Εσωτερικός, σύντομος, ανατρεπτικός: ο Καστελούτσι αλλιώς
Μια πολύ διαφορετική δουλειά του σκηνοθέτη, 17 Ιουνίου στο Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου
Λευκή σκηνή και ο Ιούλιος Καίσαρας κατακόκκινος. Εννέα λάμπες που «δε φωτίζουν την παράσταση, απλά υπάρχουν μέχρι να σβήσουν».
Ο Καστελούτσι θα παραξενεύσει τους πιστούς του φίλους στην παράσταση Julius Caesar-Spared Parts.
Ο μεγάλος σκηνοθέτης επιστρέφει, όχι σε κάποια μεγάλη σκηνή αλλά στην αίθουσα Εκδηλώσεων του Εθνικού. Μια σαραντάλεπη παράσταση με τρεις ηθοποιούς που θα παρακολουθήσουμε όρθιοι.
Η παράσταση μελετά το πώς ο αέρας μετασχηματίζεται σε ήχο: ο Μάρκος Αντώνιος (ο Dalmazio Masini, που τον υποδύεται) έχει υποστεί λαρυγγεκτομή. Αρθρώνει τις λέξεις του με οισοφαγικούς παλμούς.
Απέναντι του, μια ενδοσκοπική κάμερα φτάνει μέχρι τις φωνητικές του "…φσκι" (Sergio Scarlatella) και οι θεατές γίνονται μάρτυρες της ανεστραμμένης πορείας της φωνής: σε μια στρογγυλή οθόνη, παρακολουθούν την κάμερα να μπαίνει από τη στοματική κοιλότητα και να φτάνει μέχρι τις φωνητικές χορδές, εκεί που ξεκινάνε το ταξίδι τους οι ήχοι που μετασχηματίζονται σε λέξεις. Η παράσταση είναι βασισμένη στον σαιξπηρικό Ιούλιο Καίσαρα.
Διαβάστε τι μας είπε για την παράσταση ο υπεύθυνος ξένων παραγωγών του Φεστιβάλ Αθηνών, Matthias von Hartz:
Ο Καστελούτσι είναι ένας καλλιτέχνης με πολύ δυνατή προσωπική αισθητική. Θα αναγνώριζες ένα έργο του κι αν δεν ήξερες ότι το έχει σκηνοθετήσει ο ίδιος. Ακόμα κι αν κάποιος άλλος προσπαθούσε να τον μιμηθεί, δεν θα τα κατάφερνε. Είναι ξεχωριστός και οι δουλειές του είναι τόσο δυνατές οπτικά, που κάποιες φορές στις παραστάσεις του κάθομαι και περιμένω τη στιγμή που θα με «χτυπήσει». Πάντα σε χτυπάει συναισθηματικά. Το συγκεκριμένο έργο, («Julius Ceasar.Spared parts»)είναι ασυνήθιστο δείγμα δουλειάς του. Δεν είναι φτιαγμένο για μεγάλη σκηνή και κινείται ανάμεσα σε installation και performance. Είναι ένα δύσκολο έργο, στατικό, όπου δεν γίνονται πολλά πράγματα πάνω στη σκηνή. Αλλά είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον, και κυρίως επειδή είναι κάτι στο οποίο δεν μας έχει συνηθίσει.
17-20 Ιουνίου/ Εθνικό Θέατρο, Αίθουσα Εκδηλώσεων
19:00-20:30
Σημειώνεται ότι στην παράσταση δεν υπάρχουν καθίσματα και αρίθμηση. Οι θεατές παρακολουθούν τη σαραντάλεπτη αυτή παράσταση όρθιοι.
Περιορισμένος αριθμός θεατών.
Η παράσταση είναι στα ιταλικά, με ελληνικούς υπέρτιτλους
Εισιτήρια από €5. Εκπτώσεις για φοιτητές, καλλιτέχνες, παιδιά, άνω των 65, μικρά και μεγάλα γκρουπ. Περισσότερες πληροφορίες στο: http://tickets.greekfestival.gr/more-info/
Online αγορά εισιτηρίων: στο www.greekfestival.gr μέσω πιστωτικής κάρτας και στο viva.gr. Όχι κρατήσεις.
