Θεατρο - Οπερα

Εσωτερικός, σύντομος, ανατρεπτικός: ο Καστελούτσι αλλιώς

Μια πολύ διαφορετική δουλειά του σκηνοθέτη, 17 Ιουνίου στο Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου

1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
130935-296962.jpg

Λευκή σκηνή και ο Ιούλιος Καίσαρας κατακόκκινος. Εννέα λάμπες που «δε φωτίζουν την παράσταση, απλά υπάρχουν μέχρι να σβήσουν».

Ο Καστελούτσι θα παραξενεύσει τους πιστούς του φίλους στην παράσταση Julius Caesar-Spared Parts.

Ο μεγάλος σκηνοθέτης επιστρέφει, όχι σε κάποια μεγάλη σκηνή αλλά στην αίθουσα Εκδηλώσεων του Εθνικού. Μια σαραντάλεπη παράσταση με τρεις ηθοποιούς που θα παρακολουθήσουμε όρθιοι.

Η παράσταση μελετά το πώς ο αέρας μετασχηματίζεται σε ήχο: ο Μάρκος Αντώνιος (ο Dalmazio Masini, που τον υποδύεται) έχει υποστεί λαρυγγεκτομή. Αρθρώνει τις λέξεις του με οισοφαγικούς παλμούς.

Απέναντι του, μια ενδοσκοπική κάμερα φτάνει μέχρι τις φωνητικές του "…φσκι" (Sergio Scarlatella) και οι θεατές γίνονται μάρτυρες της ανεστραμμένης πορείας της φωνής: σε μια στρογγυλή οθόνη, παρακολουθούν την κάμερα να μπαίνει από τη στοματική κοιλότητα και να φτάνει μέχρι τις φωνητικές χορδές, εκεί που ξεκινάνε το ταξίδι τους οι ήχοι που μετασχηματίζονται σε λέξεις. Η παράσταση είναι βασισμένη στον σαιξπηρικό Ιούλιο Καίσαρα.

image

Διαβάστε τι μας είπε για την παράσταση ο υπεύθυνος ξένων παραγωγών του Φεστιβάλ Αθηνών, Matthias von Hartz:

Ο Καστελούτσι είναι ένας καλλιτέχνης με πολύ δυνατή προσωπική αισθητική. Θα αναγνώριζες ένα έργο του κι αν δεν ήξερες ότι το έχει σκηνοθετήσει ο ίδιος. Ακόμα κι αν κάποιος άλλος προσπαθούσε να τον μιμηθεί, δεν θα τα κατάφερνε. Είναι ξεχωριστός και οι δουλειές του είναι τόσο δυνατές οπτικά, που κάποιες φορές στις παραστάσεις του κάθομαι και περιμένω τη στιγμή που θα με «χτυπήσει». Πάντα σε χτυπάει συναισθηματικά. Το συγκεκριμένο έργο, («Julius Ceasar.Spared parts»)είναι ασυνήθιστο δείγμα δουλειάς του. Δεν είναι φτιαγμένο για μεγάλη σκηνή και κινείται ανάμεσα σε installation και performance. Είναι ένα δύσκολο έργο, στατικό, όπου δεν γίνονται πολλά πράγματα πάνω στη σκηνή. Αλλά είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον, και κυρίως επειδή είναι κάτι στο οποίο δεν μας έχει συνηθίσει.

17-20 Ιουνίου/ Εθνικό Θέατρο, Αίθουσα Εκδηλώσεων

19:00-20:30

Σημειώνεται ότι στην παράσταση δεν υπάρχουν καθίσματα και αρίθμηση. Οι θεατές παρακολουθούν τη σαραντάλεπτη αυτή παράσταση όρθιοι.

Περιορισμένος αριθμός θεατών.

Η παράσταση είναι στα ιταλικά, με ελληνικούς υπέρτιτλους


Εισιτήρια από €5. Εκπτώσεις για φοιτητές, καλλιτέχνες, παιδιά, άνω των 65, μικρά και μεγάλα γκρουπ. Περισσότερες πληροφορίες στο: http://tickets.greekfestival.gr/more-info/

Online αγορά εισιτηρίων: στο www.greekfestival.gr μέσω πιστωτικής κάρτας και στο viva.gr. Όχι κρατήσεις.

Τηλεφωνική αγορά εισιτηρίων:Γίνεται με χρέωση πιστωτικής κάρτας.Τηλεφωνικό Κέντρο: 2103272000

Εκδοτήρια

Κεντρικά: Πανεπιστημίου 39 (εντός στοάς Πεσμαζόγλου). Δευτ.-Παρ. 9.00-17.00, Σάβ. 9.00-15.00

Ωδείο Ηρώδου Αττικού: Πεζόδρομος Διονυσίου Αρεοπαγίτου, Μακρυγιάννη. Καθημερινά: 9.00-14.00 & 18.00-21.00

Λοιποί χώροι

Εκδοτήρια εισιτηρίων λειτουργούν σε όλους τους χώρους των εκδηλώσεων και ανοίγουν δύο ώρες πριν την ώρα έναρξης των παραστάσεων.

Εξυπηρετούν μόνο την παράσταση της ημέρας.

Εισιτήρια μπορείτε να προμηθευτείτε και από τα καταστήματα Public, Reload και Βιβλιοπωλείο Ευριπίδης.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ευθύμης Φιλίππου & Αγγελική Παπούλια, "Ετυμολογίες"
Ευθύμης Φιλίππου - Αγγελική Παπούλια: «Ετυμολογίες» κόντρα στα δεδομένα

Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»

Ανέστης Αζάς, "Τα σκυλιά"
Ανέστης Αζάς: Όταν «Τα σκυλιά» ψάχνουν το δίκιο τους

Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη

Σφάλμα σύνδεσης
Σφάλμα σύνδεσης: ΑΙ, μπορείς να μου πεις τι θα γίνει στο μέλλον;

Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών

Forced Entertainment, «Signal to Noise»
Οι Forced Entertainment εκπέμπουν Signal to Noise από την Πειραιώς 260

«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα

"Τραβιάτα" από την ΕΛΣ στο Ηρώδειο
Το καλοκαίρι 2024 σε ΕΛΣ, Μέγαρο, Πειραιά και στα ανοιχτά θέατρα της Αθήνας

«Τραβιάτα», «Κάρμεν» και «Σαρλότ» από την ΕΛΣ, «Τι οφείλουμε στη Δημοκρατία» από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και το Φεστιβάλ Αθηνών, οι «Κουταλιανοί» στο Μέγαρο κ.ά.

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.