La dispute. Ένα έργο πείραμα για την απιστία
Με αφετηρία τη «Φιλονικία» του Μαριβώ, η Σοφία Μαραθάκη και η ομάδα ΑΤΟΝΑλ φτάνουν στο Φεστιβάλ
Ηθοποιοί σε ρόλο θεατή, το αιώνιο ζήτημα της απιστίας, κι ένα έργο - πείραμα πάνε για δύο μέρες στην Πειραιώς. Ένας πρίγκιπας και η ερωμένη του καταφθάνουν σ’ έναν ερημικό τόπο για να παρακολουθήσουν την κορυφαία στιγμή ενός πειράματος. Τέσσερις νέοι, δύο από κάθε φύλο, έχουν μεγαλώσει σε πλήρη απομόνωση, με μόνη συντροφιά τους δυο παιδαγωγούς τους. Είναι η στιγμή που θ’ αφεθούν για πρώτη φορά ελεύθεροι, έχοντας επωμιστεί μια ευθύνη που αγνοούν: η συμπεριφορά τους πρόκειται να αποκαλύψει το γένος της ανθρώπινης απιστίας.
Και ενώ οι παρατηρητές τους παραμένουν επιδέξια κρυμμένοι, προσδίδοντας στη συνθήκη μια απαράμιλλη θεατρικότητα, οι ήρωες μέσα από την επαφή με την εικόνα τους και τον Άλλον αποκτούν ταυτότητα και κοινωνική υπόσταση. Η έκπληξη θα τους βγάλει από την άγνοια, θα τους οδηγήσει όμως στη γνώση;
Φωτό: Κική Παπαδοπούλου
Μια παράσταση - πείραμα όπου οι αλληλεπιδράσεις των λέξεων και των συναισθημάτων αναδεικνύονται πιο σημαντικές από το οποιοδήποτε πόρισμα. Οι εξομολογήσεις αλλά και οι διαψεύσεις που θα βιώσουν τα πρόσωπα ως αποτέλεσμα της συναναστροφής τους και ο λόγος ως δημιουργός του κόσμου σε κάθε πιθανή εκδοχή του. Ο άνθρωπος ως πειραματόζωο της ίδιας του της φύσης αλλά και η ερωτική επιθυμία ως το κατεξοχήν πείραμα ολόκληρης της ανθρωπότητας.
«Είναι ένα κείμενο που με απασχολεί εδώ και πολλά χρόνια. Όχι μόνο επειδή πραγματεύεται πανανθρώπινα θέματα, αλλά κυρίως επειδή μας υπενθυμίζει την αλλοτριωτική δύναμη της κοινωνίας του θεάματος που πλέον θεωρούμε αυτονόητο. Το θεωρώ κλασικό αλλά και επίκαιρο», μας είπε η σκηνοθέτις Σοφία Μαραθάκη, που λίγο αργότερα δε δίστασε να εκφράσει τους φόβους της.
Φωτό: Κική Παπαδοπούλου
«Το έργο είναι σπουδαίο, αλλά όχι μεγάλο σε έκταση. Είναι ένα μονόπρακτο πολύ καλογραμμένο κι απίστευτα συμπυκνωμένο. Με φοβίζει πολύ ακόμα η ενδεχόμενη αποτυχία ανάγνωσης του έργου. Η ενδεχόμενη αδυναμία της σκηνοθεσίας να υπηρετήσει τα πολλαπλά νοήματα κι επίπεδα ενός τέτοιου κειμένου. Με ιντρίγκαρε ιδιαιτέρως το μεταθεατρικό στοιχείο. Το ότι ο ηθοποιός καλείται να είναι παράλληλα ρόλος και θεατής. Δεν μπορώ να απαντήσω στο τι να περιμένει ο θεατής. Νομίζω καλούς και διαθέσιμους ηθοποιούς».
Φωτό: Κική Παπαδοπούλου
Η παρουσία της ίδιας και της ομάδας στο Φεστιβάλ είναι πάντως «ένα μεγάλο στοίχημα και μια μεγάλη πρόκληση λόγω του μεγέθους, της προβολής και της ιστορίας του».
