- CITY GUIDE
- PODCAST
-
28°
Σιγά τα αίματα Oresteia
«Για να καταλάβω: μας καλείς να μείνουμε στην ιστορία σαν κάτι κωλόπαιδα που σφάξανε τη μάνα τους;» Ορέστης
![20023-44560.jpg 20023-44560.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2012/02/15/20023-44560.jpg)
«Για να καταλάβω: μας καλείς να μείνουμε στην ιστορία σαν κάτι κωλόπαιδα που σφάξανε τη μάνα τους;» Ορέστης
Από ποιον μπορεί να θεωρηθεί ιεροσυλία η μετατροπή της «Ορέστειας» σε σαπουνόπερα-μιούζικαλ; Μόνο από ένα δυσκοίλιο εθνικιστή ή χρυσαυγίτη. Οι υπόλοιποι μια χαρά γελάμε με την αγάμητη –και με τη φωνή της Σαπφώς Νοταρά– Ηλέκτρα, την κατίμαυρη τσούλα Ελένη, την απαρσάλωτη Ιφιγένεια, το νάρκισσο Αγαμέμνoνα, το φερέφωνο του Πυλάδη Ορέστη, την κομψευάμενη Κλυταιμνήστρα, την υστερική Κασσάνδρα και τον πολύ ποιοτικό Αισχύλο. Το ξεμπουμπούρλεμα των τραγικών ηρώων από τον Άκη Δήμου έγινε με γνώση στο ποιος είναι τι και κυρίως με επίγνωση του ειπωμένου «κάθε τραγωδία είναι απλώς κωμωδία αντεστραμμένη». Ο Δήμου μπαινοβγάζει τους ήρωες από το μύθο στην πραγματικότητα και το αντίθετο. Παίζει συνέχεια με τις θεατρικές συνθήκες (θέατρο μέσα στο θέατρο) και το κείμενό του αστράφτει και βροντά με τα λογοπαίγνια και τις διακειμενικές του αναφορές. Μόνη μου ένσταση η προσπάθειά του να συνδέσει το μύθο με σημερινές καταστάσεις – και εκτός χορικών. Ένιωσα σα να ξεφούσκωνε τα λάστιχα στη Ferrari της έμπνευσής του, που και πάλι όμως έτρεχε με χίλια.
Η Αθανασία Κραγιαννοπούλου σκηνοθέτησε την παράσταση εκμεταλλευόμενη σωματότυπους και φυσιογνωμιστικά χαρακτηριστικά των ηθοποιών, παίρνοντας ρυθμό από τη μουσική του Σταμάτη Κραουνάκη. Ο τελευταίος είχε κέφια. Ασυναίσθητα ακούγοντας τη μουσική και τον πρώτο στίχο «Πρώτα πιάνεις το μαχαίρι…» στο «Μάθημα Συζυγοκτονίας», θυμήθηκα το «Νήμα», που έγραψε για τη «Λυσιστράτη» με τον Λαζόπουλο «Πρώτα παίρνουμε το νήμα…». Μάλλον θα θυμόμαστε στο μέλλον και αυτά τα τραγούδια. Όσο για τους 9 ηθοποιούς-τραγουδιστές τα σπάνε, με τον καθένα να συναγωνίζεται τον άλλο στο ποιος θα κερδίσει το κοινό. «Σ’ αυτό το σάπιο το σανίδι ποιος μας φώτισε/ Κι έχουμε βγει έτσι ωραίοι και φευγάτοι…»
Αθηναΐδα, Καστοριάς 34-36, Βοτανικός, 210 3480.080, Τετ. 20.30 (Λ), Πέμ.-Κυρ. 20.30
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.