Stage Voices: Το Εθνικό Θέατρο πάει Ολυμπιάδα
Τρυπώσαμε στα παρασκήνια, μιλήσαμε με ηθοποιούς και σκηνοθέτες, παρακολουθήσαμε τις καλύτερες παραστάσεις και μάθαμε:
![17199-37783.jpg 17199-37783.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2011/10/26/17199-37783.jpg)
Τρυπώσαμε στα παρασκήνια, μιλήσαμε με ηθοποιούς και σκηνοθέτες, παρακολουθήσαμε τις καλύτερες παραστάσεις και μάθαμε: φέτος θα δούμε πολλά ελληνικά έργα, επαναλήψεις και κωμωδίες. Όλα αυτά (και) με χαμηλά εισιτήρια.
❝ Ο περίπλους του Περικλή, βασιλιά της Τύρου, είναι ουσιαστικά ένα παραμύθι. Όμως δεν λείπουν τα κοινωνικοπολιτικά σχόλια, ενώ πολλά από τα επεισόδια θυμίζουν σημερινά γεγονότα – είναι ένα ταξίδι μέσα στο χρόνο. Είναι το μοναδικό έργο του Σέξπιρ που χρησιμοποιεί αφηγητή.
Ο αφηγητής δίνει κάθε τόσο το λάκτισμα για την εξέλιξη. Με τη σκηνοθεσία θέλησα να πλησιάσουμε την απόλυτη αφαίρεση – από τους ηθοποιούς ζήτησα να μην παίζουν θέατρο, να είναι φυσικοί. Δεν υπάρχουν σκηνικά και τα κοστούμια δεν παραπέμπουν σε εποχή ή χώρα, αλλά γενικότερα στη λεκάνη της Μεσογείου. Με όλα αυτά θέλω να κινητοποιήσω τη φαντασία του θεατή.
Το έργο θα συμμετέχει, εκπροσωπώντας την Ελλάδα, στο σεξπιρικό θεατρικό φεστιβάλ στο Globe Theatre του Λονδίνου που θα πραγματοποιηθεί το 2012, ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων. Αυτή η παράσταση δεν θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί αν δεν είχα μαζί μου τους συγκεκριμένους 12 ηθοποιούς.❞ - Γιάννης Χουβαρδάς
Στην πρόβα
Εθνικό Θέατρο, 15/10
Λίγο πιο νωρίς από το ραντεβού για την πρόβα της παράστασης «Περικλής» του Ουίλιαμ Σέξπιρ βρίσκω στην αίθουσα τον Γιάννη Βογιατζή να προβάρει ντυμένος με το κοστούμι του ρόλου τα λόγια του. Είναι πάγια τακτική του να πάει πριν την καθορισμένη ώρα για ατομική πρόβα – το έχω επιβεβαιώσει και με άλλους δημοσιογράφους. Ευγενικός και ευπροσήγορος. Καταφθάνει και ο υπόλοιπος θίασος. Γδύσιμο-ντύσιμο, αστεία…
«Σε λίγο θα κάνουμε πέρασμα όλο το έργο» ανακοινώνει στους ηθοποιούς ο σκηνοθέτης της παράστασης Γιάννης Χουβαρδάς. «Ξεκινάμε, θέλω να είστε χαλαροί αδιαφορώντας για τους επισκέπτες» θα πει μετά, και κάθεται πίσω από ένα μεγάλο τραπέζι, δίπλα σε συνεργάτες του.
Σε μια σκηνή όλος ο θίασος τραγουδάει το «Μια ωραία πεταλούδα». Σαν την πεταλούδα που πετά από λουλούδι σε λουλούδι μοιάζει ο τρόπος που από τα λόγια του αφηγητή (Δημήτρης Πιατάς) προχωρούν οι εικόνες-περιγραφές των περιπετειών του Περικλή (Χρήστος Λούλης). Αν και μπορούσα να φύγω στη μέση της πρόβας, η περιέργεια με κράτησε στο πάτωμα. Χαμογέλασα, γέλασα, παρασύρθηκα. Ωραία αυτή η άμεση επαφή, λειτούργησε η κινητοποίηση του θεατή όπως την επιθυμεί ο σκηνοθέτης. Αναρωτιέμαι όμως πώς αυτή η επαφή θα κρατηθεί και στην Κεντρική (ιταλική) Σκηνή – πρέπει να κρατήσω στο μυαλό μου πως αυτό που βλέπω απέχει από την τελική παράσταση.
Ευτυχώς δεν συνάντησα το κλισέ των συνεντεύξεων «περνάμε καλά στα παρασκήνια/πρόβες κι αυτό φαίνεται στην παράσταση». Ευτυχώς δεν μοιάζει με υπουργικό συμβούλιο του ΠΑΣΟΚ στη θεατρική του εκδοχή. Εδώ είναι ένας εξαιρετικός θίασος που απαρτίζεται από ηθοποιούς παρόμοιας θεατρικής αισθητικής και αγωγής – η ισχύς εν τη ενώσει. Όποιος ξεστρατίζει λίγο από τις σκηνοθετικές οδηγίες επαναφέρεται πάραυτα από το σκηνοθέτη. Ο Χουβαρδάς κάθεται αριστερά μου. Κρατάει συνεχώς σημειώσεις – αφού φύγω, θα κάνει τις παρατηρήσεις του. Εντύπωση; Αυστηρός, με υποδόριο χιούμορ. - Δ.Μ.
Info: 16/11 - 26/2, Εθνικό Θέατρο, Κεντρική σκηνή: «Περικλής» του Ουίλιαμ Σέξπιρ. Σκην.: Γιάννης Χουβαρδάς. Πρωταγωνιστούν: Κ. Βασαρδάνης, Γ. Βογιατζής, Γ. Γλάστρας, Στ. Γουλιώτη, Γ. Κοτανίδης, Χ. Λούλης, Μ. Μαυροματάκης, Β. Παπαγεωργίου, Δ. Πιατάς, Μ. Σκουλά, Λ. Φωτοπούλου, Μ. Χατζησάββας.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.