Θεατρο - Οπερα

«Η Μπέλλου ήταν μία κολασμένη ψυχή»

Η Ντίνα Κώνστα μιλάει στην A.V. για την ηρωίδα της, Σωτηρία Μπέλλου

4781-128427.jpg
Κατερίνα Παναγοπούλου
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
19227-47920.jpg

*Πατήστε το player για να ακούσετε ηχητικό απόσπασμα της συνέντευξης*



Άγνωστες πτυχές του χαρακτήρα της, τα πάθη, η σχέση της με τα χρήματα, περιστατικά από τη ζωή της, οι καυγάδες και οι τρυφερές της στιγμές. Όλα αυτά συνθέτουν την παράσταση «Σωτηρία Μπέλλου η περιπλανώμενη ζωή μιας ρεμπέτισσας» που ανεβαίνει από τις 19 Δεκεμβρίου στο θέατρο Κάππα. Η Ντίνα Κώνστα μας εξηγεί τα μονοπάτια που ακολούθησε για να προσεγγίσει την ηρωίδα της και μας περιγράφει τη γνωριμία τους κάποτε στη Θεσσαλονίκη όταν η Σωτηρία Μπέλλου έκανε «έτσι για το γούστο της τη ρεσεψιονιστ»! Άλλωστε πάντα έκανε ότι της ερχόταν στο μυαλό, ενώ για το τι έλεγαν για την ίδια «δεν έδινε την παραμικρή σημασία»…

Η παράσταση ξεκινά από το τελευταίο βράδυ της Σωτηρίας Μπέλλου στο νοσοκομείο πριν την εγχείρηση που θα της στερήσει τη φωνή…

Εκεί, λοιπόν, περνάει όλη της η ζωή μέσα στο μυαλό της. Αλλά δεν τα σκέφτεται απλά, τα ξαναζεί. Ξαναζεί τη ζωή της από την αρχή. Δεν είναι απλά μία διήγηση για το πως έζησε. Και βέβαια ξανακούμε τα υπέροχα τραγούδια της. Τους μεγάλους σταθμούς. Μέσα από αυτά τα τραγούδια ξαναζεί τα περιστατικά που τα δημιούργησαν, πώς τα έζησε εκείνη, συνομιλεί με τους ανθρώπους που τα δημιούργησαν…

Ποιους ανθρώπους δηλαδή φέρνει στο μυαλό της;

Τον Χατζηδάκη, τον Τσαρχούχη, τους ανθρώπους που γνώρισε και έπαιξαν ρόλο στη ζωή της. Τον Τσιτσάνη, τον Παπαϊωάννου, πρόσωπα της οικογένειάς της. Αρχίζει από μικρή με τους γονείς της στην Χαλκίδα, βλέπουμε το πώς ήρθε στην Αθήνα, πώς έζησε στην Αθήνα. Τα ξαναζεί μέσα από εφιάλτες, από παραληρήματα. Πώς βγήκε στο τραγούδι πώς έζησε, τι πέρασε, γιατί πέρασε διάφορα με του Γερμανούς, τα Δεκεμβριανά, φυλακές, ψυχιατρεία, μια ζωή κολασμένη. Γιατί η Μπέλλου δεν ήταν ένας συνηθισμένος άνθρωπος με τη συμβατική έννοια του όρου. Ήταν μία κολασμένη ψυχή. Πότε ανέβαινε στα ύψη και πότε έπιανε πάτο.

Τι ήταν αυτό που την έκανε να έχει αυτά τα σκαμπανεβάσματα, αυτή την κυκλοθυμία που περιγράφετε, από το πάνω στο κάτω;

Ο χαρακτήρας της. Ο κολασμένος χαρακτήρας της.

Ψάχνοντας για την ηρωίδα σας τι ήταν αυτό που σας έκανε περισσότερο εντύπωση; Υπήρχε κάτι που μάθατε και δεν γνωρίζατε;

Εγώ την είχα γνωρίσει την Μπέλλου. Αλλά αυτό που μου έκανε πιο πολύ εντύπωση είναι πώς εκείνα τα χρόνια επιβίωσε μια τέτοια γυναίκα. Γιατί τότε το ρεμπέτικο ήταν σχεδόν στον υπόκοσμο. Υπό διωγμόν θα μπορούσαμε να πούμε. Πώς λοιπόν αυτή η γυναίκα έζησε και τα έβγαλε πέρα μέσα σε αυτό το κλίμα.

