- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
O Μιχαήλ Μαρμαρινός, επιστρέφει στη γραφή του Δήμητρη Δημητριάδη και στο «Insenso», μια «όπερα χωρίς μουσική».
O Μιχαήλ Μαρμαρινός, σκηνοθέτης των απαιτητικών, ιδιόρρυθμων θεαμάτων επιστρέφει στη γραφή του Δήμητρη Δημητριάδη και στο «Insenso», μια «όπερα χωρίς μουσική» εμπνευσμένη από το «Senso» του Λουκίνο Βισκόντι. Την άρια-ποταμό πάνω στην ασίγαστη μνήμη ενός ερωτικού πάθους που οδήγησε στον εξευτελισμό και την τριπλή προδοσία –της πατρίδας, της κοινωνικής τάξης, του εραστή–ερμηνεύει από 7-9/7 μια εκλεκτή χορωδία γυναικών (21 στο σύνολο), ανάμεσά τους οι: Sandra Garuglieri, Μαρία Ναυπλιώτου, Θεοδώρα Τζήμου, Αλεξάνδρα Αϊδίνη κ.ά. Και τι να περιμένουμε αυτή τη φορα από τον ιδιοφυή σκηνοθέτη; Τις απαντήσεις μας τις έδωσε ο ίδιος.
Ο Μιχαήλ Μαρμαρινός για το «Insenso» του Δήμητρη Δημητριάδη
Πώς θα συνοψίζατε τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίσατε σκηνοθετικά το «Insenso; Ποια ήταν τα στοιχεία-κλειδιά στην ανάγνωσή σας, τι επιλέξατε να τονίσετε και πώς πιάσατε το κείμενο;
Συνήθως η διαδικασία είναι αντίστροφη: Τα κείμενα μας «πιάνουν» πρώτα, εμείς ύστερα. Κάπως έτσι έγινε και με το «Ιnsenso». Ή, πιο σωστά, ΜΕΣΑ ΜΑΣ ακούγονται τα κείμενα που αγαπάμε, εμείς τα γράψαμε. To Τοπίο, μια βίαιη ανασκαφή στη μνήμη, στο σώμα της ανθρώπινης εμπειρίας, είναι η πρώτη κρίσιμη δίοδος για τη βίωση αυτής της παράστασης. Η Ιστορία είναι ο πάντα αναπόδραστος και συνταρακτικός δεύτερος άξονας, θα τολμούσα να πω… Ο Λόγος, φυσικά, ο υπέροχος λόγος του Δημητριάδη, η Σιωπή και η Μουσική του, είναι ο τρίτος κρίσιμος άξονας: η μουσική του Λόγου, του ελληνικού και του ιταλικού. Ο τρόπος που το ΣΩΜΑ ΤΟΥ ΗΘΟΠΟΙΟΥ «επιβιώνει» μέσα σε μια γλώσσα τραβηγμένη στα έσχατα. Ένα σώμα πεταμένο στη Γλώσσα! Κυριολεκτικά...
Δεύτερη φορά σε σύντομο χρονικό διάστημα που επιλέγετε κείμενο του Δημητριάδη. Τι είναι αυτό που σας έλκει περισσότερο στα κείμενα και τη γραφή του;
Αυτό που συναρπάζει στον Δημητριάδη είναι για μένα δύο πράγματα: Αφενός είναι τέτοια η ένταση του ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ του βιώματος ως ανθρώπου, που για να σωθεί στρέφεται στη γραφή. Εκεί δε, επειδή τίποτα δεν χωράει στην έντασή του, ξεμαλλιάζει τη Γλώσσα! Τη γραμματική, το συντακτικό της... Επιστρέφοντάς μας μια γλώσσα ανασκαμμένη, οιωνεί φρέσκια! Μια ελληνική, που μας υπενθυμίζει την καταγωγή της Γλώσσας γενικότερα – και τη δική μας καταγωγή φυσικά. Γιατί μέσα στη Γλώσσα κατοικούμε. Αφετέρου, πάλι λόγω της αυθεντικότητας του Πόνου, το προσωπικό καταδύεται σε τέτοια στρώματα, σε τέτοια βάθη, που συναντά τη συλλογικότητα – και ως εκ τούτου την Ιστορία. Αυτά με τραβούν στον Δημητριάδη.