Φωτό: Κική Παπαδοπούλου
Η Ομάδα ΑΤΟΝΑλ: Μια συνεύρεση καλλιτεχνών που από το 2012 δημιουργεί θεατρικές παραστάσεις με άξονα μια κοινή αισθητική κι ένα κοινό αξιακό σύστημα (Το κόκκαλο που τραγουδούσε, των αδελφών Γκριμ, Εσωτερικό του Μωρίς Μαίτερλινκ, Ο Φίλιπ Γκλας αγοράζει μια φραντζόλα ψωμί, του Ντέιβιντ Άιβς). Ιδρυτικά μέλη είναι η Έλενα Τριανταφυλλοπούλου (δραματολόγος), ο Βασίλης Τζαβάρας (μουσικός), η Εύα Μαραθάκη (εικαστικός). Πλέον μόνιμοι συνεργάτες είναι και οι ηθοποιοί Φωτεινή Παπαχριστοπούλου και Κωνσταντίνος Παπαθεοδώρου καθώς και οι πολύτιμη κινησιολόγος Βρισηίδα Σολωμού και όπως είπε η Σοφία, είναι «σε φάση επέκτασης».
Info: La dispute, Ομάδα Θεάτρου ΑTONAλ - Σοφία Μαραθάκη, Πειραιώς 260 - Χώρος Η, 15-16 Ιουλίου 2016, 21:00
Μετάφραση: Μαρία Ευσταθιάδη/ Σκηνοθεσία: Σοφία Μαραθάκη/ Δραματολόγος: Ελένη Τριανταφυλλοπούλου/ Σκηνικό: Κωνσταντίνος Ζαμάνης/ Κοστούμια: Εύα Μαραθάκη
Σχεδιασμός φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης/ Κίνηση: Βρισηίδα Σολωμού/ Πρωτότυπη μουσική: Βασίλης Τζαβάρας/ Ηχητικός σχεδιασμός/Ηχοληψία: Γιάννης Παξεβάνης, Γιώργος Κατσιάνος/ Βοηθός σκηνοθέτη: Κατερίνα Γεωργουδάκη/ Φωνητική προετοιμασία: Αθηνά Τρέβλια/ Κομμώσεις: Δήμητρα Δανίκα/ Διεύθυνση παραγωγής: Τζωρτζίνα Δαλιάνη/ Εκτέλεση παραγωγής: Λυκόφως
Παίζουν με αλφαβητική σειρά: Μιχάλης Βαλάσογλου, Λήδα Κουτσοδασκάλου, Σοφία Μαραθάκη, Κωνσταντίνος Παπαθεοδώρου, Φωτεινή Παπαχριστοπούλου, Καλλιόπη Σίμου, Γιώργος Σύρμας, Δημήτρης Τσιγκριμάνης
Με την υποστήριξη της Γαλλικής Πρεσβείας στην Ελλάδα, του Γαλλικού Ινστιτούτου και της βιομηχανίας ζυμαρικών ΗΛΙΟΣ.
Διάρκεια: 2 ώρες χωρίς διάλειμμα
Εισιτήρια: 20€, 10€ (Φοιτητικό), 5€ (Άνεργοι-A.μεΑ.) Εκπτώσεις για φοιτητές, καλλιτέχνες, παιδιά, άνω των 65, μικρά και μεγάλα γκρουπ. Περισσότερες πληροφορίες στο: http://tickets.greekfestival.gr/more-info/
Online αγορά εισιτηρίων: στο www.greekfestival.gr μέσω πιστωτικής κάρτας και στο viva.gr. Όχι κρατήσεις.
Τηλεφωνική αγορά εισιτηρίων: Γίνεται με χρέωση πιστωτικής κάρτας. Τηλεφωνικό Κέντρο: 2103272000
Εκδοτήρια
Κεντρικά: Πανεπιστημίου 39 (εντός στοάς Πεσμαζόγλου). Δευτ.-Παρ. 9.00-17.00, Σάβ. 9.00-15.00
Ωδείο Ηρώδου Αττικού: Πεζόδρομος Διονυσίου Αρεοπαγίτου, Μακρυγιάννη. Καθημερινά: 9.00-14.00 & 18.00-21.00
Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου: Δευτ.-Πέμ. 9.00-19.00, Παρ.- Σάβ. 9.00-21.00 (Σε ημέρες παραστάσεων, μία ώρα πριν από την προβλεπόμενη έναρξή τους, τα Εκδοτήρια των συγκεκριμένων θεάτρων εξυπηρετούν μόνο την παράσταση της ημέρας).
