- CITY GUIDE
- PODCAST
-
18°
Η Αυλή των Θ(α)υμάτων
Ο σκηνοθέτης Γιάννης Κακλέας μιλάει στην A.V. για το ανέβασμα της "Αυλής των θαυμάτων"
Νοσταλγία ή εκσυγχρονισμός χαρακτηρίζει το ανέβασμα της «Αυλής των θαυμάτων» του Ιάκωβου Καμπανέλλη, που ανεβαίνει στο Εθνικό Θέατρο; Ο σκηνοθέτης της παράστασης Γιάννης Κακλέας αποκαλύπτει τις προθέσεις του στην A.V.
Οι θεατές μπαίνουν στην αίθουσα πιστεύοντας πως άφησαν έξω τις άσχημες εικόνες που συναντάς καθημερινά στην περιοχή, για να βρεθούν πάλι μπροστά τους, καθώς σκηνές που καταγράφουν οι εξωτερικές κάμερες του θεάτρου προβάλλονται πάνω στην πυροκουρτίνα. Είμαστε εδώ, στο σήμερα, δεν μπορούμε να το αποφύγουμε. Είμαστε κάτοικοι της πλατείας του Αγίου Κωνσταντίνου, μετανάστες στον τόπο μας. Δεν θα νοσταλγήσουμε με την παράσταση – η νοσταλγία είναι κάτι αντιδραστικό. Τι να νοσταλγήσεις κιόλας; Αυτό που μας έφερε σ’ αυτή την κατάσταση;
Η αυλή σήμερα είναι ο δημόσιος τόπος όπου συμβαίνουν οι ιδιωτικές στιγμές, κάτω από την παρακολούθηση των καμερών. Ο Καμπανέλλης σχολιάζει πως η ύπαρξη του άλλου καθορίζει τη μοίρα τη δικιά μας – ένα σχόλιο κοινωνικής και όχι προσωπικής ταυτότητας. Οι ήρωες ζουν στο μικρόκοσμό τους – ένας έρωτας, ένας καβγάς, μια στεναχώρια. Γι’ αυτούς πάντα φταίνε οι άλλοι. Τα προσωπικά τους θέματα δεν τους αφήνουν περιθώρια να συστρατευθούν κάτω από μια κοινή-συλλογική στάση – γι’ αυτό καταλήγουν εξόριστοι. Είναι αναξιόπιστοι, κανιβαλίζονται μεταξύ τους, δεν υπάρχει γενναιότητα… Ο Καμπανέλλης προσπαθεί να αποκρυπτογραφήσει τον εσωτερικό μηχανισμό του Έλληνα.
Αυτό το έργο έχει μια κατάρα, ίσως λόγω τίτλου “Η Αυλή των Θαυμάτων”, τίτλος που οδήγησε σε ωραιοποιημένες παραστάσεις. Αν το σκεφτείς, όμως, πρόκειται για την Αυλή των Θυμάτων. Ένα “α”, έτσι κι αλλιώς, χωρίζει αυτές τις δύο λέξεις. Η πρωτοτυπία της δικιάς μας παράστασης είναι πως όλα συμβαίνουν στο σήμερα, στον Βύρωνα του 2011. Το σήμερα εισέρχεται μέσω των ηθοποιών και το ενισχύουν με αυτοσχεδιασμούς – έτσι κάθε παράσταση θα είναι διαφορετική. Συνήθως το έργο ανεβαίνει με μια διάθεση πτωτική – εδώ, η παράσταση παρακολουθεί τις εποχές. Άλλη διάθεση έχουν οι ήρωες το καλοκαίρι, διαφορετική το χειμώνα. Δεν μπορείς στην Ελλάδα να παρακάμψεις τον τρόπο που επηρεάζει το κλίμα τους ανθρώπους.
Η ιστορία είναι κύκλος και αυτό αγγίζει τα όρια της τραγωδίας – το να μη μαθαίνεις από αυτά που παθαίνεις. Φαίνεται πως ως λαός έχουμε μια αυτοκαταστροφική τάση, αλλά έχω μια κρυφή αισιοδοξία – επειδή είμαστε πουτάνες στο τέλος θα τα καταφέρουμε, μόνο που φοβάμαι πως στο τέλος οι νταβατζήδες θα είναι πολύ περισσότεροι».
Info: 14/12 - 8/4, Eθνικό Θέατρο, Κεντρική Σκηνή, Αγ. Κωνσταντίνου 22-24, 210 5288.173-170-171. € 21, 18, 15, 13 (Φ/κάθε Παρ. & Πέμ. απογευματινή), 10. Παίζουν: Ν. Κουρής, Ε. Σαουλίδου, Μ. Αδαμάκη, Θ. Τζήμου, Α. Στελλάτου, Πρ. Αλειφερόπουλος, Λ. Παπαληγούρα, Αλ. Αϊδίνη κ.ά.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση στο «Θέατρον» και την ανάγκη του κοινού για έργα με κοινωνικο-πολιτικά μηνύματα
Συνεχόμενα sold out για τη λυτρωτική ροκ τελετουργία για τον Αντονέν Αρτώ με τον Γεράσιμο Γεννατά
Ο γνωστός καραγκοζιοπαίχτης μας μίλησε για την παράσταση όπου συμμετέχει αλλά και για το θέατρο σκιών
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.