- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
La dispute. Ένα έργο πείραμα για την απιστία
Με αφετηρία τη «Φιλονικία» του Μαριβώ, η Σοφία Μαραθάκη και η ομάδα ΑΤΟΝΑλ φτάνουν στο Φεστιβάλ
Ηθοποιοί σε ρόλο θεατή, το αιώνιο ζήτημα της απιστίας, κι ένα έργο - πείραμα πάνε για δύο μέρες στην Πειραιώς. Ένας πρίγκιπας και η ερωμένη του καταφθάνουν σ’ έναν ερημικό τόπο για να παρακολουθήσουν την κορυφαία στιγμή ενός πειράματος. Τέσσερις νέοι, δύο από κάθε φύλο, έχουν μεγαλώσει σε πλήρη απομόνωση, με μόνη συντροφιά τους δυο παιδαγωγούς τους. Είναι η στιγμή που θ’ αφεθούν για πρώτη φορά ελεύθεροι, έχοντας επωμιστεί μια ευθύνη που αγνοούν: η συμπεριφορά τους πρόκειται να αποκαλύψει το γένος της ανθρώπινης απιστίας.
Και ενώ οι παρατηρητές τους παραμένουν επιδέξια κρυμμένοι, προσδίδοντας στη συνθήκη μια απαράμιλλη θεατρικότητα, οι ήρωες μέσα από την επαφή με την εικόνα τους και τον Άλλον αποκτούν ταυτότητα και κοινωνική υπόσταση. Η έκπληξη θα τους βγάλει από την άγνοια, θα τους οδηγήσει όμως στη γνώση;
Φωτό: Κική Παπαδοπούλου
Μια παράσταση - πείραμα όπου οι αλληλεπιδράσεις των λέξεων και των συναισθημάτων αναδεικνύονται πιο σημαντικές από το οποιοδήποτε πόρισμα. Οι εξομολογήσεις αλλά και οι διαψεύσεις που θα βιώσουν τα πρόσωπα ως αποτέλεσμα της συναναστροφής τους και ο λόγος ως δημιουργός του κόσμου σε κάθε πιθανή εκδοχή του. Ο άνθρωπος ως πειραματόζωο της ίδιας του της φύσης αλλά και η ερωτική επιθυμία ως το κατεξοχήν πείραμα ολόκληρης της ανθρωπότητας.
«Είναι ένα κείμενο που με απασχολεί εδώ και πολλά χρόνια. Όχι μόνο επειδή πραγματεύεται πανανθρώπινα θέματα, αλλά κυρίως επειδή μας υπενθυμίζει την αλλοτριωτική δύναμη της κοινωνίας του θεάματος που πλέον θεωρούμε αυτονόητο. Το θεωρώ κλασικό αλλά και επίκαιρο», μας είπε η σκηνοθέτις Σοφία Μαραθάκη, που λίγο αργότερα δε δίστασε να εκφράσει τους φόβους της.
Φωτό: Κική Παπαδοπούλου
«Το έργο είναι σπουδαίο, αλλά όχι μεγάλο σε έκταση. Είναι ένα μονόπρακτο πολύ καλογραμμένο κι απίστευτα συμπυκνωμένο. Με φοβίζει πολύ ακόμα η ενδεχόμενη αποτυχία ανάγνωσης του έργου. Η ενδεχόμενη αδυναμία της σκηνοθεσίας να υπηρετήσει τα πολλαπλά νοήματα κι επίπεδα ενός τέτοιου κειμένου. Με ιντρίγκαρε ιδιαιτέρως το μεταθεατρικό στοιχείο. Το ότι ο ηθοποιός καλείται να είναι παράλληλα ρόλος και θεατής. Δεν μπορώ να απαντήσω στο τι να περιμένει ο θεατής. Νομίζω καλούς και διαθέσιμους ηθοποιούς».
Φωτό: Κική Παπαδοπούλου
Η παρουσία της ίδιας και της ομάδας στο Φεστιβάλ είναι πάντως «ένα μεγάλο στοίχημα και μια μεγάλη πρόκληση λόγω του μεγέθους, της προβολής και της ιστορίας του».
