- CITY GUIDE
- PODCAST
-
26°
![20744-46049.jpg 20744-46049.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2012/03/14/20744-46049.jpg)
Την ίδια στιγμή που κινήματα ανθίζουν για την επανακατοίκηση της Αθήνας αλλά και η οργή εκτονώνεται πάνω στο σώμα της πόλης με βία και καταστροφή, η δυναμική ομάδα χορού εξιστορεί τη δική της ιστορία για την πόλη. Μια αφήγηση που εκφράζει το συλλογικό βίωμα, όπου «τα μάρμαρα, ταυτίζονται με την πέτρα». Το γλωσσάρι της ομάδας για την Αθήνα του 2012 υποτιτλίζει μοναδικά τη χορογραφία που θα δει το κοινό στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών με την εικαστική δυναμική του φωτογράφου Τάσου Βρεττού και της επιμελήτριας Νάντιας Αργυροπούλου, που λειτουργεί στην παράσταση ως σύμβουλος εικαστικών και θεωρητικής υποστήριξης.
Ανάσα
Αυτός είναι ο κατεξοχήν ήχος της πόλης.
Bία
Δεν εννοούμε μόνο την προφανή, τη σωματική και στατιστικά καταγεγραμμένη, αλλά και αυτή που προκύπτει από ελλείψεις και σιωπές.
Γλώσσα
Η πόλη επικοινωνεί με μια γλώσσα σύνθετη και αμετάφραστη, καθώς τη χαρακτηρίζει κυρίως η επιθυμία. Τη συνθέτουν τοπία, κτίρια, άνθρωποι, χρόνοι, τα υλικά και τα άυλα, και είναι μάλλον ενεργειακής τάξης.
Δημοκρατία & Δίκτυα
Η πόλη είναι το μικροπεριβάλλον στο οποίο η δημοκρατία και τα δίκτυα που τη συγκροτούν δοκιμάζονται σκληρά.
Εξουθένωση
Εξουθενωμένη και εξουθενωτική.
Ζιζάνιο
Φυτά, τριβόλια και παράσιτα. Το στοιχείο που επιφέρει «σταδιακή αποσύνθεση και διάλυση, τροποποιώντας τα ισχύοντα δεδομένα» (λεξικό Γ. Μπαμπινιώτη).
Ησυχία
Την πόλη χαρακτηρίζει το αντίθετο αυτής, δηλαδή η αν-ησυχία.
Θέαμα
Η θέα και το αθέατο όρισαν τη δημιουργία αυτής της πόλης. Το θέαμα της ενέπνευσε έτσι ή αλλιώς, και τα τωρινά θεάματά της συμπίπτουν συχνά με τα δράματά της.
Ιώδης
Ο αττικός ουρανός το απόγευμα.
Κρίμα & Κοινωνικά δίκτυα
Δηλαδή όλη η πόλη συζητάει για κρίματα.
Λείπω
Τα διάκενα και οι ελλείψεις είναι η πόλη όσο και τα υπόλοιπα.
Μάρμαρα
Στην πόλη αυτή ταυτίζονται με τις πέτρες.
Νέκρα
Θεωρείται μεγάλο αμάρτημα σε μια πόλη που υποφέρει από χρόνια βουλιμία σε ό,τι αφορά δραστηριότητες και δράσεις.
Ξένος
Η πολύπαθη λέξη ξαναπροσδιορίζεται καθημερινά εδώ.
Όνειρο
Σε θέση εντελώς διαφορετική από αυτή του θαύματος, χαρακτηρίζει το δημόσιο διάλογο για την πόλη.
Πολεοδόμηση
Ανοιχτού κώδικα (open source urbanism). Η πόλη συμπληρώνεται με χιλιάδες παρεμβάσεις, κυρίως από κάτω προς τα επάνω, και αυτό της εξασφαλίζει διάρκεια. Στην «Era povera» έγινε ένα κινητικό δικτύωμα και για κάποιον παράξενο λόγο, στις πρόβες, το ονομάζαμε μεταξύ μας «πείνα».
Ρήτορας
Ένας ή πολλοί, αδιάφορο. Το ίδιο πάντως.
*Σπασμωδική & Συγκρουσιακή
Η πόλη συμβαίνει.
Ταραχή
Η στιγμή της πόλης όπου το ξάφνιασμα, η απορία και η συνειδητοποίηση γίνονται από ατομικά, συλλογικά.
Υφή
Η εντύπωση της Αθήνας είναι απτική ίσως περισσότερο και από οπτική.
Φαντασιακό
Φαντασιακές δραστηριότητες απόδρασης από την πόλη εκφράζονται μέσα από καταγωγικές παραπομπές, στα μπλογκ, τις στήλες, στα ραδιόφωνα και τις τηλεοράσεις. Η Ζάκυνθος, η Κρήτη, η Μακεδονία. Τελευταίως και η Κορέα, το Πακιστάν, η Αίγυπτος κ.λπ., αλλά κυρίως σε ό,τι αφορά «αυθεντικές κουζίνες».
Χροιά
«Η χροιά είναι το περίσσευμα της μνήμης» λέει ο εικαστικός Ανδρέας Κασάπης, που έφτιαξε το περιβάλλον της παράστασης. «Η χροιά έχει βάση την πρωτογενή εμπειρία αλλά ποτέ δεν μπορούμε να τη συλλάβουμε στο σύνολό της». Έτσι καταλαβαίνουμε την πόλη.
Ψίχουλα
Τα ψάχνουμε ως άλλοι Κοντορεβιθούληδες στα σημάδια της πόλης.
Ωχ
Έτσι ξαναγυρίζουμε στην Ανάσα του Α (δες παραπάνω).
Info
Era poVera
Χορογραφία: Πατρίσια Απέργη/ Μουσική σύνθεση: Δημοσθένης Γρίβας/
Σκηνικά: Αντρέας Ράγκναρ Κασάπης/ Κοστούμια: Άγγελος Μέντης/
Κείμενο: Δημήτρης Χαλαζωνίτης, Πατρίσια Απέργη.
Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, Λεωφόρος Συγγρού 107-109, 213 0178.000
22/3 - 8/4, Πέμ. - Κυρ. 20.30. Εισιτήρια: 210 9005.800
ΦΩΤΟ: ΤΑΣΟΣ ΒΡΕΤΤΟΣ
CONCEPT ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗΣ: ΚΑΛΛΙΝΑ ΚΥΡΑΤΣΟΥΛΗ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.