Θεατρο - Οπερα

Minefield: τι επιβιώνει στη μνήμη δύο αντιπάλων;

Πρώην εχθροί αφηγούνται στην lecture performance της Lola Arias

62222-137653.jpg
A.V. Team
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
131916-299606.jpg

*Τα Φόκλαντ Άιλαντς, που βρίσκονται 464 από την Αργεντίνικη Παταγωνία, είναι μια περιοχή που αποτελεί αντικείμενο διαμάχης εδώ και αιώνες. Ο πόλεμος του 1982, στον οποίο η Αργεντινή προσπάθησε να ξανακερδίσει τον έλεγχο των νησιών, είχε τρομερό πολιτικό αντίκτυπο: για την Αργεντινή, ήταν μια ήττα που προκάλεσε την πτώση της στρατιωτικής μηχανής. Για την Αγγλία ήταν ένας θρίαμβος που έσωσε την πρωθυπουργία της Θάτσερ. Και για τους κατοίκους των νησιών ήταν ο τρόπος να αποκτήσουν πλήρη αγγλική υπηκοότητα και ένα καινούριο Σύνταγμα. Και τι έγινε με τους στρατιώτες; Κάποιοι πήραν μετάλλια, και κάποιοι ξεχάστηκαν. Κάποιοι συνεχίζουν στις δυνάμεις ασφαλείας και κάποιοι ξεκίνησαν καινούριες ζωές σαν ψυχολόγοι, μουσικοί, δάσκαλοι, φρουροί ασφαλείας. Σήμερα, το μόνο κοινό που έχουν είναι ότι είναι όλοι βετεράνοι. Όμως, τι είναι βετεράνος; Επιζών, ήρωας, τρελός;

Αυτό το project αμφισβητεί την ίδια τη λέξη, προκαλώντας τις μνήμες των πρώην εχθρών.

Το MINEFIELD σκάβει βαθειά στο προσωπικό αντίκτυπο του πολέμου, και εξερευνά το πως αυτή η εμπειρία γίνεται αφήγηση, καθώς και τη σχέση μεταξύ μυθοπλασίας και Ιστορίας.

Το Minefield, σε σκηνοθεσία της Αργεντίνας Lola Arias, παρουσιάζεται στο Φεστιβάλ Αθηνών στις 28 και 29 Ιουνίου. Η παράσταση είναι βασισμένη στις μνήμες στρατιωτών από τα Φόκλαντ Άιλαντς, και Αργεντίνων και Βρετανών.


Διαβάστε τι μας είπε για την παράσταση ο υπεύθυνος ξένου ρεπερτορίου του Φεστιβάλ Αθηνών, Matthias von Hartz.

Ανυπομονώ να δω το Minefield, την lecture performance της Lola Arias, βασισμένη σε αφηγήσεις βετεράνων που πολέμησαν στα νησιά Φώκλαντ. Η Arias είναι μια πολύ ιδιαίτερη καλλιτέχνης, που γαλουχήθηκε με την παράδοση του αργεντίνικου θεάτρου αλλά ταυτόχρονα έχει περάσει πολύ χρόνο δουλεύοντας στην Ευρώπη και αυτό έχει δημιουργήσει έναν ενδιαφέροντα συνδυασμό από αισθητικές προσεγγίσεις. Η δουλειά της είναι μια μίξη θεάτρου-ντοκουμέντου και συνεργασίας με κανονικούς ηθοποιούς, κάτι σπανίως κάνουν σκηνοθέτες ταυτοχρόνως.

Έχει εξαιρετική αίσθηση του πως να δουλεύει με τη μνήμη των ανθρώπων στη σκηνή, και πως να τους κάνει να διηγούνται την ιστορία τους. Το θέμα της παράστασης είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον. Δεν ξέρω πόσο γνωστό είναι στον υπόλοιπο κόσμο,αλλά στην Αργεντινή, το σε ποιον ανήκουν τα Φώκλαντ, είναι ακόμα μια ανοιχτή πληγή και αντικείμενο διαμάχης με τη Βρετανία.

Η παράσταση είναι στα ισπανικά, με ελληνικούς υπέρτιτλους.


INFO 

28 & 29.6 / Πειραιώς 260 H

Εισιτήρια από €5. Εκπτώσεις για φοιτητές, καλλιτέχνες, παιδιά, άνω των 65, μικρά και μεγάλα γκρουπ. Περισσότερες πληροφορίες στο: http://tickets.greekfestival.gr/more-info/

Online αγορά εισιτηρίων: στο www.greekfestival.gr μέσω πιστωτικής κάρτας και στο viva.gr. Όχι κρατήσεις.

Τηλεφωνική αγορά εισιτηρίων:Γίνεται με χρέωση πιστωτικής κάρτας.Τηλεφωνικό Κέντρο: 2103272000

Εκδοτήρια

Κεντρικά: Πανεπιστημίου 39 (εντός στοάς Πεσμαζόγλου). Δευτ.-Παρ. 9.00-17.00, Σάβ. 9.00-15.00

Ωδείο Ηρώδου Αττικού: Πεζόδρομος Διονυσίου Αρεοπαγίτου, Μακρυγιάννη. Καθημερινά: 9.00-14.00 & 18.00-21.00

Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου: Δευτ.-Πέμ. 9.00-19.00, Παρ.- Σάβ. 9.00-21.00 (Σε ημέρες παραστάσεων, μία ώρα πριν από την προβλεπόμενη έναρξή τους, τα Εκδοτήρια των συγκεκριμένων θεάτρων εξυπηρετούν μόνο την παράσταση της ημέρας).

Λοιποί χώροι

Εκδοτήρια εισιτηρίων λειτουργούν σε όλους τους χώρους των εκδηλώσεων και ανοίγουν δύο ώρες πριν την ώρα έναρξης των παραστάσεων.

Εξυπηρετούν μόνο την παράσταση της ημέρας.

Εισιτήρια μπορείτε να προμηθευτείτε και από τα καταστήματα Public, Reload και Βιβλιοπωλείο Ευριπίδης.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.