- CITY GUIDE
- PODCAST
-
31°
Στον κόσμο του Μαύρου Καθρέφτη
Η Κλοέ Σεβινί είναι η πρωταγωνίστρια της εντυπωσιακής περφόρμανς του Νταγκ Άιτκεν.
![14820-33013.jpg 14820-33013.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2011/06/08/14820-33013.jpg)
Η Κλοέ Σεβινί είναι η πρωταγωνίστρια της εντυπωσιακής περφόρμανς του Νταγκ Άιτκεν. Μια συμπαραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών και του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ, που θα παρουσιαστεί στον Πειραιά και την Ύδρα.
Κανάλι Ι «Χάσαμε τη ροή της πληροφορίας στοπ»
Σκέφτομαι τους θεατές στην περφόρμανς του Άιτκεν. Με τα έξυπνα κινητά στο χέρι. Να τουιτάρουν περί του έργου. Σε ζωντανό χρόνο. Σκέφτομαι την έννοια του ζωντανού χρόνου (δικαιούται να θεωρείται ζωντανός, ακόμα κι όταν δεν τον ζεις ο ίδιος;). Της ζωντανής μετάδοσης της πληροφόρησης. Που χάνει την αξία της στο ανέβασμα του επόμενου πόστ. Type. Post. You’re old news. Σκέφτομαι πως δημιουργούμε μόνοι μας το περιβάλλον που ενέπνευσε τον καλλιτέχνη. Ο Άιτκεν λέει πως ζούμε στον κόσμο του Μαύρου Καθρέφτη. Έναν κόσμο κορεσμένο από την πληροφορία. Έναν κόσμο που δεν αλλάζει, όσο κι αν τον ταξιδέψεις. Με λίγα λόγια: είτε είσαι στη μέση της ερήμου είτε στην Ύδρα, ο υπόλοιπος κόσμος εισβάλλει –ως μήνυμα, κλήση, ηλεκτρονικό έγγραφο– στο σκηνικό σου. Ο ψηφιακός σου κόσμος επικαλύπτει τον πραγματικό. You can run. But you can’t hide. Όπου κι αν είσαι, είσαι παντού. Και κάπως έτσι καταλήγεις να μην είσαι πουθενά. Με βαρέθηκες; Άλλαξε κανάλι.
Κανάλι ΙΙ «Ό,τι δεν κινείται, λιμνάζει»
Στη σύγχρονη κοινωνία μαθαίνεις να κινείσαι. Δεν έχει σημασία προς τα πού. Αρκεί να μη στέκεσαι. Ο καλλιτέχνης στέκεται. Για μια στιγμή. Μας παρατηρεί από μακριά, μια απρόσωπη δίνη. Ένα ποτάμι από φώτα στον αυτοκινητόδρομο. Είμαστε στο δρόμο. Αλλά κάποιοι από εμάς είναι ο δρόμος. Κάποιοι από εμάς ξεχνούν να αναπνεύσουν. Είναι οι μεταμοντέρνοι νομάδες. Οι κάτοικοι του Μαύρου Καθρέφτη. Αλλάζουν ηπείρους για να παρευρεθούν σε δεκάλεπτα meetings. Φεύγουν βιαστικά. Τους συναντάς και τους προσπερνάς, χωρίς να τους αναγνωρίζεις. Περιμένουν ταξί μετά από σένα, έξω από το αεροδρόμιο. Ζουν στο διπλανό δωμάτιο του ξενοδοχείου. Κάποτε οδηγήσατε το ίδιο νοικιασμένο αυτοκίνητο. Σε συναντούν, σε προσπερνούν, χωρίς να σε αναγνωρίζουν. Στάσου μια στιγμή. Ακίνητος. Μήπως ανήκεις κι εσύ στον κόσμο του Μαύρου Καθρέφτη;
Κανάλι ΙΙΙ «Όσο κι αν απομακρυνθείς, είσαι πάντα ένα μήνυμα μακριά»
