Θεατρο - Οπερα

Απατεώνες και τζέντλεμεν

Η A.V. είδε πρόβα

4741-35213.jpg
Δημήτρης Μαστρογιαννίτης
ΤΕΥΧΟΣ 385
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
21112-46950.jpg

Ο Γιάννης Μπέζος και ο Πέτρος Φιλιππίδης σκηνοθετούν και πρωταγωνιστούν στη μουσική κωμωδία «Απατεώνες και τζέντλεμεν». Η A.V. είδε πρόβα.

Απαραίτητο να κάνω την υπέρβαση. Να φανταστώ την αίθουσα στη Δροσοπούλου, όπου γίνονται οι πρόβες, σαν Γαλλική Ριβιέρα. Την πλαζ, το καζίνο, τις βίλες, τα cafés, τα ξενοδοχεία, τα αυτοκίνητα, το αεροπλάνο…, όπως θα είναι στη σκηνή του Παλλάς (σκηνικά: Μανώλης Παντελιδάκης). Τις καρέκλες και τα τραπέζια, τοποθετημένα στη μέση της αίθουσας, πρέπει να τις δω ως μέρος του wagon-restaurant, όπου θα γίνει η γνωριμία των δύο ηρώων. Λώρενς (Γ.Μπ.):«Αν δεν έχεις πού να μείνεις μπορώ να σε φιλοξενήσω, έχω μια αδελφή, θα χαιρόμουν πολύ να τη γνώριζες, όλοι λένε πως είναι το ωραιότερο κορίτσι της πόλης». Φρέντυ (Π.Φ.): «Σοβαρά; Πώς είναι;». Λώρενς: «Μου μοιάζει λίγο, εκτός απ’ το μουστάκι». Φρέντυ: «Μα δεν έχεις μουστάκι». Λώρενς: «Εγώ δεν έχω…». Ο Π.Φ. γελάει νευρικά, ο Γ.Μπ. προχωράει το κείμενο. Δεν θα μεταφέρω το χιλιοειπωμένο «περνάνε καλά στις πρόβες κι αυτό θα φανεί στη σκηνή», θα πω όμως πως αδίκως προκάλεσε βιτριολική μουρμούρα η ανακοίνωση της συν-σκηνοθεσίας. Εδώ ταιριάζει το κλισέ: κύλησε ο τέντζερης και βρήκε το καπάκι. Τις λεπτομέρειες τις συζητούν οι δυο τους ψιθυριστά, χωρίς διαφωνίες, κι όχι γιατί είμαι εγώ μπροστά.

Το λέω γιατί ο Π.Φ., αν και σε κέφια, δεν διστάζει να επισημάνει μεγαλοφώνως σε συνεργάτη του: «Πάρ’ τον τηλέφωνο και πες του να είναι έτοιμος αύριο, γιατί διαφορετικά θα μου γυρίσει το μάτι. Θα καταλάβει». Κοιτάζω τα άλλα 13 μέλη του θιάσου, που δεν βγάζουν μιλιά. Έτυχε να το «καταλάβουν» σε άλλη πρόβα; Όμως, μπορεί να γίνει και διαφορετικά; Το έργο έχει απαιτήσεις υπεραπαραγωγής: πρόζα, χορός, τραγούδι, γρήγορη αλλαγή σκηνών-σκηνικών. Άρα, κανένα περιθώριο για λάθος – στις 30/3 είναι και η πρεμιέρα αυτού του έργου των Jeffrey Lane & David Yazbek, που έγινε γνωστό με την κινηματογραφική μεταφορά του.

Οι ήρωές του με θαυμαστή δεξιοτεχνία θα εξαπατήσουν πλούσιες κυρίες για να τους αποσπάσουν χρήματα, μέχρι να πέσουν με τη σειρά τους κι αυτοί θύματα, της… Κατερίνας Παπουτσάκη. Μαζί της θα προβάρουν ξανά και ξανά τα μουσικά κομμάτια, ενώ τελειοποιούν το χορευτικό μέρος με την καθοδήγηση των Ελπίδας Νίνου - Θανάση Γιαννακόπουλου. Έκπληξη: η Κ.Π. τραγουδάει εξαιρετικά, χωρίς οικονομία δυνάμεων. «Αξίζουμε το παλαμάκι/ ψεύτες, κλέφτες, λαμόγια σαν εμάς!» τραγουδάνε, κρατημένοι αλά μπρατσέτα, οι τρεις τους. Αυτοί, δικαίως να το κερδίσουν. Οι αντίστοιχοι που μας λένε πως αξίζουν την ψήφο μας είναι το πρόβλημα.


Παλλάς, Βουκουρεστίου 5,210 3213.100. € 50, 40, 35, 30, 25, 20 (Φ)

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.