Minefield: τι επιβιώνει στη μνήμη δύο αντιπάλων;
Πρώην εχθροί αφηγούνται στην lecture performance της Lola Arias
![62222-137653.jpg 62222-137653.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/62222-137653.jpg)
![131916-299606.jpg 131916-299606.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2016/06/27/131916-299606.jpg)
*Τα Φόκλαντ Άιλαντς, που βρίσκονται 464 από την Αργεντίνικη Παταγωνία, είναι μια περιοχή που αποτελεί αντικείμενο διαμάχης εδώ και αιώνες. Ο πόλεμος του 1982, στον οποίο η Αργεντινή προσπάθησε να ξανακερδίσει τον έλεγχο των νησιών, είχε τρομερό πολιτικό αντίκτυπο: για την Αργεντινή, ήταν μια ήττα που προκάλεσε την πτώση της στρατιωτικής μηχανής. Για την Αγγλία ήταν ένας θρίαμβος που έσωσε την πρωθυπουργία της Θάτσερ. Και για τους κατοίκους των νησιών ήταν ο τρόπος να αποκτήσουν πλήρη αγγλική υπηκοότητα και ένα καινούριο Σύνταγμα. Και τι έγινε με τους στρατιώτες; Κάποιοι πήραν μετάλλια, και κάποιοι ξεχάστηκαν. Κάποιοι συνεχίζουν στις δυνάμεις ασφαλείας και κάποιοι ξεκίνησαν καινούριες ζωές σαν ψυχολόγοι, μουσικοί, δάσκαλοι, φρουροί ασφαλείας. Σήμερα, το μόνο κοινό που έχουν είναι ότι είναι όλοι βετεράνοι. Όμως, τι είναι βετεράνος; Επιζών, ήρωας, τρελός;
Αυτό το project αμφισβητεί την ίδια τη λέξη, προκαλώντας τις μνήμες των πρώην εχθρών.
Το MINEFIELD σκάβει βαθειά στο προσωπικό αντίκτυπο του πολέμου, και εξερευνά το πως αυτή η εμπειρία γίνεται αφήγηση, καθώς και τη σχέση μεταξύ μυθοπλασίας και Ιστορίας.
Το Minefield, σε σκηνοθεσία της Αργεντίνας Lola Arias, παρουσιάζεται στο Φεστιβάλ Αθηνών στις 28 και 29 Ιουνίου. Η παράσταση είναι βασισμένη στις μνήμες στρατιωτών από τα Φόκλαντ Άιλαντς, και Αργεντίνων και Βρετανών.
Διαβάστε τι μας είπε για την παράσταση ο υπεύθυνος ξένου ρεπερτορίου του Φεστιβάλ Αθηνών, Matthias von Hartz.
Ανυπομονώ να δω το Minefield, την lecture performance της Lola Arias, βασισμένη σε αφηγήσεις βετεράνων που πολέμησαν στα νησιά Φώκλαντ. Η Arias είναι μια πολύ ιδιαίτερη καλλιτέχνης, που γαλουχήθηκε με την παράδοση του αργεντίνικου θεάτρου αλλά ταυτόχρονα έχει περάσει πολύ χρόνο δουλεύοντας στην Ευρώπη και αυτό έχει δημιουργήσει έναν ενδιαφέροντα συνδυασμό από αισθητικές προσεγγίσεις. Η δουλειά της είναι μια μίξη θεάτρου-ντοκουμέντου και συνεργασίας με κανονικούς ηθοποιούς, κάτι σπανίως κάνουν σκηνοθέτες ταυτοχρόνως.
Έχει εξαιρετική αίσθηση του πως να δουλεύει με τη μνήμη των ανθρώπων στη σκηνή, και πως να τους κάνει να διηγούνται την ιστορία τους. Το θέμα της παράστασης είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον. Δεν ξέρω πόσο γνωστό είναι στον υπόλοιπο κόσμο,αλλά στην Αργεντινή, το σε ποιον ανήκουν τα Φώκλαντ, είναι ακόμα μια ανοιχτή πληγή και αντικείμενο διαμάχης με τη Βρετανία.
Η παράσταση είναι στα ισπανικά, με ελληνικούς υπέρτιτλους.
INFO
28 & 29.6 / Πειραιώς 260 H
Εισιτήρια από €5. Εκπτώσεις για φοιτητές, καλλιτέχνες, παιδιά, άνω των 65, μικρά και μεγάλα γκρουπ. Περισσότερες πληροφορίες στο: http://tickets.greekfestival.gr/more-info/
Online αγορά εισιτηρίων: στο www.greekfestival.gr μέσω πιστωτικής κάρτας και στο viva.gr. Όχι κρατήσεις.
Τηλεφωνική αγορά εισιτηρίων:Γίνεται με χρέωση πιστωτικής κάρτας.Τηλεφωνικό Κέντρο: 2103272000
Εκδοτήρια
Κεντρικά: Πανεπιστημίου 39 (εντός στοάς Πεσμαζόγλου). Δευτ.-Παρ. 9.00-17.00, Σάβ. 9.00-15.00
Ωδείο Ηρώδου Αττικού: Πεζόδρομος Διονυσίου Αρεοπαγίτου, Μακρυγιάννη. Καθημερινά: 9.00-14.00 & 18.00-21.00
Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου: Δευτ.-Πέμ. 9.00-19.00, Παρ.- Σάβ. 9.00-21.00 (Σε ημέρες παραστάσεων, μία ώρα πριν από την προβλεπόμενη έναρξή τους, τα Εκδοτήρια των συγκεκριμένων θεάτρων εξυπηρετούν μόνο την παράσταση της ημέρας).
Λοιποί χώροι
Εκδοτήρια εισιτηρίων λειτουργούν σε όλους τους χώρους των εκδηλώσεων και ανοίγουν δύο ώρες πριν την ώρα έναρξης των παραστάσεων.
Εξυπηρετούν μόνο την παράσταση της ημέρας.
Εισιτήρια μπορείτε να προμηθευτείτε και από τα καταστήματα Public, Reload και Βιβλιοπωλείο Ευριπίδης.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.