- CITY GUIDE
- PODCAST
-
29°
Θέατρο 370
Γράφει ο Αργύρης Ξάφης, Ηθοποιός
Δημήτρης Καραντζάς
Αυτή τη στιγμή, σε αυτή την κακάσχημη και πανέμορφη πόλη –της οποίας τη Φωνή κρατάτε στα χέρια σας– κυκλοφορεί μέσα στο χαμό ένας πραγματικά νέος καλλιτέχνης. Δεν έχει φτάσει στα 35 –ηλικία που στην Ελλάδα οι καλλιτέχνες θεωρούνται νέοι– ούτε καν 30 ούτε καν 25… Το όνομά του είναι Δημήτρης Καραντζάς κι εγώ ξεκινάω να μιλάω γι’ αυτόν από σήμερα. Γιατί; Τον θυμάμαι 19 χρονών να μπαίνει στο Θέατρο Αμόρε. Ένα παιδί, για το οποίο λίγο αργότερα θα μου μιλήσει και ο Θωμάς Μοσχόπουλος. Φοβερά οργανωμένος, με απίστευτη για την ηλικία του αίσθηση της τέχνης του, το μόνο που χρειάστηκε ήταν μια μικρή παρότρυνση που τον έστρεψε αποφασιστικά στη σκηνοθεσία. Έκανε τότε στις περίφημες Δοκιμές του Αμόρε το «Χιόνι στο χώμα» και μετά από αυτό τον «Ιβάνωφ» με τους συμμαθητές και τωρινούς συνεργάτες του. Ο «Ιβάνωφ» συζητήθηκε όσο καμία άλλη παράσταση νέου σκηνοθέτη και όλοι απόρησαν πώς γινόταν αυτός ο 22χρονος να είναι ταυτόχρονα τόσο ευαίσθητος, παιχνιδιάρης με τη σκηνοθεσία του, τρυφερός, προσωπικός, φρέσκος στις ιδέες του και ταυτόχρονα παραμυθάς (παλιά μεν, ύψιστη τέχνη δε). Μετά ήρθε το «NewElectrcBallroom» και φτάνουμε στο σήμερα, στον «Οδυσσεβάχ» – πρόβες για τον «Θείο Βάνια» και αργότερα για τον «Μικρό Εγιόλφ». Επειδή έτυχε και είδα τον «Οδυσσεβάχ» πρόσφατα, καιρό είχα να συγκινηθώ και να γελάσω τόσο αθώα και απενοχοποιημένα. Μπορεί και να το χρειαζόμουνα, μετά από όλον αυτό τον πρόσφατο χαμό και την αηδία στα πολιτικά. Χρειαζόμουνα κάτι όμορφο για να μου δώσει ελπίδα και το βρήκα, να ’ναι καλά όλοι εκεί.
Όταν παραείσαι καλός και θετικός με κάποιον, ξεκινάει ένας χαμός από καχυποψίες (γιατί το ’πε αυτό, κάτι θέλει, κάτι ράνει, κάτι κάνει). Αλλά τι να κάνω, αν ο άλλος όντως αξίζει; Λοιπόν, για όσους τους ενδιαφέρει το Θέατρο, για όσους κάτσουν και διαβάσουν αυτό το κείμενο που μιλάει για το αύριο –χωρίς κάνεις να ξέρει πώς θα είναι και αν υπάρχει αυτό το αύριο–, για όσους έχουν ανάγκη από ελπίδα και αισιοδοξία προτείνω το εξής: δώστε χώρο και δύναμη σε αυτό που έρχεται, το καινούργιο! Δεν είναι τίποτα, και αυτό το μικρό καταγεγραμμένο απόσταγμα των σκέψεών μου για τον Δημήτρη Καραντζά αυτό θέλει να κάνει.
Υ.Γ. Πηγαίνετε να δείτε σήμερα αυτό για το οποίο θα μιλάτε αύριο. Μην περιμένετε τους ειδικούς (σαν την αφεντομουτσουνάρα μου) να σας πουν τι είναι και τι δεν είναι. Καλό πρωί, μεσημέρι ή βράδυ!
* Ο Α. Ξάφης θα πρωταγωνιστεί στον «Μακμπέθ» σε σκηνοθεσία Θ. Μοσχόπουλου στη «Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών» από 18/1.
* Ο «Οδυσσεβάχ» σε σκηνοθεσία Δ. Καραντζά συνεχίζεται στο θέατρο Μικρή Πόρτα, Μεσογείων 59, 210 7711.333
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.