- CITY GUIDE
- PODCAST
-
20°
Όπερα σε μια βαλίτσα
Με ό,τι ασχολείται η Λυδία Αγγελοπούλου το κάνει με πάθος, όπως και με πάθος μιλάει.
Με ό,τι ασχολείται η Λυδία Αγγελοπούλου το κάνει με πάθος, όπως και με πάθος μιλάει. Σπούδασε, με υποτροφία Ωνάση, στην Ανώτατη Μουσική Ακαδημία της Βιέννης· ως μέτζο σοπράνο έχει τραγουδήσει σε μεγάλες παραγωγές· έχει δουλέψει ως δασκάλα και είναι η ψυχή, μαζί με τον Σταμάτη Μπερή, της καλλιτεχνικής δράσης «Όπερα της βαλίτσας» που ξεκίνησε από πέρυσι η Εθνική Λυρική Σκηνή.
«Η “Βαλίτσα” εντάσσεται στη λογική μιας σειράς ενεργειών που βγάζουν τη Λυρική έξω στον κόσμο – λυρικό λεωφορείο, βραδιές χορού στις πλατείες... Η ιδέα έπεσε στο τραπέζι από τον καλλιτεχνικό διευθυντή Μύρωνα Μιχαηλίδη. Η λογική της είναι το ανέβασμα γνωστών οπερών, σε πιο μικρή βερσιόν, χωρίς να προδίδουμε τη δράση τους. Αυτό πραγματοποιείται με ένα ευέλικτο, ολιγάριθμο σχήμα, με σκηνικά που μπορούν να μεταφερθούν, και με τη συνοδεία ενός πιάνου, σε χώρους που σίγουρα δεν έχουν τις προδιαγραφές μιας λυρικής σκηνής. Η “Βαλίτσα” έχει ένα… βάρος. Λειτουργεί σαν ζωντανή διαφήμιση – πρέπει να ενθουσιάσουμε τους μη μυημένους ώστε να θέλουν και συνέχεια, να περάσουν την πόρτα της Λυρικής. Πιστεύουμε πως το καταφέραμε. Η πρώτη παραγωγή μας (“Τραβιάτα”) έκανε πρεμιέρα τον Νοέμβρη και παρουσιάστηκε σε πνευματικά κέντρα. Μεγάλη επιτυχία. Ήρθε κόσμος και μας είπε πως για πρώτη φορά παρακολουθούσε ζωντανά όπερα. Σε πάρα πολλούς άρεσε – βοήθησε και το ότι οι παραγωγές μας συνοδεύονται από υπέρτιτλους. Το ξέρουμε από τα e-mails που λάβαμε. Τώρα θα ανεβάσουμε την “Μποέμ” του Πουτσίνι. Πρώτη στάση στην “Τεχνόπολις”. Η σκηνοθετική προσέγγιση του Ισίδωρου Σιδέρη είναι σύγχρονη, θα παιχτεί σε απόσταση αναπνοής από το κοινό, που θα νιώσει δίπλα του να φουντώνουν τα πάθη και οι έρωτες της παρέας. Θα υπάρχει συνέχεια και σε άλλους χώρους. Θέλουμε να πάμε εκτός από τα Πνευματικά Κέντρα, σε φουαγιέ, μουσεία, φυλακές… Να πάμε και στην επαρχία. Να υπογραμμίσω πως όλα γίνονται με τη συνεργασία του Υπουργείου Πολιτισμού & Τουρισμού και του Δήμου Αθηναίων. Η “Βαλίτσα” αιφνιδιάζει ευχάριστα και αλλάζει τα δεδομένα: δεν έρχεται ο θεατής, ερχόμαστε εμείς στον αμύητο θεατή να του προκαλέσουμε την έκπληξη. Να του δείξουμε πως στην όπερα δεν είναι κάποιοι που… τσιρίζουν, αλλά υπάρχει υπόθεση, υπέροχη μουσική και εξαιρετικές φωνές. Και αυτή η επαφή θα τον κερδίσει».
Info 21 & 27/3, «Τεχνόπολις», Γκάζι (Κτίριο «Δ4», Πειραιώς 100), 29/3, Πολιτιστικό Κέντρο Γκράβας (Ταϋγέτου 60, Αθήνα), 20.00, είσοδος ελεύθερη, με υπέρτιτλους στα ελληνικά.
Ήλιος με δόντια
Ο σκηνοθέτης της παράστασης και διασκευαστής του ομώνυμου μυθιστορήματος του Γιάννη Μακριδάκη (εκδ. Εστία), Βασίλης Βασιλάκης, ο οποίος και κρατάει το βασικό ρόλο, αγάπησε βαθιά το βιβλίο. Σε μια χειροποίητη παράσταση, με φθηνά μέσα και πολύ μεράκι, έστησε έναν μπερντέ πίσω από τον οποίο ο παπάς Κωνσταντής θυμάται τα περασμένα της ζωής του. Εμείς βλέπουμε τη σκιά του – εξαιρετικό εύρημα, αφού ο θεατής νιώθει σαν αναγνώστης και αφήνει τη φαντασία του να οργιάσει. Όμως περισσότερο απ’ όλα είναι ο τρόπος που «διαβάζει» το βιβλίο – υποδειγματικός! Όσοι ενθουσιαστήκαμε με το βιβλίο δεν νιώσαμε προδομένοι. Τον ακούς κι έχεις την αίσθηση πως κυκλοφορείς στα σοκάκια της Χίου, εκεί που μικρός ο Κωνσταντής πάλευε τόσο να επιβιώσει όσο και να βρει την ευτυχία αδιαφορώντας για τα σχόλια. Η παράσταση συνοδεύεται και από βίντεο, αν και προσωπικά δεν ένιωσα πως το είχε ανάγκη, όταν διαθέτει έναν τέτοιο ηθοποιό. Παίζουν, επίσης: Αν. Κορνέζος, Ν. Νικολάου. POCKET THEATRE@Χώρος Τέχνης Ασωμάτων, Ασωμάτων 6, Θησείο, 210 3243.306. Παρ. & Σάβ. 22.30, € 12.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση στο «Θέατρον» και την ανάγκη του κοινού για έργα με κοινωνικο-πολιτικά μηνύματα
Συνεχόμενα sold out για τη λυτρωτική ροκ τελετουργία για τον Αντονέν Αρτώ με τον Γεράσιμο Γεννατά
Ο γνωστός καραγκοζιοπαίχτης μας μίλησε για την παράσταση όπου συμμετέχει αλλά και για το θέατρο σκιών
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.