Θέατρο 370
Γράφει ο Αργύρης Ξάφης, Ηθοποιός
Δημήτρης Καραντζάς
Αυτή τη στιγμή, σε αυτή την κακάσχημη και πανέμορφη πόλη –της οποίας τη Φωνή κρατάτε στα χέρια σας– κυκλοφορεί μέσα στο χαμό ένας πραγματικά νέος καλλιτέχνης. Δεν έχει φτάσει στα 35 –ηλικία που στην Ελλάδα οι καλλιτέχνες θεωρούνται νέοι– ούτε καν 30 ούτε καν 25… Το όνομά του είναι Δημήτρης Καραντζάς κι εγώ ξεκινάω να μιλάω γι’ αυτόν από σήμερα. Γιατί; Τον θυμάμαι 19 χρονών να μπαίνει στο Θέατρο Αμόρε. Ένα παιδί, για το οποίο λίγο αργότερα θα μου μιλήσει και ο Θωμάς Μοσχόπουλος. Φοβερά οργανωμένος, με απίστευτη για την ηλικία του αίσθηση της τέχνης του, το μόνο που χρειάστηκε ήταν μια μικρή παρότρυνση που τον έστρεψε αποφασιστικά στη σκηνοθεσία. Έκανε τότε στις περίφημες Δοκιμές του Αμόρε το «Χιόνι στο χώμα» και μετά από αυτό τον «Ιβάνωφ» με τους συμμαθητές και τωρινούς συνεργάτες του. Ο «Ιβάνωφ» συζητήθηκε όσο καμία άλλη παράσταση νέου σκηνοθέτη και όλοι απόρησαν πώς γινόταν αυτός ο 22χρονος να είναι ταυτόχρονα τόσο ευαίσθητος, παιχνιδιάρης με τη σκηνοθεσία του, τρυφερός, προσωπικός, φρέσκος στις ιδέες του και ταυτόχρονα παραμυθάς (παλιά μεν, ύψιστη τέχνη δε). Μετά ήρθε το «NewElectrcBallroom» και φτάνουμε στο σήμερα, στον «Οδυσσεβάχ» – πρόβες για τον «Θείο Βάνια» και αργότερα για τον «Μικρό Εγιόλφ». Επειδή έτυχε και είδα τον «Οδυσσεβάχ» πρόσφατα, καιρό είχα να συγκινηθώ και να γελάσω τόσο αθώα και απενοχοποιημένα. Μπορεί και να το χρειαζόμουνα, μετά από όλον αυτό τον πρόσφατο χαμό και την αηδία στα πολιτικά. Χρειαζόμουνα κάτι όμορφο για να μου δώσει ελπίδα και το βρήκα, να ’ναι καλά όλοι εκεί.
Όταν παραείσαι καλός και θετικός με κάποιον, ξεκινάει ένας χαμός από καχυποψίες (γιατί το ’πε αυτό, κάτι θέλει, κάτι ράνει, κάτι κάνει). Αλλά τι να κάνω, αν ο άλλος όντως αξίζει; Λοιπόν, για όσους τους ενδιαφέρει το Θέατρο, για όσους κάτσουν και διαβάσουν αυτό το κείμενο που μιλάει για το αύριο –χωρίς κάνεις να ξέρει πώς θα είναι και αν υπάρχει αυτό το αύριο–, για όσους έχουν ανάγκη από ελπίδα και αισιοδοξία προτείνω το εξής: δώστε χώρο και δύναμη σε αυτό που έρχεται, το καινούργιο! Δεν είναι τίποτα, και αυτό το μικρό καταγεγραμμένο απόσταγμα των σκέψεών μου για τον Δημήτρη Καραντζά αυτό θέλει να κάνει.
Υ.Γ. Πηγαίνετε να δείτε σήμερα αυτό για το οποίο θα μιλάτε αύριο. Μην περιμένετε τους ειδικούς (σαν την αφεντομουτσουνάρα μου) να σας πουν τι είναι και τι δεν είναι. Καλό πρωί, μεσημέρι ή βράδυ!
* Ο Α. Ξάφης θα πρωταγωνιστεί στον «Μακμπέθ» σε σκηνοθεσία Θ. Μοσχόπουλου στη «Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών» από 18/1.
* Ο «Οδυσσεβάχ» σε σκηνοθεσία Δ. Καραντζά συνεχίζεται στο θέατρο Μικρή Πόρτα, Μεσογείων 59, 210 7711.333
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μια παράσταση ευχάριστη στη θέαση, δουλεμένη στη λεπτομέρεια, με άψογη καθοδήγηση των ηθοποιών, ώστε να κινηθούν με δεξιοτεχνία στην κόψη μεταξύ κωμωδίας και δράματος
Με αφορμή τη νέα τους θεατρική συνεργασία, μιλήσαμε με τους δύο ηθοποιούς για ένα έργο γραμμένο από δύο παλιότερους μεγάλους του θεάτρου και της κωμωδίας
Το ανεκτίμητο έργο του συγγραφέα που διακωμωδούσε τις αδυναμίες των ανθρώπων
Το βραβείο θα δίνεται ανά διετία σε γυναίκες δημιουργούς με σημαντική προσφορά στο θέατρο
Η ηθοποιός μας μιλά για την συμμετοχή της στην παράσταση «Μάνα Κουράγιο και τα παιδιά της» του Εθνικού Θεάτρου σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού
Η Έρι Κύργια επανασυνθέτει τον μύθο του Φρανκενστάιν, μεταφέροντάς τον στην εποχή που ξεκίνησε η Τεχνητή Νοημοσύνη
Αγάπη, έρωτας, τρυφερότητα, στερεότυπα, δεύτερες ευκαιρίες: αυτά είναι τα χαρακτηριστικά των έργων που προτείνουμε
Η θεατρική παράσταση κάνει πρεμιέρα στις 25 Ιανουαρίου
Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, ως ελάχιστη προσφορά στην πολυσχιδή δημιουργό θα απονέμει ανά διετία το Βραβείο
Μια ματιά στη θεατρική παράσταση που παίζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη
Μια συζήτηση με τον αρχιμουσικό που σκηνοθετεί την παράσταση στο Δημοτικό Θέατρο Κάλλας
Η πρώτη παράσταση του έργου του Μπέκετ πραγματοποιήθηκε 5 Ιανουαρίου 1953
Οι παραγωγές του έχουν παρουσιαστεί σε όλα τα Φεστιβάλ της χώρας όπως στο Θέατρο Επιδαύρου και στο Ηρώδειο
Η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Ασπρούλης ανεβάζουν την πρώτη θεατρική παράσταση για τον μεγάλο μουσικό
Μιλήσαμε με τον Μίλτο Σωτηριάδη, διευθυντή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, για τη διαμόρφωση του χώρου και τον προγραμματισμό της σεζόν
Μεγάλοι σκηνοθέτες, σπουδαία κείμενα και καθηλωτικές ερμηνείες
Ερμηνεύουν η Λυδία Κονιόρδου και ο Μιχάλης Σαράντης- Μαζί τους η Τάνια Τσανακλίδου
Ποια θεατρικά μπορείτε να δείτε τις μέρες των γιορτών στην Αθήνα
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη του «Κάθε Πέμπτη κύριε Γκριν» στο θέατρο Αργώ
Ο γνωστός Ιταλός σκηνοθέτης αναλαμβάνει για πρώτη φορά να σκηνοθετήσει Έλληνες ηθοποιούς, προσεγγίζοντας τον «Γυάλινο κόσμο» μέσα από μια δική του, «πειραγμένη», και γι’ αυτό καλοδεχούμενη, οπτική
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.