- CITY GUIDE
- PODCAST
-
32°
![Φωτό: Γεωργία Πανάκια. Φωτό: Γεωργία Πανάκια.](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2012/06/27/23495-52047.jpg)
O Μιχαήλ Μαρμαρινός, επιστρέφει στη γραφή του Δήμητρη Δημητριάδη και στο «Insenso», μια «όπερα χωρίς μουσική».
O Μιχαήλ Μαρμαρινός, σκηνοθέτης των απαιτητικών, ιδιόρρυθμων θεαμάτων επιστρέφει στη γραφή του Δήμητρη Δημητριάδη και στο «Insenso», μια «όπερα χωρίς μουσική» εμπνευσμένη από το «Senso» του Λουκίνο Βισκόντι. Την άρια-ποταμό πάνω στην ασίγαστη μνήμη ενός ερωτικού πάθους που οδήγησε στον εξευτελισμό και την τριπλή προδοσία –της πατρίδας, της κοινωνικής τάξης, του εραστή–ερμηνεύει από 7-9/7 μια εκλεκτή χορωδία γυναικών (21 στο σύνολο), ανάμεσά τους οι: Sandra Garuglieri, Μαρία Ναυπλιώτου, Θεοδώρα Τζήμου, Αλεξάνδρα Αϊδίνη κ.ά. Και τι να περιμένουμε αυτή τη φορα από τον ιδιοφυή σκηνοθέτη; Τις απαντήσεις μας τις έδωσε ο ίδιος.
Ο Μιχαήλ Μαρμαρινός για το «Insenso» του Δήμητρη Δημητριάδη
Πώς θα συνοψίζατε τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίσατε σκηνοθετικά το «Insenso; Ποια ήταν τα στοιχεία-κλειδιά στην ανάγνωσή σας, τι επιλέξατε να τονίσετε και πώς πιάσατε το κείμενο;
Συνήθως η διαδικασία είναι αντίστροφη: Τα κείμενα μας «πιάνουν» πρώτα, εμείς ύστερα. Κάπως έτσι έγινε και με το «Ιnsenso». Ή, πιο σωστά, ΜΕΣΑ ΜΑΣ ακούγονται τα κείμενα που αγαπάμε, εμείς τα γράψαμε. To Τοπίο, μια βίαιη ανασκαφή στη μνήμη, στο σώμα της ανθρώπινης εμπειρίας, είναι η πρώτη κρίσιμη δίοδος για τη βίωση αυτής της παράστασης. Η Ιστορία είναι ο πάντα αναπόδραστος και συνταρακτικός δεύτερος άξονας, θα τολμούσα να πω… Ο Λόγος, φυσικά, ο υπέροχος λόγος του Δημητριάδη, η Σιωπή και η Μουσική του, είναι ο τρίτος κρίσιμος άξονας: η μουσική του Λόγου, του ελληνικού και του ιταλικού. Ο τρόπος που το ΣΩΜΑ ΤΟΥ ΗΘΟΠΟΙΟΥ «επιβιώνει» μέσα σε μια γλώσσα τραβηγμένη στα έσχατα. Ένα σώμα πεταμένο στη Γλώσσα! Κυριολεκτικά...
Δεύτερη φορά σε σύντομο χρονικό διάστημα που επιλέγετε κείμενο του Δημητριάδη. Τι είναι αυτό που σας έλκει περισσότερο στα κείμενα και τη γραφή του;
Αυτό που συναρπάζει στον Δημητριάδη είναι για μένα δύο πράγματα: Αφενός είναι τέτοια η ένταση του ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ του βιώματος ως ανθρώπου, που για να σωθεί στρέφεται στη γραφή. Εκεί δε, επειδή τίποτα δεν χωράει στην έντασή του, ξεμαλλιάζει τη Γλώσσα! Τη γραμματική, το συντακτικό της... Επιστρέφοντάς μας μια γλώσσα ανασκαμμένη, οιωνεί φρέσκια! Μια ελληνική, που μας υπενθυμίζει την καταγωγή της Γλώσσας γενικότερα – και τη δική μας καταγωγή φυσικά. Γιατί μέσα στη Γλώσσα κατοικούμε. Αφετέρου, πάλι λόγω της αυθεντικότητας του Πόνου, το προσωπικό καταδύεται σε τέτοια στρώματα, σε τέτοια βάθη, που συναντά τη συλλογικότητα – και ως εκ τούτου την Ιστορία. Αυτά με τραβούν στον Δημητριάδη.
