- CITY GUIDE
- PODCAST
-
26°
Όπερα σε μια βαλίτσα
Με ό,τι ασχολείται η Λυδία Αγγελοπούλου το κάνει με πάθος, όπως και με πάθος μιλάει.
![20743-46045.jpg 20743-46045.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2012/03/14/20743-46045.jpg)
Με ό,τι ασχολείται η Λυδία Αγγελοπούλου το κάνει με πάθος, όπως και με πάθος μιλάει. Σπούδασε, με υποτροφία Ωνάση, στην Ανώτατη Μουσική Ακαδημία της Βιέννης· ως μέτζο σοπράνο έχει τραγουδήσει σε μεγάλες παραγωγές· έχει δουλέψει ως δασκάλα και είναι η ψυχή, μαζί με τον Σταμάτη Μπερή, της καλλιτεχνικής δράσης «Όπερα της βαλίτσας» που ξεκίνησε από πέρυσι η Εθνική Λυρική Σκηνή.
«Η “Βαλίτσα” εντάσσεται στη λογική μιας σειράς ενεργειών που βγάζουν τη Λυρική έξω στον κόσμο – λυρικό λεωφορείο, βραδιές χορού στις πλατείες... Η ιδέα έπεσε στο τραπέζι από τον καλλιτεχνικό διευθυντή Μύρωνα Μιχαηλίδη. Η λογική της είναι το ανέβασμα γνωστών οπερών, σε πιο μικρή βερσιόν, χωρίς να προδίδουμε τη δράση τους. Αυτό πραγματοποιείται με ένα ευέλικτο, ολιγάριθμο σχήμα, με σκηνικά που μπορούν να μεταφερθούν, και με τη συνοδεία ενός πιάνου, σε χώρους που σίγουρα δεν έχουν τις προδιαγραφές μιας λυρικής σκηνής. Η “Βαλίτσα” έχει ένα… βάρος. Λειτουργεί σαν ζωντανή διαφήμιση – πρέπει να ενθουσιάσουμε τους μη μυημένους ώστε να θέλουν και συνέχεια, να περάσουν την πόρτα της Λυρικής. Πιστεύουμε πως το καταφέραμε. Η πρώτη παραγωγή μας (“Τραβιάτα”) έκανε πρεμιέρα τον Νοέμβρη και παρουσιάστηκε σε πνευματικά κέντρα. Μεγάλη επιτυχία. Ήρθε κόσμος και μας είπε πως για πρώτη φορά παρακολουθούσε ζωντανά όπερα. Σε πάρα πολλούς άρεσε – βοήθησε και το ότι οι παραγωγές μας συνοδεύονται από υπέρτιτλους. Το ξέρουμε από τα e-mails που λάβαμε. Τώρα θα ανεβάσουμε την “Μποέμ” του Πουτσίνι. Πρώτη στάση στην “Τεχνόπολις”. Η σκηνοθετική προσέγγιση του Ισίδωρου Σιδέρη είναι σύγχρονη, θα παιχτεί σε απόσταση αναπνοής από το κοινό, που θα νιώσει δίπλα του να φουντώνουν τα πάθη και οι έρωτες της παρέας. Θα υπάρχει συνέχεια και σε άλλους χώρους. Θέλουμε να πάμε εκτός από τα Πνευματικά Κέντρα, σε φουαγιέ, μουσεία, φυλακές… Να πάμε και στην επαρχία. Να υπογραμμίσω πως όλα γίνονται με τη συνεργασία του Υπουργείου Πολιτισμού & Τουρισμού και του Δήμου Αθηναίων. Η “Βαλίτσα” αιφνιδιάζει ευχάριστα και αλλάζει τα δεδομένα: δεν έρχεται ο θεατής, ερχόμαστε εμείς στον αμύητο θεατή να του προκαλέσουμε την έκπληξη. Να του δείξουμε πως στην όπερα δεν είναι κάποιοι που… τσιρίζουν, αλλά υπάρχει υπόθεση, υπέροχη μουσική και εξαιρετικές φωνές. Και αυτή η επαφή θα τον κερδίσει».
Info 21 & 27/3, «Τεχνόπολις», Γκάζι (Κτίριο «Δ4», Πειραιώς 100), 29/3, Πολιτιστικό Κέντρο Γκράβας (Ταϋγέτου 60, Αθήνα), 20.00, είσοδος ελεύθερη, με υπέρτιτλους στα ελληνικά.
Ήλιος με δόντια
Ο σκηνοθέτης της παράστασης και διασκευαστής του ομώνυμου μυθιστορήματος του Γιάννη Μακριδάκη (εκδ. Εστία), Βασίλης Βασιλάκης, ο οποίος και κρατάει το βασικό ρόλο, αγάπησε βαθιά το βιβλίο. Σε μια χειροποίητη παράσταση, με φθηνά μέσα και πολύ μεράκι, έστησε έναν μπερντέ πίσω από τον οποίο ο παπάς Κωνσταντής θυμάται τα περασμένα της ζωής του. Εμείς βλέπουμε τη σκιά του – εξαιρετικό εύρημα, αφού ο θεατής νιώθει σαν αναγνώστης και αφήνει τη φαντασία του να οργιάσει. Όμως περισσότερο απ’ όλα είναι ο τρόπος που «διαβάζει» το βιβλίο – υποδειγματικός! Όσοι ενθουσιαστήκαμε με το βιβλίο δεν νιώσαμε προδομένοι. Τον ακούς κι έχεις την αίσθηση πως κυκλοφορείς στα σοκάκια της Χίου, εκεί που μικρός ο Κωνσταντής πάλευε τόσο να επιβιώσει όσο και να βρει την ευτυχία αδιαφορώντας για τα σχόλια. Η παράσταση συνοδεύεται και από βίντεο, αν και προσωπικά δεν ένιωσα πως το είχε ανάγκη, όταν διαθέτει έναν τέτοιο ηθοποιό. Παίζουν, επίσης: Αν. Κορνέζος, Ν. Νικολάου. POCKET THEATRE@Χώρος Τέχνης Ασωμάτων, Ασωμάτων 6, Θησείο, 210 3243.306. Παρ. & Σάβ. 22.30, € 12.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.