- CITY GUIDE
- PODCAST
-
28°
![19239-42492.jpg 19239-42492.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2012/01/18/19239-42492.jpg)
Στο Studio Μαυρομιχάλη ανεβαίνει το έργο «Ριχάρδος ο Τρίτος - Μόνο της φήμης το πρόσκαιρο κενό» (μια παράσταση βασισμένη στο έργο του Σέξπιρ «Ριχάρδος ο Τρίτος»). Η Α. V. μπήκε στις πρόβες και κατευθείαν στο κλίμα.
Σάββατο απόγευμα. Στη σκηνή ο Φώτης Μακρής και η ομάδα του ταξιδεύουν στο 16ο αιώνα. Ερμηνεία της ιστορίας. Έξι ηθοποιοί εναλλάσσονται σε δεκαοκτώ ρόλους. Μια αποσπασματική σκηνή προς το τέλος του έργου που προβάρουν με βάζει αβίαστα στο παιχνίδι της πολύπλοκης ιστορίας. Κίνηση σε όλη τη σκηνή. Καφέδες, κουβέντες, ζέσταμα, αλλαγές. Το κλίμα θυμίζει μια ομάδα συνεργατών που έχει μαζευτεί να μιλήσει για ένα θέμα που μας καίει όλους. Το θέμα της εξουσίας.
«Κρατάμε το στόρι» μου λέει στο μικρό τους διάλειμμα ο σκηνοθέτης Φώτης Μακρής, «αλλά το κύριο στοιχείο είναι η παρουσίαση του ιστορικού προσώπου και όχι του σεξπιρικού ήρωα που γράφτηκε 110 χρόνια μετά, όταν βασίλευαν οι νικητές του Ριχάρδου και τον παρουσίαζαν σαν τέρας: καμπούρη, κουλό, κουτσό, διεφθαρμένο, εξουσιαστή. Ιστορικά δεν ήταν έτσι. Στο έργο, για παράδειγμα, παντρεύεται τη λαίδη Άννα από σκοπιμότητα και μέσα σε λίγες μέρες τη δηλητηριάζει. Στην πραγματικότητα έμειναν παντρεμένοι 12 χρόνια, εκείνη πέθανε από φυματίωση και ο ίδιος έπεσε σε κατάθλιψη. Καμία σχέση. Η παράσταση συνομιλεί με την ιστορία. Πλάθουμε μια άλλη προσωπικότητα του Ριχάρδου που δεν αποτελεί το τέρας, ένα μακιαβελικό ηγέτη, αλλά ένα από τα πρόσωπα της εποχής.
Θέλουμε να εξετάσουμε τα πλοκάμια της εξουσίας που βγάζουν τα τέρατα, παρά να πούμε ότι ήταν μια εξαίρεση μέσα στην ιστορία».
Ο Διονύσης Μανουσάκης παίζει δύο ρόλους, το λόρδο Χάστινγκς και τον Στάνλεϊ, το καρφί, που επιβιώνει σε κάθε περίπτωση. «Ο Φώτης μού θύμισε στην προσέγγισή του τον Μίνω Βολανάκη. Δεν ήρθε με συνταγή στην παράσταση. Άφησε το έργο να εξελιχθεί μέσα από τις πρόβες. Είναι σαν καράβι. Ξεκινάς και δεν ξέρεις πού θα ταξιδέψεις. Είχαμε μια συνενοχή για το τι θα συμβεί. Διαλέξαμε σκηνές που μας ενδιαφέρουν γιατί θέλουμε να πούμε κάτι». «Η παράσταση» συμπληρώνει ο σκηνοθέτης «έχει μια μπρεχτική οπτική. Εκεί που παίζουμε, σταματάμε τη δράση και λέμε πράγματα για την ιστορία, τη συνέχεια του έργου και την κατανόηση. Το έργο τοποθετείται στην εποχή του Πολέμου των Ρόδων, με τον πόλεμο μεταξύ δύο οικογενειών που εξουσιάζουν. Των Γιορκ και των Λανκάστερ. Σου θυμίζει τίποτε αυτή η οικογενειοκρατία;».
Μετ.: Ε. Μπελιές// Σκην.: Φ. Μακρής // Παίζουν: Στ. Κρούσκα, Φ. Μακρής, Δ. Μανουσάκης, Κ. Μιζάρας, Ν. Νίκας, Θ. Ντούσκα
Info Studio Μαυρομιχάλη, Μαυρομιχάλη 134, Εξάρχεια, 210 6453.330 Παρ. & Σάβ. 21.00. Κυρ. 20.00. € 18, 12 (Παρ./ Οικογενειακό κάθε Κυριακή ), € 14 (Φ/ Νεανικό/Άνω των 65), € 10 (Άνεργοι)
Η AV εξασφάλισε για εσάς 35 διπλά εισιτήρια για την avant premiere την Παρασκευή 27/1, στις 21.00. Για να κερδίσετε ένα από τα εισιτήρια, στείλτε SMS: AVP (κενό) και ονοματεπώνυμο στο 54121, μέχρι τις 24/1 στις 10 π.μ. Οι νικητές θα ειδοποιηθούν με sms και τα ονόματά τους θα βρίσκονται σε λίστα στο ταμείο του θεάτρου Studio Μαυρομιχάλη (Μαυρομιχάλη 134, 210 6453.330).
Κάθε μήνυμα χρεώνεται € 1,23 με ΦΠΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.