Φωτό: Κική Παπαδοπούλου
Η Ομάδα ΑΤΟΝΑλ: Μια συνεύρεση καλλιτεχνών που από το 2012 δημιουργεί θεατρικές παραστάσεις με άξονα μια κοινή αισθητική κι ένα κοινό αξιακό σύστημα (Το κόκκαλο που τραγουδούσε, των αδελφών Γκριμ, Εσωτερικό του Μωρίς Μαίτερλινκ, Ο Φίλιπ Γκλας αγοράζει μια φραντζόλα ψωμί, του Ντέιβιντ Άιβς). Ιδρυτικά μέλη είναι η Έλενα Τριανταφυλλοπούλου (δραματολόγος), ο Βασίλης Τζαβάρας (μουσικός), η Εύα Μαραθάκη (εικαστικός). Πλέον μόνιμοι συνεργάτες είναι και οι ηθοποιοί Φωτεινή Παπαχριστοπούλου και Κωνσταντίνος Παπαθεοδώρου καθώς και οι πολύτιμη κινησιολόγος Βρισηίδα Σολωμού και όπως είπε η Σοφία, είναι «σε φάση επέκτασης».
Info: La dispute, Ομάδα Θεάτρου ΑTONAλ - Σοφία Μαραθάκη, Πειραιώς 260 - Χώρος Η, 15-16 Ιουλίου 2016, 21:00
Μετάφραση: Μαρία Ευσταθιάδη/ Σκηνοθεσία: Σοφία Μαραθάκη/ Δραματολόγος: Ελένη Τριανταφυλλοπούλου/ Σκηνικό: Κωνσταντίνος Ζαμάνης/ Κοστούμια: Εύα Μαραθάκη
Σχεδιασμός φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης/ Κίνηση: Βρισηίδα Σολωμού/ Πρωτότυπη μουσική: Βασίλης Τζαβάρας/ Ηχητικός σχεδιασμός/Ηχοληψία: Γιάννης Παξεβάνης, Γιώργος Κατσιάνος/ Βοηθός σκηνοθέτη: Κατερίνα Γεωργουδάκη/ Φωνητική προετοιμασία: Αθηνά Τρέβλια/ Κομμώσεις: Δήμητρα Δανίκα/ Διεύθυνση παραγωγής: Τζωρτζίνα Δαλιάνη/ Εκτέλεση παραγωγής: Λυκόφως
Παίζουν με αλφαβητική σειρά: Μιχάλης Βαλάσογλου, Λήδα Κουτσοδασκάλου, Σοφία Μαραθάκη, Κωνσταντίνος Παπαθεοδώρου, Φωτεινή Παπαχριστοπούλου, Καλλιόπη Σίμου, Γιώργος Σύρμας, Δημήτρης Τσιγκριμάνης
Με την υποστήριξη της Γαλλικής Πρεσβείας στην Ελλάδα, του Γαλλικού Ινστιτούτου και της βιομηχανίας ζυμαρικών ΗΛΙΟΣ.
Διάρκεια: 2 ώρες χωρίς διάλειμμα
Εισιτήρια: 20€, 10€ (Φοιτητικό), 5€ (Άνεργοι-A.μεΑ.) Εκπτώσεις για φοιτητές, καλλιτέχνες, παιδιά, άνω των 65, μικρά και μεγάλα γκρουπ. Περισσότερες πληροφορίες στο: http://tickets.greekfestival.gr/more-info/
Online αγορά εισιτηρίων: στο www.greekfestival.gr μέσω πιστωτικής κάρτας και στο viva.gr. Όχι κρατήσεις.
Τηλεφωνική αγορά εισιτηρίων: Γίνεται με χρέωση πιστωτικής κάρτας. Τηλεφωνικό Κέντρο: 2103272000
Εκδοτήρια
Κεντρικά: Πανεπιστημίου 39 (εντός στοάς Πεσμαζόγλου). Δευτ.-Παρ. 9.00-17.00, Σάβ. 9.00-15.00
Ωδείο Ηρώδου Αττικού: Πεζόδρομος Διονυσίου Αρεοπαγίτου, Μακρυγιάννη. Καθημερινά: 9.00-14.00 & 18.00-21.00
Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου: Δευτ.-Πέμ. 9.00-19.00, Παρ.- Σάβ. 9.00-21.00 (Σε ημέρες παραστάσεων, μία ώρα πριν από την προβλεπόμενη έναρξή τους, τα Εκδοτήρια των συγκεκριμένων θεάτρων εξυπηρετούν μόνο την παράσταση της ημέρας).
Λοιποί χώροι
Εκδοτήρια εισιτηρίων λειτουργούν σε όλους τους χώρους των εκδηλώσεων και ανοίγουν δύο ώρες πριν την ώρα έναρξης των παραστάσεων.
Εξυπηρετούν μόνο την παράσταση της ημέρας.
Εισιτήρια μπορείτε να προμηθευτείτε και από τα καταστήματα Public, Reload και Βιβλιοπωλείο Ευριπίδης.
Κεντρική φωτογραφία: Κική Παπαδοπούλου
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου
Οι πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες της παράστασης που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2025
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.