Μια φράση-κλειδί που ξεχωρίζετε από το έργο και γιατί;
Θα σταθώ κυρίως σε μία: «Βρεθήκατε ποτέ μέσα σε Αίσθημα;». Η συγκεκριμένη φράση αποτυπώνει στην ουσία την τοπογραφία του όλου θεάματος.
Η αίσθηση με την οποία θέλετε να φεύγουν οι θεατές από την παράσταση;
Όλα έχουν τη σημασία τους, όταν σαν εμπειρία ταξιδεύουν μέσα μας στο Μετά... Η παράσταση αυτή, πάντως, κάνει ένα τρυφερό δώρο στον Αθηναίο: του επιστρέφει στα μάτια του, στις αισθήσεις του, κάτι. Ένα συνταρακτικό σημείο της πόλης του που είναι δύσκολο ακόμα και να φανταστεί ότι υπάρχει κάπου εκεί, δίπλα του…
Info: Όπως συμβαίνει με κάθε παράσταση του Μαρμαρινού, έτσι και σε αυτή η παρακολούθηση δεν είναι αυτή ενός απλού θεάματος. Ακολουθούν οι οδηγίες για το κοινό:
Η παράσταση αποτελείται από δύο μέρη: το α΄ μέρος διαδραματίζεται σε εξωτερικό χώρο, κάτι που προϋποθέτει περίπατο του κοινού. Το β΄ μέρος λαμβάνει χώρα στο κτίριο Δ΄ της Πειραιώς 260.
Οδηγίες για τον περίπατο: Οι θεατές, 10 λεπτά πριν την έναρξη, χωρίζονται σε δύο ομάδες: μία ανδρών και μία γυναικών, διαχωρισμός που έχει σημασία για την πρόσληψη της παράστασης.
Προτείνουμε τη χρήση χαμηλών, άνετων και κατά προτίμηση κλειστών υποδημάτων. Επίσης καλό θα ήταν οι θεατές να είναι εφοδιασμένοι με νερό και εντομοαπωθητικό.
Προσυγκέντρωση στην είσοδο του χώρου Η΄ όπου θα δοθούν οδηγίες. Λόγω της ιδιαιτερότητας του χώρου διεξαγωγής του α΄μέρους της παράστασης, όσοι αντιμετωπίζουν κινητικές δυσκολίες παρακαλούνται να επικοινωνήσουν με τα εκδοτήρια (210 3272.000) για διευκρινίσεις σε σχέση με τη διαδρομή τους και τον τρόπο παρακολούθησης.
Φωτό: Γεωργία Πανάκια. "Αυτό που μου άρεσε πολύ σε αυτό το project είναι ότι οι διακοπές μας το καλοκαίρι εκτός Αθηνών είναι πολύ μικρές, οπότε είναι ωραίο να ξέρεις πως μπορείς να χαρείς την Αθήνα, να εντοπίσεις γωνιές για να περάσεις ευχάριστα με τους φίλους σου, να κάνεις την παραμονή σου στην πόλη όμορφη."
ATHENS VOICE - Δημιουργώντας ένα editorial
Το σεμινάριο σχεδιάστηκε από το New School Athens σαν μια φωτογραφική άσκηση σε πραγματικό χρόνο. Η photo editor Νικάνδρη Κουκουλιώτη και οι μαθητές της επεξεργάστηκαν τα θέματα του «SUMMER IN THE CITY». Φωτογράφισαν οι: Κοσμάς Κουμιανός, Ναστάζια Αράπογλου, Γιώργος Γκουνέζος, Νικολέτα Ζαβού, Χρήστος Καπάτος, Γεωργία Πανάκια, Ορέστης Σεφέρογλου, Νικόλας Τσακρής
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Μαζί με τη 15χρονη κόρη της στην τελετή απονομής η Αμερικανίδα ηθοποιός
«Τραβιάτα», «Κάρμεν» και «Σαρλότ» από την ΕΛΣ, «Τι οφείλουμε στη Δημοκρατία» από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και το Φεστιβάλ Αθηνών, οι «Κουταλιανοί» στο Μέγαρο κ.ά.
Συνεργάστηκε επί σειρά ετών με το ΚΘΒΕ - Το αντίο των συναδέλφων του
Οι πρώτες αποκλειστικές φωτογραφίες της παράστασης
Οι παραστάσεις των Καρολίν Γκιγελά Ενγκιγέν, Ράμπι Μρουέ, Άννε Τερέζα Ντε Κέιρσμακερ, Forced Entertainment, Σουζάνε Κένεντι, Σάιμον Στόουν , Κόρνελ Μούντρουτσο κ.ά.
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.