- CITY GUIDE
- PODCAST
-
27°
Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος ανεβάζει τις «Εκκλησιάζουσες» στην Επίδαυρο
Όταν το έγραφε ο Αριστοφάνης υπήρχε η ίδια παρακμή με τη σημερινή
![23497-52048.jpg 23497-52048.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2012/06/27/23497-52048.jpg)
«Εκκλησιάζουσες», αντιμετωπίζεις το σήμερα με ένα έργο μιας άλλης εποχής, με έμμεσες αναφορές κι ένα σύγχρονο λόγο.
22/6, Πρώτο Πειραματικό Γυμνάσιο, πρόβες του Θεάτρου του Νέου Κόσμου. Είμαστε στο 392 π.Χ. κι η ηττημένη Αθήνα παρακμάζει. Ικανές στο χειρισμό του χρήματος, οι Αθηναίες στις «Εκκλησιάζουσες» του Αριστοφάνη κηρύσσουν την κοινοκτημοσύνη. «Από εδώ κι εμπρός αυτή τη χώρα δεν θα τη λοιδορεί κανένας! Τέρμα οι ρουφιανιές» λέει η αρχηγός Πραξαγόρα (Δάφνη Λαμπρόγιαννη) στο σύζυγο που λουφάζει (Κώστας Κόκλας). Κι ο χορός των γυναικών συμπληρώνει: «Εμείς απ’ το κοινό ταμείο θα σας τρέφουμε όλους! Τίποτα δεν θα πουλιέται, τίποτα δεν θα μπορεί να αγοραστεί κι όλοι θα ’χουν απ’ όλα – ψωμί, κρασί!».
Η διάθεση του Θεοδωρόπουλου δεν κρύβεται: «Είναι πολλά αυτά που με κάνουν χαρούμενο: πρώτη φορά κατεβαίνω στην Επίδαυρο με το Θέατρο του Νέου Κόσμου· συνεργάζομαι ξανά με τους ίδιους συντελεστές, έξι χρόνια μετά τους “Αχαρνείς” με το Εθνικό στην Επίδαυρο (Θάνος Μικρούτσικος, Άγγελος Μέντης, Αγγελική Στελλάτου)· εκφράζεται η ανάγκη μου να κάνω κάτι που να σχετίζεται με αυτά που συμβαίνουν γύρω μας. Όταν το έγραφε ο Αριστοφάνης υπήρχε η ίδια παρακμή με τη σημερινή. Έχει ενδιαφέρον λοιπόν να δεις πώς μπορείς να αντιμετωπίσεις το σήμερα με ένα έργο μιας άλλης εποχής, χωρίς να το κάνεις επιθεώρηση, με έμμεσες αναφορές κι ένα σύγχρονο λόγο.
Στη διασκευή που έχει κάνει στο κείμενο ο Βασίλης Μαυρογεωργίου, η δική μας Πραξαγόρα ταξιδεύει στο χρόνο, βλέπει στο μέλλον και προσπαθεί να προφυλάξει τις γυναίκες από αυτό που τους συμβαίνει σήμερα – ότι μιμούνται δηλαδή τον αυταρχικό τρόπο με τον οποίο ασκούν οι άντρες την εξουσία. Τις προφυλάσσει από την αφαίρεση των θετικών στοιχείων της γυναικείας φύσης τους».
27&28/7, Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου. Παίζουν, επίσης: Γιώργος Πυρπασόπουλος, Παντελής Δεντάκης, Νίκος Καρδώνης, Γεωργία Γεωργόνη, Μαίρη Σαουσοπούλου κ.ά.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.