Σίγουρα η Σωτηρία Μπέλλου ήταν ένας άνθρωπος με πάθη. Πώς αντιμετώπιζε τους γύρω της όταν σχολίαζαν τη ζωή της, τις ιδιαιτερότητές της;

Δεν έδινε την παραμικρή σημασία! Ήταν ξεκάθαρη η Μπέλλου. Δεν έκρυβε τίποτα δεν σταματούσε μπροστά σε τίποτα, είχε ένα στόμα απύλωτο, έβριζε σαν άντρας, σαν βαρκάρης και από την άλλη ήταν πολύ τρυφερή Είχε τα σκαμπανεβάσματα που λέγαμε πριν. Στους ίδιους ανθρώπους! Όταν είχε τα νεύρα της ή κάτι της συνέβαινε, έβριζε, φώναζε, διαολόστελνε… και την άλλη στιγμή ήταν μια χαρά. Είχε φοβερές μεταπτώσεις και αυτό είναι και το ενδιαφέρον για τον ηθοποιό. Τουλάχιστον για μένα.

Εσείς πώς την γνωρίσατε;

Εγώ πήγαινα και την άκουγα. Έτυχε μία φορά να μένουμε στο ίδιο ξενοδοχείο στη Θεσσαλονίκη και συναντιόμασταν στην ρεσεψιόν. Εκεί για να περνάει η ώρα της έδινε στους πελάτες τα κλειδιά των δωματίων, έκανε για το γούστο της την ρεσεψιονίστ!

Όταν τη γνώριζε κάποιος τι εικόνα έδινε; Ήταν συμπαθής;

Δεν μπορώ να πω με σιγουριά γιατί όταν τη γνώρισα εγώ ήταν η Μπέλλου η σπουδαία τραγουδίστρια. Η πρώτη αίσθηση που έδινε ήταν μία γυναίκα περίεργη για την εποχή που την είχα δει εγώ, αλλά ενδιαφέρουσα και βέβαια το σπουδαίο σε αυτή τη γυναίκα ήταν η υπέροχη φωνή που είχε.

Την Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου την οποία υποδύθηκε με τεράστια επιτυχία η Νένα Μεντή πέρσι και πρόπερσι την είχατε δει; Μήπως η σκέψη για τη Σωτηρία Μπέλλου ξεκίνησε και από εκεί;

Βέβαια την είχα δει και μου άρεσε πολύ. Μπορεί και να έπαιξε ρόλο, αλλά το επικίνδυνο με εμάς είναι ότι την Μπέλλου την βλέπουν, την ακούνε σε αφιερώματα που της έχουν κάνει, ενώ η Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου ήταν στο παρασκήνιο. Ξέραμε μόνο ότι έγραφε αυτούς τους εκπληκτικούς στίχους και τους έδινε για να μαζέψει χρήματα για το πάθος της. Είχαν αυτό το κοινό με την Μπέλλου. Το πάθος τους για τα χαρτιά…

Η σχέση της Σωτηρίας Μπέλλου με τα χρήματα ποια ήταν; Γιατί νομίζω ότι σε σχέση με αυτό έχουν άλλο ένα κοινό με την Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου

Ναι, όταν έβγαζε και αυτή πολλά τα σκορπούσε και πολλές φορές δεν είχε ούτε για να φάει.

Είπαμε ότι στην παράσταση τη βλέπουμε στο νοσοκομείο λίγο πριν την εγχείρηση που θα της στερούσε τη φωνή. Ψυχολογικά σε ποια κατάσταση βρισκόταν εκείνη τη στιγμή; Ήταν δυνατή, ήταν φοβισμένη;

Αντιστέκεται μέχρι το τέλος. Ετοιμάζεται να φύγει να το σκάσει. Ήταν άνθρωπος που πήγαινε κόντρα στα πράγματα. Πέρα από τη συγκίνηση όμως πρέπει να πω ότι στην παράσταση υπάρχουν και πολλά κωμικά στοιχεία γιατί η Μπέλλου είχε και πολύ χιούμορ. Το τι έκανε, το τι έλεγε δεν περιγράφεται. Και γι’ αυτό είναι και ενδιαφέρον. Έχουμε τους περίφημους καυγάδες που έκανε με τα μαγαζιά, με τις εταιρίες… Ήταν μεγάλος τσαμπουκάς!


Info:

Συγγραφέας: Σοφία Αδαμίδου

Σκηνοθεσία: Αθανασία Καραγιαννοπούλου

Πρωταγωνιστούν: Ντίνα Κώνστα, Έφη Κόντα

Σκηνικά: Μανόλης Παντελιδάκης

Κυψέλης 2, Κυψέλη

Δευτέρα και Τίρη 21.15

210 8831068

 

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.