- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Τα SOS του Φεστιβάλ Aθηνών & Eπιδαύρου 2011
Σε ένα φεστιβάλ υψηλής ποιότητας που συγκεντρώνει την ελληνική και διεθνή αφρόκρεμα, οι επιλογές είναι δύσκολες, επικίνδυνες, υποκειμενικές. Δύσκολο να εξαιρεθεί ο Wajdi Mouawad και οι «Γυναίκες» του, ο Kolyada με τον «Άμλετ», η «Στέψη της Ποππαίας» του Μοντεβέρντι και ο «Ονιέγκιν» του Τσαϊκόφσκι, η Sylvie Guillem. Επικίνδυνο να μην αναφερθούν οι θεατρικοί μονόλογοι με εξαιρετικούς συντελεστές, η «Μέδουσα» του Θωμά Μοσχόπουλου, οι εικαστικές εκθέσεις, οι ομάδες του σύγχρονου ελληνικού θεάτρου και χορού.
1 Krzysztof Warlikowski
(A)pollonia
Γυναίκες-θύματα από την αρχαία τραγωδία έως τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, η Ιφιγένεια, η Άλκηστη, η πολωνοεβραία Απολόνια Μαχζύνσκα. Τα αποσπάσματα από κείμενα του Ευριπίδη, του Αισχύλου, της Hanna Krall μπλέκονται με εικόνες, ήχους, βίντεο και δημιουργούν ένα θεατρικό σύμπαν που εξερευνά τις έννοιες της θυσίας, της εκδίκησης, της συγχώρεσης.
Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών, 28/6 - 1/7
2 Sam Mendes
Ριχάρδος ο Γ΄ του Σέξπιρ
Η ομάδα του “American Beauty” και των Όσκαρ κατεβαίνει στην Επίδαυρο με Σέξπιρ. Οι φιλοφρονήσεις ανάμεσα στο σκηνοθέτη Sam Mendes και τον πρωταγωνιστή Kevin Spacey είναι εύγλωττες. «Ο Kevin έχει γεννηθεί για να παίξει αυτό το ρόλο». «Ο Sam είναι ένας από τους καλύτερους σκηνοθέτες που είχα την ευτυχία να δουλέψω».
Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, 29-30/7
3 Ariane Mnouchkine
Οι ναυαγοί της τρελής ελπίδας
Η Μνουσκίν έκανε πάλι το θαύμα της. Ένα ταξίδι στην παιδική ηλικία του θεατή και του βωβού κινηματογράφου, μια διαδρομή στην ουτοπία και στη θεατρική γιορτή. Η αναζήτηση της ισορροπίας ανάμεσα στην τρέλα και την ελπίδα, αλλά και ανάμεσα στο χιούμορ και τη συγκίνηση, όπως λέει η ίδια. Όσοι είδαν την παράσταση στο Παρίσι μιλάνε για συγκλονιστική εμπειρία.
10-12/6, 15-19/6
4 Αφιερώματα με αφορμή δύο γεννήσεις και δύο θανάτους
Αφιέρωμα στο μουσικό-φιλόσοφο Ιάννη Ξενάκη από τρία μουσικά σύνολα. Στον πρόδρομο του μοντερνισμού Γκούσταβ Μάλερ από την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών και τη Φιλαρμονική της Σκάλας του Μιλάνου. Στον Ούγγρο ρομαντικό Φραντς Λιστ από την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης. Στον Οδυσσέα Ελύτη με το «Μονόγραμμα» μελο-ποιημένο από τον Γιώργο Κουρουπό και με ένα κομμάτι του Μότσαρτ, αγαπημένο του ποιητή.
5 Romeo Castellucci
On the Concept of the Face, regarding the Son of God
Η αναζήτηση του Ιησού μπροστά σε μια τεράστια αναγεννησιακή εικόνα του. Τα παράδοξα της θρησκείας και της θεατρικής πράξης από τον ανατρεπτικό σκηνοθέτη που είχαμε γνωρίσει πριν δύο χρόνια με την τριλογία του Δάντη.
Πειραιώς 260, 22-25/6
6 The Forsythe Company
Yes we can’t
Ο Αμερικανός χορογράφος William Forsythe συναντάει το σκοτεινό κόσμο του Μπέκετ. Μέσα σε μια φρενίτιδα από επαναλαμβανόμενες κινήσεις και κραυγές, η χορογραφία-περφόρμανς ερμηνεύει την κοινωνική αποδιοργάνωση, την ανασφάλεια, την απομόνωση.
Πειραιώς 260, 3-5/7
7 Robert Wilson - Berliner Ensemble
Lulu
Ερωτισμός στα όρια της πορνείας, κοινωνική υποκρισία στα όρια της παρακμής. Η Λούλου του Βέντεκιντ, μια τραγωδία και μερικά τέρατα. Ο Ουίλσον ανοίγει το «κουτί της Πανδώρας» με μια παράσταση που μόλις πριν λίγες μέρες έκανε πρεμιέρα στο Βερολίνο. Τη μουσική υπογράφει ο Lou Reed ως Άλαν Μπεργκ του 21ου αιώνα.
Ο χώρος και η ημερομηνία θα ανακοινωθούν.
8 Απλό Θέατρο «Μήδεια» του Ευριπίδη
Το πασίγνωστο έργο σε σκηνοθεσία Αντώνη Αντύπα, με σπουδαίους συνεργάτες. Σε μετάφραση του Γιώργου Χειμωνά.
Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, 22-23/7
9 Πολεοδομές
Πέντε απρόβλεπτοι χώροι στην πόλη μετα-μορφώνονται σε θεατρικούς τόπους από πέντε πειραματικές ομάδες. Θεατρικά γεγονότα ως πολεοδομικοί σχεδιασμοί ή μάλλον ως ψυχο-γεωγραφικές περιπλανήσεις.
Σε διάφορους χώρους, 3-20/7
10 Εθνικό Θέατρο
«Ηρακλής μαινόμενος» του Ευριπίδη
Η απόλυτη τραγωδία ενός μυθικού ήρωα, που έχει παιχτεί ελάχιστα. Η τρέλα, η προδοσία, ο θάνατος, στην εκδοχή του Μιχαήλ Μαρμαρινού, ο οποίος επισημαίνει πως «η Ελπίδα δεν βρίσκεται στην Ιστορία. Βρίσκεται στην Αφήγηση».
Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, 5-6/8
Τις φετινές αφίσες του Φεστιβάλ Αθηνών υπογράφει η Έφη Χαλικοπούλου (και την εταιρική ταυτότητα η Χρύσα Λαμπρακοπούλου) από την ΑΣΚΤ.
Η τελευταία φιλοτέχνησε και το εξώφυλλο του προηγούμενου τεύχους της ATHENS VOICE, στο πλαίσιο του σχεδιασμού της εφημερίδας από το Εργαστήρι Γραφικών Τεχνών Τυπογραφίας και Τέχνης του Βιβλίου της σχολής Καλών Τεχνών.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου
Οι πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες της παράστασης που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2025
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.