- CITY GUIDE
- PODCAST
-
32°
![4741-35213.jpg 4741-35213.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/4741-35213_0.jpg)
![23899-56483.jpg 23899-56483.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2012/07/10/23899-56483.jpg)
Η Athens Voice βάζει τέλος στις φήμες. Δεν ήταν αριστοφανικός δάχτυλος - ένα διαφημιστικό τρικ για τους «Βάτραχους» του Αριστοφάνη (αφού δεν παίζονται φέτος) η… εισβολή των συμπαθητικών αμφίβιων. Εξάλλου ένα μόνο βατραχάκι ήταν αυτό που προκάλεσε… τόσο πανικό.
Επεισοδιακή παράσταση παρακολούθησαν το Σάββατο το βράδυ οι 6.500 χιλιάδες και πλέον θεατές που έσπευσαν να παρακολουθήσουν τον Οιδίποδα Τύραννο του Σοφοκλή, όπως τον «διάβασε» ο Λιθουανός σκηνοθέτης Τσέζαρις Γκραουζίνις και τον ερμήνευσαν επί σκηνής ο (εξαιρετικός στον ομώνυμο ρόλο) Αιμίλιος Χειλάκης, ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης (εκκεντρικός ως Τειρεσίας, εντυπωσιακός ως Ιοκάστη, συγκινητικός ως γεροβοσκός), ο Χρήστος Σαπουντζής (απολαυστικός Κρέοντας, μεταξύ άλλων) και οι οχτώ ηθοποιοί του χορού που τους πλαισίωναν με κορυφαίο τον Κώστα Κορωναίο.
Λίγο πριν σβήσουν τα φώτα, μέρος της αριστερής όπως βλέπει κανείς τη σκηνή πλευράς του θεάτρου φάνηκε να ενοχλείται από κάτι, χωρίς ωστόσο να θορυβηθεί το υπόλοιπο θέατρο. Λίγο όμως μετά από τη μέση της παράστασης, μία φωνή ξεσήκωσε «κύμα» θεατών διαδοχικά στις κερκίδες, καθώς πολλοί ισχυρίστηκαν ότι άκουσαν τη λέξη φίδι.
Τα φώτα άναψαν, οι ταξιθέτες καθησύχασαν το κοινό, ο Αιμίλιος Χειλάκης πλησίασε τις κερκίδες και ζήτησε ψυχραιμία και ο Τσέζαρις Γκραουζίνις ανέβηκε επί σκηνής και έδωσε οδηγίες στους ηθοποιούς του από ποιο σημείο να συνεχίσουν τη σκηνή.
Τα φώτα έσβησαν και ο Κώστας Κορωναίος ξανάπιασε το τραγούδι του σα να μη συνέβη τίποτε εν μέσω θερμού χειροκροτήματος από το κοινό που εκδήλωσε τη συμπαράστασή του στους ηθοποιούς που επιβεβαίωσαν περίτρανα το the show must go on.
Το φινάλε βρήκε το κοινό όρθιο να χειροκροτεί και να φωνάζει μπράβο. Ιδιαίτερα εντυπωσίασε η μουσική του Δημήτρη Θεοχάρη, ενώ πολύ καλά λόγια ακούστηκαν για τα λιτά σκηνικά και κοστούμια του Κέννι Μακλίλαν και τους φωτισμούς του Νίκου Βλασόπουλου που έπαιξαν με το καυστικό φως και το λυτρωτικό σκοτάδι που χαρακτηρίζουν την ιστορία του Οιδίποδα.
Σε μίνι γκάλοπ που ακολούθησε ανάμεσα σε κοινό και ταξιθέτες ακούστηκαν οι εκδοχές μικρό βατράχι, ποντίκι και φίδι, με το βατράχι να προηγείται μακράν σε εμφανίσεις. Ο χαμογελαστός κόσμος που έσπευσε στα καμαρίνια και αποχωρούσε χαμογελαστός από το θέατρο φάνηκε να προτίμησε την παράσταση από τον πανικό.
(Το βατραχάκι δεν βρέθηκε για να του δοθούν συγχαρητήρια για τον πανικό που σκόρπισε).
*Τρίτη 10/7 και Tετάρτη 11/7 η παράσταση Οιδίπους Τύραννος παρουσιάζεται στη Θεσσαλονίκη, στο θέατρο Συκεών Μάνος Κατράκης στις 9:30.
Φωτό: Μάρω Παπαδοπούλου
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.