- CITY GUIDE
- PODCAST
-
30°
![114980-643438.jpg 114980-643438.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/114980-643438.jpg)
![21877-53150.jpg 21877-53150.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2012/04/30/21877-53150.jpg)
Για σένα που δεν έχεις ακουστά το roadtrip απο πέρυσι, είναι μια παράσταση που εκτυλίσσεται στο δρόμο. Αν πας να την παρακολουθήσεις, να είσαι προετοιμασμένος να βιώσεις μια εμπειρία που δεν έχεις ξαναζήσει σίγουρα (γιατί δεν έχει ξανασυμβεί).
Αλλά ας το πάρουμε από την αρχή. Η Βιολέτα Γύρα, ηθοποιός και σκηνοθέτης, βλέπει στον ύπνο της το concept μιας παράστασης που διαδραματίζεται μέσα σε αυτοκίνητα. Έχει γυρίσει από τη Νέα Υόρκη, ψάχνει έναν τρόπο να εκφραστεί στην Ελλάδα του σήμερα. Σκηνοθετεί πέρυσι πειραματικά το Roadtrip, με αφετηρία το Studio Kinitiras στην Ακρόπολη, για λίγες μόνο παραστάσεις. Πετυχαίνει όλους τους στόχους της: προσεγγίζει κοινό που δεν βλέπει παραδοσιακά θέατρο, και βάζει τη γειτονιά της Ακρόπολης να έχει ενεργό ρόλο στην παράσταση.
Φέτος επανέρχεται δριμύτερη, με νέο κείμενο. Η επιτυχία της; Εκπαιδεύει 4 ηθοποιούς να αντιδρούν σαν χαρακτήρες του έργου, έχοντας το μεγαλύτερο μέρος της συγκέντρωσης τους στο δρόμο, αφού η οδηγία είναι σαφής: πρώτα οδηγείτε, μετά παίζετε. Το καινούριο κείμενο, έχει ως βασικό άξονα τους άστεγους: από σπίτι, από συντροφικότητα, από ταυτότητα, από πατρίδα. Πιο επίκαιρο δε γίνεται. Είναι μια πικρή κωμωδία που δίνει χώρο στον θεατή/επιβάτη να συμμετάσχει, να πάρει κι αυτός το δικό του ρόλο. «Απο πέρυσι, έχουμε καταλάβει το εξής: ο κόσμος έχει πολλή ανάγκη να συμμετάσχει, να μιλήσει κι αυτός, να εμπλακεί στο έργο» λέει η Βιολέτα. «Έτσι κι αλλιώς, όλοι λίγο πολύ τα ίδια προβλήματα βιώνουμε, όποιο κι αν είναι το κοινωνικό μας στάτους. Όλοι έχουμε βρεθεί σε μια θέση που δεν έχουμε επιλέξει. Ολόκληρη η χώρα, βίωσε ένα τρακάρισμα».
Αυτό καθιστά ακόμη δυσκολότερη τη δουλειά των ηθοποιών, γιατί όπως σε όλα υπάρχουν και οι ακραίες περιπτώσεις. Υπήρξε ας πούμε θεατής που έλεγε συνεχώς τα δικά του και δεν άφησε τους ηθοποιούς να σταυρώσουν κουβέντα. Αναρωτιέμαι αν όλο αυτό, η αποκαθήλωση δηλαδή του ηθοποιού, το πόσο κοντά στο θεατή έρχεται πια σε πολλές περιπτώσεις, έχει να κάνει με το ότι δεν αντέχουμε τον στόμφο και τη φανφάρα. «Δε θέλω να ακυρώσω καμιά μορφή θεάτρου, ακόμη κι αυτή που λειτουργεί με το στόμφο» διαφωνεί η Βιολέτα. «Υπάρχει λόγος για την ποικιλομορφία στην κοινωνία και την τέχνη. Το θέμα είναι ό,τι κάνεις να έχει καθαρό κίνητρο, όποια και να είναι η φόρμα που θα επιλέξεις. Να υπάρχει αλήθεια σε αυτό που παρουσιάζεις».
Για σένα που έχεις δει το roadtrip πέρυσι, και αναρωτιέσαι τι καινούριο θα δεις στο roadtrip2, μάθε ότι είναι κάτι εντελώς καινούριο. Το μόνο κοινό, εκτός από τους 3 ηθοποιούς (Δημήτρη Αγορά, Φλώρα Καλομοίρη, Γεράσιμο Πετικάρη) που παίζουν και φέτος είναι ότι εκτυλίσσεται σε moving stage, δηλαδή στα αυτοκίνητα. Κατά τα άλλα, να περιμένεις κάτι τελείως διαφορετικό (spoiler alert, δε μπορώ να πω περισσότερα).
«Τι είναι roadtrip για σας, σε τρεις λέξεις»; Ήταν μια από τις ερωτήσεις στο ερωτηματολόγιο που μας έδωσαν στο τέλος. Την ίδια ερώτηση κάνω εγώ στη Βιολέτα, για να κλείσουμε. «Αφετηρία, ρίσκο, δυνατότητα» λέει και ταυτόχρονα κάνει σχέδια για περιοδεία στην Ελλάδα, ακόμη και για το εξωτερικό. Μια προσπάθεια που ξεκίνησε με minimum υποστήριξη πέρυσι, βρήκε υποστηρικτές, βλέπει τον εαυτό της στο μέλλον. Το roadtrip2 είναι μια απόδειξη πως τα πράγματα είναι ζωντανά ακόμη. Καλό δρόμο.
Info: Ημερομηνίες: 4 Μαΐου - 3 Ιουνίου κάθε Παρασκευή/ Σάββατο/ Κυριακή, διπλές παραστάσεις καθημερινά
Ώρες επιβίβασης: 9:00μ.μ και 10:30μ.μ
Aφετηρία: Studio Κινητήρας, Ερεχθείου 22, Κουκάκι
Τηλέφωνο κρατήσεων: 6981053303 (η κράτηση είναι απαραίτητη)
Είσοδος: 15 Ευρώ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.