- CITY GUIDE
- PODCAST
-
31°
![4662-35212.jpg 4662-35212.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/4662-35212_0.jpg)
![21242-51829.jpg 21242-51829.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2012/04/03/21242-51829.jpg)
' Ένα έργο πόλης που εμπνέεται από το σύγχρονο αστικό τοπίο αναζητώντας νέους τρόπους επιβίωσης μέσα σε αυτό'- διαβάζω στο δελτίο τύπου που έχει ετοιμάσει η ομάδα Αερίτες της χορογράφου και θεατρολόγου Πατρίσιας Απέργη για τη νέα τους δουλειά "Era Povera".
Στην πρεμιέρα της παράστασης θα καταλάβω ότι πρόκειται για κάτι παραπάνω: ένα έργο σκληρό και δυναμικό που πηγάζει από την πόλη, αντανακλά την εικόνα της, τη δική μας κατάσταση αλλά και τον προβληματισμό του πως θα επιβιώσουμε μέσα σε αυτή την κινούμενη λάσπη που μας περιτρυγυρίζει.
Από το πρώτο δευτερόλεπτο, μια εθιστική industrial ηχητική λούπα ξεκινάει να γαζώνει το μυαλό μας. Το sountrack του ‘Era Povera’ που ετοίμασε ο συνθέτης Δημοσθένης Γρίβας – παίζει ζωντανά στη σκηνή με τους μουσικούς Δανάη Νίλσεν κι Ορέστη Χατζηθεοδώρου - είναι γρήγορο κι επιθετικό. Ο ρυθμός μας δένει πάνω του τόσο γρήγορα που πριν το καταλάβουμε έχουμε αρχίσει να κουνιόμαστε στις καρέκλες - θέλουμε να ανέβουμε κι εμείς στη σκηνή.
Σύντομα η παράσταση αρχίζει να θυμίζει χορευτικό πόλεμο απέναντι στο κατεστημένο. Οι ερμηνευτές κινούνται σαν αιλουροειδή σε ομάδες που συγκρούονται παγιδευμένες σε ένα τόπο που μυρίζει βία κι εγκατάλειψη, ένα μετα-πυρηνικό αστικό τοπίο – τα αφαιρετικά σκηνικά με τις κούτες από τον καλλιτέχνη Ανδρέα Κασάπη εντείνουν την εικόνα. Κάποιες φορές ακούγονται σειρήνες κι ο πανικός εξαπλώνεται στη σκηνή - σα να βλέπουμε διαδηλώσεις τη στιγμή που ξεκινούν τα μπάχαλα.
Στη σκηνή συναντιούνται με έξυπνο και πρωτότυπο τρόπο διάφορα είδη χορού και σωματικής έκφρασης εμπνευσμένα από ποικίλες κοινωνικές ομάδες. Οι κινήσεις είναι κοφτερές- δηλώνουν ανησυχία. Πολλές φορές τα σώματα των χορευτών προσγειώνονται με ανεξέλεγκτη φόρα και δύναμη στο σκληρό πάτωμα, σαν τα μάρμαρα και τις μολότοφ που πέφτουν πάνω σε αστυνομικούς και κτήρια. Άλλες, θυμίζουν πεινασμένα ζώα που βγαίνουν έξω για το θήραμά τους ενώ όταν παίρνουν σκυφτές, μαζεμένες στάσεις φέρνουν στο νου τους ταλαιπωρημένους που κυκλοφορούν στη πόλη- επαίτες και ναρκομανείς.
Φεύγω αληθινά ενθουσιασμένη αλλά και με ένα αίσθημα ανακούφισης και δικαίωσης που έχω προσθέσει άλλη μια είσοδο στην agenda των «πολιτικοποιημένων» - ή τέλος πάντων επηρεασμένων από αυτό που βιώνουμε - παραστάσεων.
Οι Αερίτες το δήλωσαν από την γέννησή τους: «η τέχνη του δρόμου δεν αποτελεί σήμερα εναλλακτική καλλιτεχνική άποψη αλλά πολιτική παρέμβαση, κοινωνική επιλογή, σχεδίασμα για μια διαφορετική συγκατοίκηση.»
Τα τελευταία δύο χρόνια αυτή η επιλογή αποδεικνύεται μονόδρομος για τη νέα, αξιόλογη και δημιουργική γενιά καλλιτεχνών- βλ. ακόμα τα φετινά: Ντιμπέιτ των Μπούνταλη- Τζουμέρκα, το Μετά της ομάδας ODC, τη Μικρή Κατήχηση για τις κατώτερες τάξεις του Αλέξανδρου Αβρανά, το Στρώμα της ομάδας Αμάγαλμα, το Μεσοπόλεμο της ομάδας Κανιγκούντα και πολλά άλλα.
Info: Ερμηνεία - Δημιουργική επεξεργασία: Νώντας Δαμόπουλος, Γιάννης Εμμανουηλίδης, Χαρά Κότσαλη, Μάρω Μαρμαρινού, Ιωάννα Παρασκευοπούλου, Κωνσταντίνος Ρίζος, Δημόκριτος Σηφάκης, Ηλίας Χατζηγεωργίου. Κοστούμια: Άγγελος Μέντης.
Ως τις 8/4 στις 20:30 Κεντρική Σκηνή Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών. € 7- € 28 Λεωφόρος Συγγρού 107-109, 2109005800
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με την Αμερικανίδα σούπερ σταρ της όπερας λίγο πριν έρθει στο Ηρώδειο για την Τραβιάτα της ΕΛΣ, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ρήγου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.
Δείτε τις πρώτες φωτογραφίες από τις πρόβες. Μια κωμωδία της Sarah Ruhl για τη σεξουαλικότητα, την αγάπη και τον ηλεκτρισμό
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.