Λοιποί χώροι
Εκδοτήρια εισιτηρίων λειτουργούν σε όλους τους χώρους των εκδηλώσεων και ανοίγουν δύο ώρες πριν την ώρα έναρξης των παραστάσεων.
Εξυπηρετούν μόνο την παράσταση της ημέρας.
Εισιτήρια μπορείτε να προμηθευτείτε και από τα καταστήματα Public, Reload και Βιβλιοπωλείο Ευριπίδης.
Κεντρική φωτογραφία: Κική Παπαδοπούλου
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παράστασης «Φθινοπωρινή ιστορία», που παίζεται στο θέατρο Αλέκος Αλεξανδράκης, σε σκηνοθεσία Βάνας Πεφάνη
Μια παράσταση ευχάριστη στη θέαση, δουλεμένη στη λεπτομέρεια, με άψογη καθοδήγηση των ηθοποιών, ώστε να κινηθούν με δεξιοτεχνία στην κόψη μεταξύ κωμωδίας και δράματος
Με αφορμή τη νέα τους θεατρική συνεργασία, μιλήσαμε με τους δύο ηθοποιούς για ένα έργο γραμμένο από δύο παλιότερους μεγάλους του θεάτρου και της κωμωδίας
Το ανεκτίμητο έργο του συγγραφέα που διακωμωδούσε τις αδυναμίες των ανθρώπων
Το βραβείο θα δίνεται ανά διετία σε γυναίκες δημιουργούς με σημαντική προσφορά στο θέατρο
Η ηθοποιός μας μιλά για την συμμετοχή της στην παράσταση «Μάνα Κουράγιο και τα παιδιά της» του Εθνικού Θεάτρου σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού
Η Έρι Κύργια επανασυνθέτει τον μύθο του Φρανκενστάιν, μεταφέροντάς τον στην εποχή που ξεκίνησε η Τεχνητή Νοημοσύνη
Αγάπη, έρωτας, τρυφερότητα, στερεότυπα, δεύτερες ευκαιρίες: αυτά είναι τα χαρακτηριστικά των έργων που προτείνουμε
Η θεατρική παράσταση κάνει πρεμιέρα στις 25 Ιανουαρίου
Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, ως ελάχιστη προσφορά στην πολυσχιδή δημιουργό θα απονέμει ανά διετία το Βραβείο
Μια ματιά στη θεατρική παράσταση που παίζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη
Μια συζήτηση με τον αρχιμουσικό που σκηνοθετεί την παράσταση στο Δημοτικό Θέατρο Κάλλας
Η πρώτη παράσταση του έργου του Μπέκετ πραγματοποιήθηκε 5 Ιανουαρίου 1953
Οι παραγωγές του έχουν παρουσιαστεί σε όλα τα Φεστιβάλ της χώρας όπως στο Θέατρο Επιδαύρου και στο Ηρώδειο
Η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Ασπρούλης ανεβάζουν την πρώτη θεατρική παράσταση για τον μεγάλο μουσικό
Μιλήσαμε με τον Μίλτο Σωτηριάδη, διευθυντή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, για τη διαμόρφωση του χώρου και τον προγραμματισμό της σεζόν
Μεγάλοι σκηνοθέτες, σπουδαία κείμενα και καθηλωτικές ερμηνείες
Ερμηνεύουν η Λυδία Κονιόρδου και ο Μιχάλης Σαράντης- Μαζί τους η Τάνια Τσανακλίδου
Ποια θεατρικά μπορείτε να δείτε τις μέρες των γιορτών στην Αθήνα
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη του «Κάθε Πέμπτη κύριε Γκριν» στο θέατρο Αργώ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.