Γράμμα στην κόρη μου
Στις θέσεις κάθονται γύρω στους 10 θεατές. Πριν αρχίσει η πρόβα ρίχνω κλεφτές ματιές στις σημειώσεις ενός ψηλού γκριζομάλλη κύριου: «Πρώτο Μέρος - Βρίσκουμε τη Μέλανι να κάνει πρόβα την τελευταία στροφή από ένα τραγούδι που έχει γράψει». Στη σελίδα έχει σημειώσει “Q1”, “Q2”, “Q3” και κάποια κλάσματα. Σημειώσεις φυσικής και μαθηματικών δίπλα στα λόγια του έργου; Είναι γνωστό πως υπάρχει ένα είδος συνθηματικής γλώσσας μεταξύ των συντελεστών μιας παράστασης, αλλά τι σύμβολα είναι αυτά; (Οι σημειώσεις ήταν τελικά του φωτιστή Αλέκου Αναστασίου και τα σύμβολα αντιπροσώπευαν τους προβολείς φωτισμού.)
Πιο πριν άκουσα τη Λαλούλα Χρυσικοπούλου (σκηνογράφο) να λέει στο σκηνοθέτη ότι θα προστεθούν κάποιες λεπτομέρειες που θα δείχνουν πως η Μέλανι δεν είναι μια τυχαία τραγουδίστρια, αλλά μια ντίβα.
Η Μάνια Παπαδημητρίου τακτοποιεί πράγματα στη σκηνή – μάλλον θα το κάνει όσο μπαίνουν οι θεατές. Αρχίζει το χειμαρρώδη μονόλογο-υπαγόρευση ενός γράμματος στην εντεκάχρονη κόρη της Μύριαμ. Για παραπάνω από μία ώρα κάθε «παράγραφος του γράμματος» δίνει αφορμές στην πρωταγωνίστρια να περνάει από όλη την γκάμα ψυχολογικών καταστάσεων (ξέρει/δεν ξέρει τι να συμβουλέψει, κλαίει/γελάει, θυμώνει/ημερεύει, είναι αυστηρή/είναι τρυφερή…). Το χείμαρρό της διακόπτει ένα μήνυμα στον τηλεφωνητή από το σύζυγο/πατέρα, που έντεκα χρόνια εξαφανισμένος θέλει να ξαναδεί την κόρη του, και μουσικά ιντερλούδια (μουσική Πλάτων Ανδριτσάκης) με την Παπαδημητρίου να τραγουδάει παίζοντας πιάνο τραγούδια-σχόλια, τα οποία και σηματοδοτούν την αλλαγή των «παραγράφων». Ωραίες στιγμές όταν μάνα και κόρη ταυτίζονται, με το γράμμα να καταλήγει σ’ ένα εξομολογητικό κρεσέντο, και όταν η Μέλανι καταγράφει τα κατά και τα υπέρ της επανεμφάνισης του άνδρα.
Η παράσταση τελειώνει, ακούγονται «μπράβο», μια θεατής θέλει να επιβεβαιώσει, ρωτώντας το σκηνοθέτη, αν όντως ο συγγραφέας είναι άνδρας, αφού το έργο είναι ένα γνήσιο γυναικείο ψυχογράφημα. Ο Κυρίτσης το επιβεβαιώνει, επισημαίνοντας πως «o Άρλοντ Γουέσκερ, με τον Πίντερ και τον Όσμπορν τη δεκαετία του ’50, αρχές ’60, άλλαξαν το αγγλικό θέατρο, εισάγοντας κοινωνικά θέματα και πολιτικά ζητήματα». Ένα ηλικιωμένο ζευγάρι δίνει συγχαρητήρια στην πρωταγωνίστρια, επισημαίνοντας πως έχει αδυνατίσει. «Σε σχέση με πότε;» ρωτάει η Παπαδημητρίου. «Από την προηγούμενη φορά που σας είχαμε δει» απαντούν.
Έξω από το θέατρο ακολουθώ το ζευγάρι. Η γυναίκα σχολιάζει: «Μα μια φορά να μην τη δούμε κακή; Θυμάσαι όταν την είδαμε σ’ εκείνο το θέατρο που έπαιζε και πιάνο και πιο πριν στο Εθνικό ή σ’ εκείνο το έργο με τους τρομοκράτες στο Τέχνης; Πάντα εξαιρετική!». Και ο άνδρας: «Δίκιο έχεις, αλλά δεν θυμάμαι τον τίτλο κανενός έργου». «Ούτε εγώ» ήρθε η απάντησή της.
Ένας διάλογος- πιστοποίηση πως η Μάνια Παπαδημητρίου έχει πιστό/φανατικό κοινό που, αδιαφορώντας για το έργο, τρέχει σε κάθε παράστασή της.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο πρώην γιατρός που αποφάσισε να ασχοληθεί σοβαρά με το θέατρο, οι πετυχημένες παραστάσεις, οι διακρίσεις και το νέο του έργο στο θέατρο του Νέου Κόσμου
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση στο «Θέατρον» και την ανάγκη του κοινού για έργα με κοινωνικο-πολιτικά μηνύματα
Συνεχόμενα sold out για τη λυτρωτική ροκ τελετουργία για τον Αντονέν Αρτώ με τον Γεράσιμο Γεννατά
Ο γνωστός καραγκοζιοπαίχτης μας μίλησε για την παράσταση όπου συμμετέχει αλλά και για το θέατρο σκιών
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.