Stage Voice: Μια νύχτα με τη Φανί Αρντάν
Η μούσα του Τριφό επιστρέφει στην Αθήνα με τη νέα της μουσικοθεατρική δουλειά «Navire Night»
![17203-37855.jpg 17203-37855.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2011/10/26/17203-37855.jpg)
Η μούσα του Τριφό επιστρέφει στην Αθήνα με τη νέα της μουσικοθεατρική δουλειά «Navire Night», με τη συνοδεία της βιολοντσελίστριας Sonia Wieder-Atherton. Ένας μονόλογος βασισμένος στο ομώνυμο έργο της Μαρκερίτ Ντιράς, για την ανατομία μιας ερωτικής σχέσης ανάμεσα σε έναν άντρα και μία γυναίκα που δεν θα συναντηθούν ποτέ.
Γιατί επιλέξατε το συγκεκριμένο βιβλίο;
Διάβασα το βιβλίο της Ντιράς και αποφάσισα να το διασκευάσω σε ένα έργο όπου συνομιλούν λέξεις και μουσική. Μιλά για την απέραντη μοναξιά. Με τη φαντασία του μυαλού μπορούμε να ξεφύγουμε από την πραγματικότητα, βάζοντας τον έρωτα πάνω από όλα. Στο τέλος του βιβλίου δεν είναι ξεκάθαρο αν πρόκειται για πραγματικότητα ή επινόηση. Η Ντιράς ξεκινά από ένα συνηθισμένο φλερτ, μια τηλεφωνική συνομιλία μεταξύ ενός άντρα και μιας γυναίκας. Με τη φαντασία της, όμως, συνθέτει μια καταπληκτική ερωτική ιστορία. Η ηρωίδα αποφασίζει να μη συναντήσει τον άντρα ποτέ. Δεν είναι μια κλασική ιστορία αγάπης, αλλά περισσότερο ο έρωτας σαν τέχνη.
Σήμερα, στην εποχή του διαδικτύου, υπάρχουν αντίστοιχες ερωτικές ιστορίες ανθρώπων που δεν συναντιούνται ποτέ...
Σίγουρα και στην εποχή μας, στο ίντερνετ, δεν είναι σημαντικό αν ένα αγόρι ή ένα κορίτσι λέει ψέματα. Το σημαντικό είναι η σύνδεσή τους, η ζεστασιά του συναισθήματος. Η αγάπη είναι σαν ποτάμι. Το όνειρο, για παράδειγμα, μπορεί να τελειώσει με την έλευση μιας φωτογραφίας, γιατί αυτόματα εισβάλλει η πραγματικότητα που μπορεί να αλλοιώσει το όνειρο. Στην ιστορία της Ντιράς, τη στιγμή που ο άντρας λαμβάνει τη φωτογραφία της ηρωίδας καταστρέφεται το πάθος. Το όνειρο τελειώνει.
Ποια εικόνα σάς έρχεται πιο γρήγορα στο μυαλό από τις προηγούμενες επισκέψεις σας στην Αθήνα; Η θέα της Ακρόπολης από το σπίτι του Βαγγέλη Παπαθανασίου. Πάντα είχα μια εκλεκτή θέση στην καρδιά μου για την Ελλάδα και την αρχαιότητα. Ξαφνικά, μέσα στη νύχτα, από το σπίτι του ήταν σαν να ζούσα ένα όνειρο.
Τι περιμένετε να δείτε στην Αθήνα τώρα;
Μου αρέσει το γεγονός ότι οι άνθρωποι αισθάνονται κάτι κοινό. Θα μου άρεσε να δω τους Έλληνες επαναστατημένους, θα σήμαινε ότι ξύπνησαν. Η κρίση μπορεί να ξεπεραστεί μπορεί και όχι, αλλά θα μείνει ότι οι άνθρωποι δεν είναι ηλίθιοι, δεν είναι πρόβατα.
Το πιο σημαντικό πράγμα στη ζωή;
Η αγάπη. Όταν τη βρεις δεν χρειάζεσαι τίποτε άλλο. Είναι επαναστατική, γιατί τότε δεν φοβάσαι κανέναν και τίποτε. Δεν είσαι υποχρεωμένος να σκύβεις το κεφάλι μπροστά στο αφεντικό σου. Το πιο τρομακτικό πράγμα στη ζωή είναι να υποκύπτεις στην εξουσία επειδή φοβάσαι.
Ποια συμβουλή θα δίνατε σε ένα νέο κορίτσι που σκέφτεται να γίνει ηθοποιός;
Nα έχει ένα είδος τρέλας, να μην τα παρατά και να μη σταματήσει ποτέ να πιστεύει στο όνειρό της, γιατί είναι μια πορεία δύσκολη και όμορφη που απαιτεί επιμονή.
Τι μάθατε από τo ρόλο της Κάλλας;
Να αναζητώ το απόλυτο. Για μένα ήταν μια καλλιτέχνιδα που ποτέ δεν σταμάτησε να αναζητά την καλύτερη νότα, την ιδανική ερμηνεία. Η Κάλλας ήταν η αναζήτηση του απόλυτου.
Τι αγαπάτε περισσότερο τώρα;
Έχω τρέλα με το γαλλικό θέατρο, οπότε αυτό που κάνω τώρα μου αρέσει πολύ. Σ’ αυτό βάζω όλη μου την ενέργεια, αλλά δεν ξέρω αν είναι αυτό που αγαπώ περισσότερο γιατί μου αρέσει να τεμπελιάζω. Να τρώω σοκολάτες, να πηγαίνω σινεμά, να διαβάζω βιβλία στο κρεβάτι μου.
Η σχέση σας με τη νοσταλγία;
Στενή με το παρελθόν μου, σε χρυσαφένια απόχρωση.
Τι σημαίνει η επιτυχία;
Πρέπει πάντα να ξεκινάς από το μηδέν. Είναι κάτι ζεστό για εκείνη τη στιγμή, αλλά μετά πρέπει να μηδενίζεις και να ξεκινάς ξανά.
Info: «Navire Night», Παλλάς, 8/11, 21.00
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.