- CITY GUIDE
- PODCAST
-
28°
SUMMER IN THE CITY: Στην πρόβα του Νάρκισσου
Η Έλενα Πέγκα έγραψε και σκηνοθέτησε ένα μονόλογο για έναν άντρα ηθοποιό (Άγγελος Παπαδημητρίου) και είκοσι άνδρες εθελοντές. Τίτλος του: «Νάρκισσος».
![14917-33222.jpg 14917-33222.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2011/06/15/14917-33222.jpg)
Τετάρτη 8/6, 18.00, θέατρο «Θησείον»
Ανοίγοντας τις κουρτίνες για να μπω στο χώρο όπου γίνονται οι πρόβες, ένα κύμα αναστάτωσης ήρθε πάνω μου. Όρθιοι ημίγυμνοι και γυμνοί άνδρες έστρεψαν το βλέμμα τους – νομίζω πως έχω μπει σε σάουνα. Βοηθάει το σκηνικό – λουτρό ενός αποδυτηρίου. Ο Άγγελος Παπαδημητρίου, ντυμένος στα λευκά, καθισμένος σ’ ένα παγκάκι, μου χαμογελάει. Η Έλενα Πέγκα ανάμεσα στους άνδρες. Η φαντασία δεν μπορεί να αποφασίσει: Μέριλιν ή Έσθερ Ουίλιαμς;
Διαβάζω στο πρόγραμμα: «Ο χώρος είναι υποβλητικός και ποιητικός. Δεν είναι ρεαλιστικός αλλά παραπέμπει σε γυμναστήριο, αίθουσα με όργανα γυμναστικής αλλά και αποδυτήριο αντρών…. Η πόρτα στο βάθος ανοίγει και άντρες όλων των ειδών, νέοι γυμνασμένοι, αγύμναστοι, μπαίνουν κάθε τόσο και κάνουν ντους σα να είναι μόνοι τους, αγνοώντας την παρουσία του Νάρκισσου και των θεατών…». Σήμερα δεν υπάρχει νερό, οι άνδρες προσποιούνται πως πλένονται.
Αρχή πρόβας. Η Έλενα μου ψιθυρίζει στ’ αυτί τι προηγείται της σκηνής που θα δω, αλλά δεν θα παιχτεί σήμερα. Μπαίνει ο Α.Π., φοράει ποδιά καθαριστή, κρατάει σφουγγαρίστρα και κουβά. Σφουγγαρίζει έναν κύκλο γύρω του και σιγοτραγουδάει. Πίσω του ένας άνδρας, έρχεται, βγάζει την πετσέτα και κάνει ντους.
Εξαιρετική ιδέα: ο Νάρκισσος σφουγγαρίζει τα νερά που τον έπνιξαν, τα νερά που αφήνουν πίσω τους, μετά το μπάνιο τους, οι απόγονοι νάρκισσοι. Ο Α.Π. θα μου εξομολογηθεί μετά: «Όταν μου έδωσε η Έλενα τη σφουγγαρίστρα κατάλαβα όλο το ρόλο. Πολύ ενδιαφέρον επίσης είναι πως οι άνδρες που κυκλοφορούν πίσω μου δεν έχουν όλοι τέλεια σώματα – ο ναρκισσισμός δεν έχει να κάνει μόνο με την ομορφιά».
Ο Α.Π. αλωνίζει τη σκηνή, μεταμορφώνεται – το κείμενο καθοδηγεί.
Είναι ο Νάρκισσος που θυμάται: «Με ερωτεύτηκαν. Με κυνήγησαν. Με ονειρεύτηκαν. Έχω μπει σε φαντασιώσεις. Αντρών και γυναικών. Βίαιες. Τρυφερές. Τρελές…».
Ο Νάρκισσος που εξομολογείται: «Δεν ήθελα να είμαι όπως οι άλλοι. Κοινός. Ήθελα να είμαι απρόβλεπτος…».
Ο Νάρκισσος που φιλοσοφεί: «Έχει το πρόσωπο φύλο; Όπως έχει το σώμα; Πώς μας ερεθίζει; Γιατί μας ερεθίζει;».
Οι άντρες πίσω έρχονται, πλένονται, φεύγουν – δεν του ρίχνουν ένα βλέμμα. Η Έλενα τους δίνει οδηγίες. Η φωνή της σαν αεράκι ανάμεσα σε φύλλα ενώνεται με τη φωνή της Ηχούς που ακούγεται από τα ηχεία.
Η Έλενα με τον Άγγελο συνομιλούν για… τη γοητεία του μύθου. Το πόσο νάρκισσος είναι ο καθένας τους. Πώς ο ναρκισσισμός μεταποιείται σε τέχνη… Πολύ ενδιαφέρουσες απόψεις – το κείμενο τις περιέχει. Η παράσταση τις υπερασπίζεται. Πρέπει μόνο να μεταφέρω μια απάντηση, που αποκαλύπτει πόσο αφορά στο σήμερα το έργο. Την έδωσαν οι περισσότεροι από τους 45 εθελοντές που ανταποκρίθηκαν στην αγγελία για τους ρόλους των ανδρών: «Θέλω να παίξω γιατί το θέμα της παράστασης με αφορά».
Info: «Νάρκισσος». Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου, Πειραιώς 260, Κτίριο Ε, 20/6, 21.00. 21 & 22/6, 21.00 & 23.00.
Συνεργάτες
Κείμενο/Σκηνοθεσία: Έλενα Πέγκα
Νάρκισσος: Άγγελος Παπαδημητρίου
Σκηνικό/Κοστούμια: Αντώνης Δαγκλίδης
Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Μουσική: Ορέστης Τάνης
Βίντεο: Μάνθος Σαντορινέος
Styling στα βίντεο & υπεύθυνος εθελοντών: Βασίλης Κοτταράς
Θεατρολόγος/Βοηθός Σκηνοθέτη: Ζωή Μαντά
ΦΙΛΙΚΗ ΣΥΜMΕΤΟΧΗ: Θεοφανία Παπαθωμά (βίντεο), Βιολέττα Γύρα, Γιάννης Μαυριτσάκης, Τάσος Πυργιέρης, Δημήτρης Νικολαΐδης
ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ: Σπύρος Βάρελης, Γιόκο Κοτίδης, Μιχάλης Μπαλασκάς, Νικόλας Καννάς, Αλέξανδρος Τερλέγκας, Γιώργος Φωτεινίδης, Κώστας Χαμαράκης, Γκιοκάν Καράδαης, Νίκος Μαλαματάρης, Αντώνης Αμολοχίτης, Τάσος Ψαραδέλης, Πέτρος Τριανταφυλλόπουλος, Δημήτρης Τρομπούκης, Χαζίμ Μονσούρ, Χρήστος Ράντου, Στέλιος Τυριακίδης
Φωτό: Δημήτρης Μαστρογιαννίτης
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.