Ξέρω να σε ξεχωρίζω από τα μηνύματά σου. Αν δεν χρησιμοποιείς γκρίκλις είσαι πάνω από 50. Αν βάζεις μυτάκι στα φατσάκια σου είσαι πάνω από 40. Αν κόβεις τα φωνήεντα στις λέξεις είσαι μικρότερος από εμένα. Το προσωπικό μου μητρώο γεννήσεων. Είμαστε όλοι συνδεδεμένοι. Γι’ αυτό και αφόρητα μόνοι. Εγκλωβισμένοι στα ίδια κοινωνικά δίκτυα. Τρέχουμε γιατί φοβόμαστε πως θα ξεχαστούμε. Κινούμαστε για να αποδείξουμε πως υπάρχουμε. «I’ve lived all over the world, I’ve left every place». (David Bowie, «Be My Wife», 1977)
Κανάλι IV «Ποιον βλέπεις στον καθρέφτη; Σου μοιάζει;»
Ο «Μαύρος Καθρέφτης» (Black Mirror) είναι ένα σύνθετο έργο (συνήθως έτσι συμβαίνει με τα έργα του Άιτκεν, ίσως γιατί αρκείται στο να εμπνέεται από τον κόσμο που βλέπει). Το ένα του τμήμα είναι μία πολυκάναλη βιντεοεγκατάσταση ειδικά σχεδιασμένη για τον εκθεσιακό χώρο του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ στην Ύδρα. Οι οθόνες μεταμορφώνουν τα σφαγεία του νησιού σε ένα καλειδοσκόπιο από μαύρο καθρέφτη. Οι επιφάνειες πολλαπλασιάζονται. Ξαφνικά ο χώρος μεταμορφώνεται σε μια μικρογραφία του χαοτικού κόσμου στον οποίο ζούμε. Το δεύτερο τμήμα του έργου (ανεξάρτητο αλλά συνυφασμένο με το πρώτο) είναι μια διαδραστική περφόρμανς που λαμβάνει χώρα σ’ ένα φέρι μποτ. Η περφόρμανς, συμπαραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών με το Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ, αφηγείται μια ιστορία με τη βοήθεια πολλαπλών κινηματογραφικών προβολών στις οποίες πρωταγωνιστεί η Κλοέ Σεβινί και συμμετέχουν τραγουδιστές γκόσπελ μουσικής, χορευτές και μουσικοί, ενώ συνοδεύεται live από τη μουσική του άντεργκραουντ ροκ ντουέτου No Age από το Λος Άντζελες.
Κανάλι V «Ο κόσμος δεν ήταν αρκετός. Φτιάξαμε κι έναν ψηφιακό»
Η περφόρμανς του «Μαύρου Καθρέφτη» θα παρουσιαστεί στο λιμάνι του Πειραιά, στις 16 και 17 Ιουνίου και στην Ύδρα στις 19 και 20 Ιουνίου (εισιτήρια από το www.greekfestival.gr). Η έκθεση στα σφαγεία της Ύδρας ανοίγει στις 20 Ιουνίου.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Μαζί με τη 15χρονη κόρη της στην τελετή απονομής η Αμερικανίδα ηθοποιός
«Τραβιάτα», «Κάρμεν» και «Σαρλότ» από την ΕΛΣ, «Τι οφείλουμε στη Δημοκρατία» από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και το Φεστιβάλ Αθηνών, οι «Κουταλιανοί» στο Μέγαρο κ.ά.
Συνεργάστηκε επί σειρά ετών με το ΚΘΒΕ - Το αντίο των συναδέλφων του
Οι πρώτες αποκλειστικές φωτογραφίες της παράστασης
Οι παραστάσεις των Καρολίν Γκιγελά Ενγκιγέν, Ράμπι Μρουέ, Άννε Τερέζα Ντε Κέιρσμακερ, Forced Entertainment, Σουζάνε Κένεντι, Σάιμον Στόουν , Κόρνελ Μούντρουτσο κ.ά.
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.