Μια φράση-κλειδί που ξεχωρίζετε από το έργο και γιατί;
Θα σταθώ κυρίως σε μία: «Βρεθήκατε ποτέ μέσα σε Αίσθημα;». Η συγκεκριμένη φράση αποτυπώνει στην ουσία την τοπογραφία του όλου θεάματος.
Η αίσθηση με την οποία θέλετε να φεύγουν οι θεατές από την παράσταση;
Όλα έχουν τη σημασία τους, όταν σαν εμπειρία ταξιδεύουν μέσα μας στο Μετά... Η παράσταση αυτή, πάντως, κάνει ένα τρυφερό δώρο στον Αθηναίο: του επιστρέφει στα μάτια του, στις αισθήσεις του, κάτι. Ένα συνταρακτικό σημείο της πόλης του που είναι δύσκολο ακόμα και να φανταστεί ότι υπάρχει κάπου εκεί, δίπλα του…
Info: Όπως συμβαίνει με κάθε παράσταση του Μαρμαρινού, έτσι και σε αυτή η παρακολούθηση δεν είναι αυτή ενός απλού θεάματος. Ακολουθούν οι οδηγίες για το κοινό:
Η παράσταση αποτελείται από δύο μέρη: το α΄ μέρος διαδραματίζεται σε εξωτερικό χώρο, κάτι που προϋποθέτει περίπατο του κοινού. Το β΄ μέρος λαμβάνει χώρα στο κτίριο Δ΄ της Πειραιώς 260.
Οδηγίες για τον περίπατο: Οι θεατές, 10 λεπτά πριν την έναρξη, χωρίζονται σε δύο ομάδες: μία ανδρών και μία γυναικών, διαχωρισμός που έχει σημασία για την πρόσληψη της παράστασης.
Προτείνουμε τη χρήση χαμηλών, άνετων και κατά προτίμηση κλειστών υποδημάτων. Επίσης καλό θα ήταν οι θεατές να είναι εφοδιασμένοι με νερό και εντομοαπωθητικό.
Προσυγκέντρωση στην είσοδο του χώρου Η΄ όπου θα δοθούν οδηγίες. Λόγω της ιδιαιτερότητας του χώρου διεξαγωγής του α΄μέρους της παράστασης, όσοι αντιμετωπίζουν κινητικές δυσκολίες παρακαλούνται να επικοινωνήσουν με τα εκδοτήρια (210 3272.000) για διευκρινίσεις σε σχέση με τη διαδρομή τους και τον τρόπο παρακολούθησης.
Φωτό: Γεωργία Πανάκια. "Αυτό που μου άρεσε πολύ σε αυτό το project είναι ότι οι διακοπές μας το καλοκαίρι εκτός Αθηνών είναι πολύ μικρές, οπότε είναι ωραίο να ξέρεις πως μπορείς να χαρείς την Αθήνα, να εντοπίσεις γωνιές για να περάσεις ευχάριστα με τους φίλους σου, να κάνεις την παραμονή σου στην πόλη όμορφη."
ATHENS VOICE - Δημιουργώντας ένα editorial
Το σεμινάριο σχεδιάστηκε από το New School Athens σαν μια φωτογραφική άσκηση σε πραγματικό χρόνο. Η photo editor Νικάνδρη Κουκουλιώτη και οι μαθητές της επεξεργάστηκαν τα θέματα του «SUMMER IN THE CITY». Φωτογράφισαν οι: Κοσμάς Κουμιανός, Ναστάζια Αράπογλου, Γιώργος Γκουνέζος, Νικολέτα Ζαβού, Χρήστος Καπάτος, Γεωργία Πανάκια, Ορέστης Σεφέρογλου, Νικόλας Τσακρής
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου
Οι πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες της παράστασης που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2025
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.