- CITY GUIDE
- PODCAST
-
32°
Αγάπη είναι…
Η παράσταση της Κατερίνας Ευαγγελάτου με το έργο «Ψευδαισθήσεις» του Ιβάν Βιριπάγεφ προκαλεί κραδασμούς. Σε ζευγάρια, αλλά και σε όσους αναρωτιούνται για το νόημα της ζωής. Η σκηνοθέτρια μίλησε στην A.V.
«“Μη βρίσκοντας την αληθινή αγάπη αποφασίζουμε πως γενικώς δεν υπάρχει και μετά παντρευόμαστε αυτό που είναι προσιτό και πρόχειρο, νομίζοντας πως αυτό είναι όλο κι όλο που μπορούμε να ζήσουμε”. Είναι μια φράση του έργου με την οποία γίνεται χαμός κάθε βράδυ. Έρχονται ζευγάρια πιστεύοντας πως θα δουν ένα ανώδυνο έργο αγάπης και παθαίνουν την πλάκα τους. Ανάλογα με τις αντιδράσεις τους καταλαβαίνεις και το είδος της σχέσης που έχουν. Ρώτησα ένα ζευγάρι χθες: “Σας είδα που ήρθατε αγκαλιασμένοι στο έργο. Πώς φεύγετε;”. “Ανακαλύψαμε πως στη διάρκεια του έργου, ασυνείδητα, κρατούσε ο ένας το χέρι του άλλου”, μου απάντησαν. Η σχέση τους βγήκε νικήτρια. Φυσικά δύσκολα ένα ζευγάρι να σου ομολογήσει πως η παράσταση τους αποκάλυψε πως ζουν μια προβληματική σχέση – το πιάνεις όμως στον αέρα. Είναι επικίνδυνο για τις σχέσεις έργο».
Τέσσερις ηθοποιοί (Ηλ. Νικολούζου, Αλ. Καλτσίκη, Βασ. Κουκαλάνι, Π. Δεντάκης) δεν ενσαρκώνουν ακριβώς τα μέλη δύο παντρεμένων ζευγαριών. Άλλοτε σε πρώτο και άλλοτε σε τρίτο πρόσωπο μας αφηγούνται την ιστορία τους. «Δεν είναι μια παράσταση για την ιστορία δύο παντρεμένων ζευγαριών, όπου καλούμαστε να δώσουμε ένα πλήρες ψυχογράφημα των μελών τους. Τα ζευγάρια χρησιμοποιούνται προκειμένου να στοχαστεί ο συγγραφέας πάνω σε φιλοσοφικά ζητήματα: Υπάρχει κάποιο νόημα για το οποίο αξίζει να ζει κανείς; Πώς μπορεί μια σχέση να αντέξει στο χρόνο; Είναι αληθινό αυτό που ζούμε ή αυτό που υπάρχει στο κεφάλι μας; Μπορούμε να βρούμε μια σταθερά στη ζωή; Από ποια υλικά είναι πλασμένη η αληθινή αγάπη;».
Αγάπη, αγάπη… η λέξη επανέρχεται συνεχώς στην παράσταση και στην κουβέντα μας. Το έργο είναι ρώσικο – και στα ρώσικα δεν υπάρχει λέξη για τον έρωτα. Γιατί, λοιπόν, αγάπη και όχι έρωτας; «Το συζητήσαμε με την Ελένη (σ.σ. Ε. Μπακοπούλου, η μεταφράστρια του έργου) για το πώς έπρεπε να αποδοθεί η λέξη στα ελληνικά. Αποφασίσαμε πως πρέπει να χρησιμοποιήσουμε την αγάπη, γιατί έχει μεγαλύτερη βαρύτητα και αξία».
Η παράσταση δημιουργεί μια ψευδαίσθηση διδασκαλίας. «Το έργο είναι μια καινούργια πρόταση στη θεατρική δραματουργία. Μιλάει και για τη θεατρική ψευδαίσθηση, γι’ αυτό την έστησα έτσι».
Με ποιον ήρωα ή ηρωίδα ταυτίζεσαι;
Με τη Μάργκαρετ. Μου αρέσει αυτός ο συνδυασμός απολυτότητας και παιγνιώδους διάθεσης που τη διακρίνει.
Info: Ψευδαισθήσεις. Του Ιβάν Βιριπάγεφ. Σκην.: Κατερίνα Ευαγγελάτου. Παίζουν: Παντελής Δεντάκης, Αλεξία Καλτσίκη, Βασίλης Κουκαλάνι, Καλλιόπη Σίμου. Tρ., Τρ., Πέμ., Παρ., Σάβ. 21.00, Τετ. & Κυρ. 19.00. €15 (τρ., Τετ., Πέμ.), 18 (Παρ.), 19 (Σάβ., Κυρ.), 12 (Φοιτητές & άνεργοι νέοι κάτω των 30 ετών). Από 10/10.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.