Αγάπη είναι…
Η παράσταση της Κατερίνας Ευαγγελάτου με το έργο «Ψευδαισθήσεις» του Ιβάν Βιριπάγεφ προκαλεί κραδασμούς. Σε ζευγάρια, αλλά και σε όσους αναρωτιούνται για το νόημα της ζωής. Η σκηνοθέτρια μίλησε στην A.V.
«“Μη βρίσκοντας την αληθινή αγάπη αποφασίζουμε πως γενικώς δεν υπάρχει και μετά παντρευόμαστε αυτό που είναι προσιτό και πρόχειρο, νομίζοντας πως αυτό είναι όλο κι όλο που μπορούμε να ζήσουμε”. Είναι μια φράση του έργου με την οποία γίνεται χαμός κάθε βράδυ. Έρχονται ζευγάρια πιστεύοντας πως θα δουν ένα ανώδυνο έργο αγάπης και παθαίνουν την πλάκα τους. Ανάλογα με τις αντιδράσεις τους καταλαβαίνεις και το είδος της σχέσης που έχουν. Ρώτησα ένα ζευγάρι χθες: “Σας είδα που ήρθατε αγκαλιασμένοι στο έργο. Πώς φεύγετε;”. “Ανακαλύψαμε πως στη διάρκεια του έργου, ασυνείδητα, κρατούσε ο ένας το χέρι του άλλου”, μου απάντησαν. Η σχέση τους βγήκε νικήτρια. Φυσικά δύσκολα ένα ζευγάρι να σου ομολογήσει πως η παράσταση τους αποκάλυψε πως ζουν μια προβληματική σχέση – το πιάνεις όμως στον αέρα. Είναι επικίνδυνο για τις σχέσεις έργο».
Τέσσερις ηθοποιοί (Ηλ. Νικολούζου, Αλ. Καλτσίκη, Βασ. Κουκαλάνι, Π. Δεντάκης) δεν ενσαρκώνουν ακριβώς τα μέλη δύο παντρεμένων ζευγαριών. Άλλοτε σε πρώτο και άλλοτε σε τρίτο πρόσωπο μας αφηγούνται την ιστορία τους. «Δεν είναι μια παράσταση για την ιστορία δύο παντρεμένων ζευγαριών, όπου καλούμαστε να δώσουμε ένα πλήρες ψυχογράφημα των μελών τους. Τα ζευγάρια χρησιμοποιούνται προκειμένου να στοχαστεί ο συγγραφέας πάνω σε φιλοσοφικά ζητήματα: Υπάρχει κάποιο νόημα για το οποίο αξίζει να ζει κανείς; Πώς μπορεί μια σχέση να αντέξει στο χρόνο; Είναι αληθινό αυτό που ζούμε ή αυτό που υπάρχει στο κεφάλι μας; Μπορούμε να βρούμε μια σταθερά στη ζωή; Από ποια υλικά είναι πλασμένη η αληθινή αγάπη;».
Αγάπη, αγάπη… η λέξη επανέρχεται συνεχώς στην παράσταση και στην κουβέντα μας. Το έργο είναι ρώσικο – και στα ρώσικα δεν υπάρχει λέξη για τον έρωτα. Γιατί, λοιπόν, αγάπη και όχι έρωτας; «Το συζητήσαμε με την Ελένη (σ.σ. Ε. Μπακοπούλου, η μεταφράστρια του έργου) για το πώς έπρεπε να αποδοθεί η λέξη στα ελληνικά. Αποφασίσαμε πως πρέπει να χρησιμοποιήσουμε την αγάπη, γιατί έχει μεγαλύτερη βαρύτητα και αξία».
Η παράσταση δημιουργεί μια ψευδαίσθηση διδασκαλίας. «Το έργο είναι μια καινούργια πρόταση στη θεατρική δραματουργία. Μιλάει και για τη θεατρική ψευδαίσθηση, γι’ αυτό την έστησα έτσι».
