ηρωδείου, μέσα στο απίστευτο σκηνικό που έστησε ο σκηνοθέτης της όπερας Ούγκο Ντε Άνα για την παράσταση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.
Ακόμα και στον πιο αδαή της όπερας είναι οικεία η διάσημη άρια της Τόσκα «Vissi d’arte». «Για την τέχνη έζησα, έζησα για αγάπη» τραγουδάει η Φλόρια Τόσκα στο βαρώνο Σκάρπια, επικεφαλής των δυνάμεων κατοχής στη Ρώμη (1800), όταν αυτός προσπαθεί να την κάνει δικιά του με αντάλλαγμα τη σωτηρία του αγαπημένου της, ιδεαλιστή επαναστάτη Μάριο Καβαραντόσι. Όμως ο συνθέτης Πουτσίνι δεν ήθελε happy end. Η Τόσκα σκοτώνει τον Σκάρπια, ο Καβαραντόσι εκτελείται και η Τόσκα αυτοκτονεί. Όλα αυτά στη διάρκεια ενός 24ώρου!
Ο διάσημος Αργεντίνος σκηνοθέτης Ούγκο Ντε Άνα είδε στην όπερα ένα (ρεαλιστικό) θρίλερ, καθώς στο τέλος κάθε μία από τις τρεις πράξεις σημαδεύεται από ένα μεγάλο γεγονός, ικανό να εξάψει την… αγωνία των θεατών. Ο σκηνοθέτης είναι επιπλέον γνωστός για την ατμόσφαιρα που ξέρει να δημιουργεί με τους φωτισμούς και τη σκηνογραφία. Για την παράσταση επέλεξε ένα φορτωμένο με συμβολισμούς, μπαρόκ σκηνικό. Καταπιεστικά σύμβολα της εξουσίας (κυρίως θρησκευτικά) εντείνουν την πίεση στους ήρωες, που ζουν τις τελευταίες ώρες της ζωής τους χωρίς να το ξέρουν. Όπως δηλώνει ο Ντε Άνα στις συνεντεύξεις του, σέβεται το ιστορικό περιβάλλον όπου εξελίσσεται η όπερα, γι’ αυτό μην περιμένουμε εκμοντερνισμούς χωρίς νόημα. Η χρήση των βίντεο απλά εξυπηρετεί το ρεαλισμό. Την Τόσκα ερμηνεύουν σε διπλή διανομή η Ιταλίδα Ντανιέλα Ντέσι (26, 28) κι η Ελληνίδα Τσέλια Κοστέα (27, 29).
Ηρώδειο, 26-29/7, στις 21.00. Μουσική διεύθυνση: Μύρων Μιχαηλίδης.
Μάριο Καβαραντόσι: Καρλ Τάνερ (26, 28) - Τζανκάρλο Μονσάλβε (27, 29)
Βαρόνος Σκάρπια: Λάντο Ατανέλι (26, 28) - Γκεόργκε Γκαγκνίτζε (27, 29).
Συμμετέχει η Ορχήστρα και η Χορωδία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και η
Παιδική Χορωδία ROSARTE. € 25, 45, 55, 60, 85, 100, 15 (Φ/Π).
210 3662.100, 210 3612.461, 210 3643.725
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου
Οι πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες της παράστασης που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2025
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.