Μια ωραία έκπληξη μας επιφύλασσε το Low budget festival: την παράσταση «Μέχρι να μας χωρίσει ο θάνατος» – έργο του γάλλου Ρεμί Ντε Βος, σε σκηνοθεσία Γιώργου Καραμίχου. Μια μάνα (Φ. Κομνηνού), ο γιος της (Ορ. Αυγουστίδης) και η φίλη του (Μ. Σαΐτη) γίνονται μπάχαλο πάνω από την τεφροδόχο με τη στάχτη της γιαγιάς του νέου, την ημέρα της κηδείας της.
Το έργο, ενδεχομένως, μόνο με τη διαμεσολάβηση της σκηνοθεσίας μπορεί να επικοινωνήσει με το θεατή – δεν σου προσφέρει κάτι, αν π.χ. το διαβάσεις μόνος σου. Ευτυχώς, όμως, ο Γ.Κ. δεν το αντιμετώπισε με την ξινίλα που το «διάβασα» και έκανε παπάδες. Δεν σκηνοθέτησε αλλά χορογράφησε, απαιτώντας από τους ηθοποιούς του την ακρίβεια ακροβάτη στα 70’ που διαρκεί η παράσταση. Μίξαρε Αλμαδοβάρ, σπλάστικ ταινίες και cartoon με μέτρο, ώστε τίποτα να μη φανεί παράταιρο ή υστερικό.
Του βγάζω το καπέλο και θέλω να παρακολουθώ την σκηνοθετική του καριέρα, παραβλέποντας την αμηχανία με την οποία αντιμετώπισε το σοβαροφανές τέλος του έργου, αλλά και το πως επέτρεψε να υπάρχει αυτό το σκηνικό (Αρ. Μουστάκα). Λειτουργούσε σαν βαρίδι για την απογείωση, καθώς ήταν τόσο ανυπόφορα κιτς – χρωματικά σεταρισμένα ρούχα με πανιά πάνω σε έπιπλα! Από ερασιτεχνική παράσταση έχω να το δω, και δεν μου το δικαιολογεί ούτε ο low budget προϋπολογισμός τους. (Η παράσταση, λόγω επιτυχίας, πήρε παράταση, και διόλου απίθανο να συνεχιστεί του χρόνου. Αν συμβεί, εύχομαι να εκλείψουν αυτές οι παραφωνίες, όπως και να προσεχτεί περισσότερο ο φωτισμός).
Πάμε στους ηθοποιούς. Σημειώνετε: Μαρλέν Σαΐτη. Πρώτη φορά την είδα και δεν τη χόρταινα. Με εμφάνιση φιγούρας manga (ρούχα Χρ. Πανοπούλου) έπαιξε με απίστευτη χάρη το νευρόσπαστο. Ε-ξαι-ρε-τι-κή. Τον Ορφέα Αυγουστίδη είδα πρώτη φορά να ιδρώνει τόσο τη φανέλα. Χωρίς να σκοράρει, ήταν ο ιδανικός play maker για να νικήσει η ομάδα. Αφήνω για το τέλος την Φιλαρέτη Κομνηνού. Ίσως, μερικοί με θεωρήσουν βλάσφημο με αυτό που θα πω. Όλοι είχαμε μιλήσει για το πόσο εξαιρετική ήταν η Νίνα της στο «Τρίτο στεφάνι», και πως ήταν μια έκπληξη ρόλος – κόντρα σ’ αυτό που μας είχε συνηθίσει. Σ’ εμένα αυτός εδώ ο ρόλος, αν και υπολείπεται σε βάθος και ουσία του ρόλου της Νίνας, αποκάλυψε μια κωμική φλέβα, που δεν την είχα στα υπόψη. (Αναρωτιέμαι αν και οι σκηνοθέτες ξέρουν αυτή την πλευρά της). Έλιωσα (και οι άλλοι θεατές) στο γέλιο μαζί της. Respect.
Δείτε την παράσταση θα περάσετε καλά, ειδικά αν σας αρέσει το μαύρο χιούμορ. (Στα πολύ συν και το χαμηλό εισιτήριο: €10)
Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Πειραιώς 206, Ταύρος, 210 3418.550. 15-22/6 (εκτός 17/6), 21.00.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο πρώην γιατρός που αποφάσισε να ασχοληθεί σοβαρά με το θέατρο, οι πετυχημένες παραστάσεις, οι διακρίσεις και το νέο του έργο στο θέατρο του Νέου Κόσμου
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση στο «Θέατρον» και την ανάγκη του κοινού για έργα με κοινωνικο-πολιτικά μηνύματα
Συνεχόμενα sold out για τη λυτρωτική ροκ τελετουργία για τον Αντονέν Αρτώ με τον Γεράσιμο Γεννατά
Ο γνωστός καραγκιοζοπαίχτης μας μίλησε για την παράσταση όπου συμμετέχει αλλά και για το θέατρο σκιών
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.