Με ποιον ήρωα ή ηρωίδα ταυτίζεσαι;
Με τη Μάργκαρετ. Μου αρέσει αυτός ο συνδυασμός απολυτότητας και παιγνιώδους διάθεσης που τη διακρίνει.
Info: Ψευδαισθήσεις. Του Ιβάν Βιριπάγεφ. Σκην.: Κατερίνα Ευαγγελάτου. Παίζουν: Παντελής Δεντάκης, Αλεξία Καλτσίκη, Βασίλης Κουκαλάνι, Καλλιόπη Σίμου. Tρ., Τρ., Πέμ., Παρ., Σάβ. 21.00, Τετ. & Κυρ. 19.00. €15 (τρ., Τετ., Πέμ.), 18 (Παρ.), 19 (Σάβ., Κυρ.), 12 (Φοιτητές & άνεργοι νέοι κάτω των 30 ετών). Από 10/10.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παράστασης «Φθινοπωρινή ιστορία», που παίζεται στο θέατρο Αλέκος Αλεξανδράκης, σε σκηνοθεσία Βάνας Πεφάνη
Μια παράσταση ευχάριστη στη θέαση, δουλεμένη στη λεπτομέρεια, με άψογη καθοδήγηση των ηθοποιών, ώστε να κινηθούν με δεξιοτεχνία στην κόψη μεταξύ κωμωδίας και δράματος
Με αφορμή τη νέα τους θεατρική συνεργασία, μιλήσαμε με τους δύο ηθοποιούς για ένα έργο γραμμένο από δύο παλιότερους μεγάλους του θεάτρου και της κωμωδίας
Το ανεκτίμητο έργο του συγγραφέα που διακωμωδούσε τις αδυναμίες των ανθρώπων
Το βραβείο θα δίνεται ανά διετία σε γυναίκες δημιουργούς με σημαντική προσφορά στο θέατρο
Η ηθοποιός μας μιλά για την συμμετοχή της στην παράσταση «Μάνα Κουράγιο και τα παιδιά της» του Εθνικού Θεάτρου σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού
Η Έρι Κύργια επανασυνθέτει τον μύθο του Φρανκενστάιν, μεταφέροντάς τον στην εποχή που ξεκίνησε η Τεχνητή Νοημοσύνη
Αγάπη, έρωτας, τρυφερότητα, στερεότυπα, δεύτερες ευκαιρίες: αυτά είναι τα χαρακτηριστικά των έργων που προτείνουμε
Η θεατρική παράσταση κάνει πρεμιέρα στις 25 Ιανουαρίου
Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, ως ελάχιστη προσφορά στην πολυσχιδή δημιουργό θα απονέμει ανά διετία το Βραβείο
Μια ματιά στη θεατρική παράσταση που παίζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη
Μια συζήτηση με τον αρχιμουσικό που σκηνοθετεί την παράσταση στο Δημοτικό Θέατρο Κάλλας
Η πρώτη παράσταση του έργου του Μπέκετ πραγματοποιήθηκε 5 Ιανουαρίου 1953
Οι παραγωγές του έχουν παρουσιαστεί σε όλα τα Φεστιβάλ της χώρας όπως στο Θέατρο Επιδαύρου και στο Ηρώδειο
Η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Ασπρούλης ανεβάζουν την πρώτη θεατρική παράσταση για τον μεγάλο μουσικό
Μιλήσαμε με τον Μίλτο Σωτηριάδη, διευθυντή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, για τη διαμόρφωση του χώρου και τον προγραμματισμό της σεζόν
Μεγάλοι σκηνοθέτες, σπουδαία κείμενα και καθηλωτικές ερμηνείες
Ερμηνεύουν η Λυδία Κονιόρδου και ο Μιχάλης Σαράντης- Μαζί τους η Τάνια Τσανακλίδου
Ποια θεατρικά μπορείτε να δείτε τις μέρες των γιορτών στην Αθήνα
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη του «Κάθε Πέμπτη κύριε Γκριν» στο θέατρο Αργώ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.