![4741-35213.jpg 4741-35213.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/4741-35213_0.jpg)
![17747-45376.jpg 17747-45376.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2011/11/15/17747-45376.jpg)
Υπάρχουν καλλιτέχνες που δημιουργούν αριστουργήματα κλεισμένοι στα σπίτια τους, μην έχοντας την ανάγκη κανενός εξωτερικού ερεθίσματος. Και υπάρχουν αυτοί που δεν μπορούν διαφορετικά. Ο γάλλος συγγραφέας Εμανουέλ Νταρλέ, όχι μόνο είναι οπαδός της δεύτερης κατηγορίας αλλά και οπαδός της άποψης του Τενεσί Ουίλιαμς «Η καλή τέχνη είναι αδιακρισία» - το λέμε (και) κυριολεκτώντας. Στο σούπερ μάρκετ της γειτονιάς του, σύμφωνα με σημείωμά του, μια Τρίτη έτυχε μπροστά στο ταμείο ένα «πολύ περίεργο ζευγάρι. Ένα ζευγάρι ανάρμοστο. Ήταν ένας μικρούλης κύριος, προχωρημένης ηλικίας, ένας κύριος από τα μέρη μας σίγουρα, μαζί με μια μεγαλόσωμη γυναίκα, αρκετά όμορφη αλλά… είχε μια ομορφιά παράξενη, μπορούσες να τη διακρίνεις από μακριά. Υπερβολικά μακιγιαρισμένη, υπερβολικά διακριτή, όλα της υπερβολικά. Υπερβολικά προσεγμένη, στην παραμικρή λεπτομέρεια. Όλοι τους κοίταζαν, όλοι. Όλα τα βλέμματα, ναι, επάνω της. Μια παράξενη ομορφιά, πολύ ανδροπρεπής. Μια τραβεστί, ή τρανσέξουαλ, να κάνει ήρεμη με τον μπαμπά της μικροψώνια στο Μονοπρί, με ψιθύρους να ακούγονται σε όλο το χώρο».
Γύρισε σπίτι του κι έγραψε τη σκηνή σ’ ένα έργο- μονόλογο συμπληρώνοντάς την με επεισόδια πριν και μετά από το σούπερ μάρκετ. Έβγαλε επί σκηνής την Μαρί-Πιερ να διηγείται τις Τρίτες με τον ηλικιωμένο πατέρα της, τις προσπάθειές της να επιβάλλει τη νέα της ταυτότητα στον άνθρωπο που την έφερε στον κόσμο ως αγόρι και αρνείται(;) να την αποδεχτεί ως κορίτσι. Το έργο του κέρδισε βραβείο (Εδιμβούργο). Δικαίως. Πίσω από την αδιακρισία του υπήρχε βλέμμα τρυφερού ανθρώπου, ενός συγγραφέα που θέλησε να μιλήσει για τα κρυμμένα και τις φοβίες χωρίς διδαχτική διάθεση και με τη σημαία του «αντιρατσισμού» αναρτημένη.
Η σκηνοθέτρια της παράστασης Κατερίνα Μπαρδέκα σίγουρα λάτρεψε το βιβλίο. Έχοντας ένα εξαιρετικό αρχιτεκτονικό σχέδιο στα χέρια σήκωσε ένα… σπίτι που όλοι σταματούν και το χαζεύουν. Με τους 5 κανόνες της τέχνης παραμάσχαλα - τάξη, ισορροπία, ενότητα, αντίθεση, αρμονία- κατόρθωσε ν’ αποφύγει τους σκοπέλους που κρύβει ένα έργο με ήρωα τρανσέξουαλ, τον κίνδυνο να πλάσσει μια καρικατούρα. Και το κατάφερε έχοντας στα χέρια της ένα μεγάλο υποκριτικό όργανο, τον Φαίδωνα Καστρή. Φωνή και σώμα στιγμή δεν παραστράτησαν, ακόμα κι όταν έπρεπε να παίζει σε διπλό ταμπλό –να αναπαράγει το διάλογο με τον πατέρα.
Πάντως ένα ξέρω. Αν στο χειροκρότημα φαίνονται όλα και είχα ηχογραφήσει το χειροκρότημα στο τέλος της παράστασης δεν θα χρειαζόταν να γράψω τίποτα προκειμένου να σας πείσω πως αξίζει να πάτε να το δείτε. Δυστυχώς, όμως δεν το έκανα.
Από Μηχανής Θέατρο, Ακαδήμου 13, Μεταξουργείο, 210 5231.131. Σάβ. 21.30, Κυρ. 19.00, Δευτ. 21.30, Τρ. 21.30. €15, 10(Φ)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δείτε τις πρώτες φωτογραφίες από τις πρόβες. Μια κωμωδία της Sarah Ruhl για τη σεξουαλικότητα, την αγάπη και τον ηλεκτρισμό
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.