Τηλεφωνική αγορά εισιτηρίων:Γίνεται με χρέωση πιστωτικής κάρτας.Τηλεφωνικό Κέντρο: 2103272000
Εκδοτήρια
Κεντρικά: Πανεπιστημίου 39 (εντός στοάς Πεσμαζόγλου). Δευτ.-Παρ. 9.00-17.00, Σάβ. 9.00-15.00
Ωδείο Ηρώδου Αττικού: Πεζόδρομος Διονυσίου Αρεοπαγίτου, Μακρυγιάννη. Καθημερινά: 9.00-14.00 & 18.00-21.00
Λοιποί χώροι
Εκδοτήρια εισιτηρίων λειτουργούν σε όλους τους χώρους των εκδηλώσεων και ανοίγουν δύο ώρες πριν την ώρα έναρξης των παραστάσεων.
Εξυπηρετούν μόνο την παράσταση της ημέρας.
Εισιτήρια μπορείτε να προμηθευτείτε και από τα καταστήματα Public, Reload και Βιβλιοπωλείο Ευριπίδης.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Δημήτρης Αγιοπετρίτης Μπογδάνος σκηνοθετεί ευφυώς, δίνοντάς του σύγχρονη λάμψη και καθιστώντας το απόλυτα επίκαιρο
Συνέντευξη με έναν από τους πρωταγωνιστές του νέου έργου του Βασίλη Μαγουλιώτη, που κάνει πρεμιέρα σήμερα στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Συνέντευξη με τον πρωταγωνιστή της παράστασης «Εκτός Ύλης reloaded» στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Τον διεθνώς αναγνωρισμένο Έλληνα σκηνοθέτη και δάσκαλο επέλεξε το Ινστιτούτο
Λίγο πριν από την πρεμιέρα, μιλήσαμε μαζί του
Οι θεατρικές πρεμιέρες και τα έργα που έχουμε δει και αγαπάμε
Η καλλιτεχνική διευθύντρια του Μικρού Γκλόρια, με σπουδαία πορεία στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, μας μίλησε για το πώς ορίζει το θέατρο σήμερα
Είκοσι επτά χρόνια μετά το τελευταίο της ανέβασμα, «Η δύναμη του πεπρωμένου», η εμβληματική όπερα του Τζουζέπε Βέρντι, επιστρέφει στη Λυρική σε μια νέα εξαιρετικά φιλόδοξη παραγωγή
Ο γνωστός σκηνοθέτης μοιράστηκε μαζί μας το πώς εμπνεύστηκε την «Όμορφη πόλη» και μας μίλησε για τα πρώτα συναισθήματα της γνωριμίας του με τον Μίκη Θεοδωράκη
Υπό τη σκηνοθετική ματιά του Γιάννη Μπέζου, πρώτου διδάξαντα των κωμικών της γενιάς του, ο Λάκης Λαζόπουλος φοράει τις παντούφλες του και ανεβαίνει στη σκηνή του θεάτρου Βέμπο
Ένα ζευγάρι επαναστατεί, πηγαίνοντας κόντρα στην παράδοση. Κι όλα μοιάζουν να βγαίνουν από ένα όνειρο που παίρνει την εκδίκησή του, θυμίζοντάς μας ότι όλοι κάποτε είμαστε παιδιά και μετά γινόμαστε μεγάλοι.
Μια παράσταση ευχάριστη στη θέαση, δουλεμένη στη λεπτομέρεια, με άψογη καθοδήγηση των ηθοποιών, ώστε να κινηθούν με δεξιοτεχνία στην κόψη μεταξύ κωμωδίας και δράματος
Οι πρεμιέρες της εβδομάδας, μουσικά έργα, κλασικά κείμενα και μεταφορές λογοτεχνικών έργων
Με αφορμή τη νέα τους θεατρική συνεργασία, μιλήσαμε με τους δύο ηθοποιούς για ένα έργο γραμμένο από δύο παλιότερους μεγάλους του θεάτρου και της κωμωδίας
Δείτε τις αποκλειστικές φωτογραφίες
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παράστασης «Φθινοπωρινή ιστορία», που παίζεται στο θέατρο Αλέκος Αλεξανδράκης, σε σκηνοθεσία Βάνας Πεφάνη
Το ανεκτίμητο έργο του συγγραφέα που διακωμωδούσε τις αδυναμίες των ανθρώπων
Το βραβείο θα δίνεται ανά διετία σε γυναίκες δημιουργούς με σημαντική προσφορά στο θέατρο
Η ηθοποιός μας μιλά για την συμμετοχή της στην παράσταση «Μάνα Κουράγιο και τα παιδιά της» του Εθνικού Θεάτρου σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού
Η Έρι Κύργια επανασυνθέτει τον μύθο του Φρανκενστάιν, μεταφέροντάς τον στην εποχή που ξεκίνησε η Τεχνητή Νοημοσύνη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.