- CITY GUIDE
- PODCAST
-
28°
Ροντρίγκο Γκαρσία, «4»: το enfant terrible του σύγχρονου θεάτρου ξανά στο Φεστιβάλ Αθηνών
Πώς συνδυάζονται η παιδική σεξουαλικότητα, ένα σαπούνι Μασσαλίας και ο Μπετόβεν;
Στη σκηνή της Πειραιώς 260 θα φιλοξενηθεί φέτος το σουρεαλιστικό σύμπαν του ανατρεπτικού και ιδιαίτερου Ροντρίγκο Γκαρσία.
Όποιος τον έχει παρακολουθήσει, ξέρει πως απλά δεν... ξέρει τι να περιμένει. Η φαντασία αυτού του σκηνοθέτη τού έχει χαρίσει φανατικό κοινό, αφού σε μια αποθέωση της αντίθεσης και της ανατροπής, κάθε δουλειά του είναι και μια ξεχωριστή εμπειρία θεάτρου. Ή τον λατρεύεις ή τον απορρίπτεις.
Η τελευταία του δουλειά (μετά το Daisy, το 2013), το «4», σμίγει επί σκηνής ένα τεράστιο σαπούνι Μασσαλίας, την Τετάρτη του Μπετόβεν, ένα drone, σαμουράι του Κουροσάβα, ανθρώπους που αυνανίζονται μέσα σε υπνόσακους, 4 ηθοποιούς δεμένους μεταξύ τους με ένα σκοινί σαν ιστό αράχνης.
Πηγή έμπνευσης, η παιδική ηλικία του καλλιτέχνη και κεντρικό θέμα ένα θέμα-ταμπού: η παιδική σεξουαλικότητα.
Διαβάστε τι μας είπε για την παράσταση o υπεύθυνος ξένου ρεπερτορίου του Φεστιβάλ Αθηνών, Matthias von Hartz:
Ο Rodrigo Garcia, το «θυμωμένο παιδί» του ευρωπαϊκού θεάτρου, είναι από τους λίγους σκηνοθέτες που επίμονα, και με αξιόπιστο τρόπο, αντιμάχονται τον καπιταλισμό επί σκηνής. Γράφει τα κείμενα μόνος του και σε βοηθά να καταλάβεις ότι το πρόβλημα είναι ο καπιταλισμός, και το ότι έχει κάνει τις ζωές μας συναισθηματικά ανάπηρες. Το «4» είναι μια παράσταση με θέμα ταμπού, την παιδική σεξουαλικότητα. Οι ηθοποιοί στην παράσταση αυτή δουλεύουν μαζί του χρόνια, έχουν δημιουργήσει μια δική τους γλώσσα θεατρική και προκαλούν έναν «χαμό» πάνω στη σκηνή. Χρησιμοποιούν ακόμα και ζώα (στη συγκεκριμένη περίπτωση, κόκορες). Θεωρώ ότι στο ελληνικό κοινό θα αρέσει πολύ και ότι από πολιτικής σκοπιάς, οι Έλληνες θα ταυτιστούν, παρόλο που η φόρμα δεν είναι η συνηθισμένη αφήγηση μιας ιστορίας και ο ίδιος είναι ένας σκληρός σκηνοθέτης.
INFO
04 & 05.7 / Πειραιώς 260 Δ
Εισιτήρια από €5. Εκπτώσεις για φοιτητές, καλλιτέχνες, παιδιά, άνω των 65, μικρά και μεγάλα γκρουπ. Περισσότερες πληροφορίες εδώ
Online αγορά εισιτηρίων: στο www.greekfestival.gr μέσω πιστωτικής κάρτας και στο viva.gr. Όχι κρατήσεις.
Τηλεφωνική αγορά εισιτηρίων: Γίνεται με χρέωση πιστωτικής κάρτας.Τηλεφωνικό Κέντρο: 2103272000
Εκδοτήρια
Κεντρικά: Πανεπιστημίου 39 (εντός στοάς Πεσμαζόγλου). Δευτ.-Παρ. 9.00-17.00, Σάβ. 9.00-15.00
Ωδείο Ηρώδου Αττικού: Πεζόδρομος Διονυσίου Αρεοπαγίτου, Μακρυγιάννη. Καθημερινά: 9.00-14.00 & 18.00-21.00
Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου: Δευτ.-Πέμ. 9.00-19.00, Παρ.- Σάβ. 9.00-21.00 (Σε ημέρες παραστάσεων, μία ώρα πριν από την προβλεπόμενη έναρξή τους, τα Εκδοτήρια των συγκεκριμένων θεάτρων εξυπηρετούν μόνο την παράσταση της ημέρας).
Λοιποί χώροι
Εκδοτήρια εισιτηρίων λειτουργούν σε όλους τους χώρους των εκδηλώσεων και ανοίγουν δύο ώρες πριν την ώρα έναρξης των παραστάσεων.
Εξυπηρετούν μόνο την παράσταση της ημέρας.
Εισιτήρια μπορείτε να προμηθευτείτε και από τα καταστήματα Public, Reload και Βιβλιοπωλείο Ευριπίδης.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.