Stage Voice: Όπερα για παιδιά
Η όπερα-παραμύθι του Τσέζαρ Κουί «Ο παπουτσωμένος γάτος» ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή.
Η όπερα-παραμύθι του Τσέζαρ Κουί «Ο παπουτσωμένος γάτος» ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή. Ο Θωμάς Μοσχόπουλος μας μίλησε για τη σκηνοθεσία του.
❝Κανονικά τα παραμύθια θα έπρεπε να τα λένε οι γονείς στα παιδιά τους. Δυστυχώς, ξέρουμε πως αυτό σήμερα δεν συμβαίνει κι έρχεται το θέατρο να βοηθήσει ώστε να ξαναδημιουργηθεί αυτή η χαμένη επαφή. Οι γονείς με τον “Παπουτσωμένο γάτο” θα αναλογιστούν πώς έχουν χάσει, μεγαλώνοντας, τη ζωώδη ανατρεπτική δύναμη που έκρυβαν μέσα τους ως παιδιά, ενώ τα παιδιά με το ένστικτο της ηλικία τους θ’ αναγνωρίσουν πιο οικείες τους καταστάσεις. Οι πρώτοι θα μιλήσουν για υποσυνείδητο και alter-ego. Τα παιδιά για ένα σκανδαλιάρη (super ήρωα) γάτο που μπορεί να μιλά και βοηθάει το γιο ενός φτωχού μυλωνά να γίνει ευτυχισμένος, παντρεύοντάς τον με μια πλούσια βασιλοπούλα. Μπορούν όμως να καταλάβουν πως ακόμα και αυτοί που νιώθουν αδύναμοι, ευάλωτοι και διαφορετικοί γίνεται να κερδίσουν τη μάχη. Όταν σκηνοθετείς ένα παραμύθι, εσύ δίνεις το ρυθμό του. Όταν σκηνοθετείς μια όπερα-παραμύθι η μουσική είναι αυτή που δίνει το ρυθμό στη σκηνοθεσία. Όμως, όσο κι αν φαίνεται παράξενο, αυτό δεν είναι καθόλου περιοριστικό – η επιβολή των ορίων δίνει μια απίστευτη ελευθερία. Ξέρω, επίσης, πως στο στήσιμο αυτής της παράστασης περισσεύει η αισιοδοξία – καταφέρνει όλοι οι συντελεστές ν’ αφήσουν έξω από την πόρτα τις δυσκολίες (και οικονομικές) που αντιμετωπίζουν. Πιστεύω πως αυτό θα βοηθήσει να συμβεί αυτό που ποθεί κάθε παράσταση: η συμμετοχή των θεατών, και στην προκειμένη περίπτωση των παιδιών.❞
29/10 - 8/4, Θέατρο Ολυμπία, 210 3662.100
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.