- CITY GUIDE
- PODCAST
-
28°
Η Αυλή των Θ(α)υμάτων
Ο σκηνοθέτης Γιάννης Κακλέας μιλάει στην A.V. για το ανέβασμα της "Αυλής των θαυμάτων"
![Θεοδώρα Τζήμου, Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Λένα Παπαληγούρα Θεοδώρα Τζήμου, Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Λένα Παπαληγούρα](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2011/12/14/18665-40808.jpg)
Νοσταλγία ή εκσυγχρονισμός χαρακτηρίζει το ανέβασμα της «Αυλής των θαυμάτων» του Ιάκωβου Καμπανέλλη, που ανεβαίνει στο Εθνικό Θέατρο; Ο σκηνοθέτης της παράστασης Γιάννης Κακλέας αποκαλύπτει τις προθέσεις του στην A.V.
Οι θεατές μπαίνουν στην αίθουσα πιστεύοντας πως άφησαν έξω τις άσχημες εικόνες που συναντάς καθημερινά στην περιοχή, για να βρεθούν πάλι μπροστά τους, καθώς σκηνές που καταγράφουν οι εξωτερικές κάμερες του θεάτρου προβάλλονται πάνω στην πυροκουρτίνα. Είμαστε εδώ, στο σήμερα, δεν μπορούμε να το αποφύγουμε. Είμαστε κάτοικοι της πλατείας του Αγίου Κωνσταντίνου, μετανάστες στον τόπο μας. Δεν θα νοσταλγήσουμε με την παράσταση – η νοσταλγία είναι κάτι αντιδραστικό. Τι να νοσταλγήσεις κιόλας; Αυτό που μας έφερε σ’ αυτή την κατάσταση;
Η αυλή σήμερα είναι ο δημόσιος τόπος όπου συμβαίνουν οι ιδιωτικές στιγμές, κάτω από την παρακολούθηση των καμερών. Ο Καμπανέλλης σχολιάζει πως η ύπαρξη του άλλου καθορίζει τη μοίρα τη δικιά μας – ένα σχόλιο κοινωνικής και όχι προσωπικής ταυτότητας. Οι ήρωες ζουν στο μικρόκοσμό τους – ένας έρωτας, ένας καβγάς, μια στεναχώρια. Γι’ αυτούς πάντα φταίνε οι άλλοι. Τα προσωπικά τους θέματα δεν τους αφήνουν περιθώρια να συστρατευθούν κάτω από μια κοινή-συλλογική στάση – γι’ αυτό καταλήγουν εξόριστοι. Είναι αναξιόπιστοι, κανιβαλίζονται μεταξύ τους, δεν υπάρχει γενναιότητα… Ο Καμπανέλλης προσπαθεί να αποκρυπτογραφήσει τον εσωτερικό μηχανισμό του Έλληνα.
Αυτό το έργο έχει μια κατάρα, ίσως λόγω τίτλου “Η Αυλή των Θαυμάτων”, τίτλος που οδήγησε σε ωραιοποιημένες παραστάσεις. Αν το σκεφτείς, όμως, πρόκειται για την Αυλή των Θυμάτων. Ένα “α”, έτσι κι αλλιώς, χωρίζει αυτές τις δύο λέξεις. Η πρωτοτυπία της δικιάς μας παράστασης είναι πως όλα συμβαίνουν στο σήμερα, στον Βύρωνα του 2011. Το σήμερα εισέρχεται μέσω των ηθοποιών και το ενισχύουν με αυτοσχεδιασμούς – έτσι κάθε παράσταση θα είναι διαφορετική. Συνήθως το έργο ανεβαίνει με μια διάθεση πτωτική – εδώ, η παράσταση παρακολουθεί τις εποχές. Άλλη διάθεση έχουν οι ήρωες το καλοκαίρι, διαφορετική το χειμώνα. Δεν μπορείς στην Ελλάδα να παρακάμψεις τον τρόπο που επηρεάζει το κλίμα τους ανθρώπους.
Η ιστορία είναι κύκλος και αυτό αγγίζει τα όρια της τραγωδίας – το να μη μαθαίνεις από αυτά που παθαίνεις. Φαίνεται πως ως λαός έχουμε μια αυτοκαταστροφική τάση, αλλά έχω μια κρυφή αισιοδοξία – επειδή είμαστε πουτάνες στο τέλος θα τα καταφέρουμε, μόνο που φοβάμαι πως στο τέλος οι νταβατζήδες θα είναι πολύ περισσότεροι».
Info: 14/12 - 8/4, Eθνικό Θέατρο, Κεντρική Σκηνή, Αγ. Κωνσταντίνου 22-24, 210 5288.173-170-171. € 21, 18, 15, 13 (Φ/κάθε Παρ. & Πέμ. απογευματινή), 10. Παίζουν: Ν. Κουρής, Ε. Σαουλίδου, Μ. Αδαμάκη, Θ. Τζήμου, Α. Στελλάτου, Πρ. Αλειφερόπουλος, Λ. Παπαληγούρα, Αλ. Αϊδίνη κ.ά.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.