Ο Άμλετ σε κατάσταση μέθης στο Σύγχρονο Θέατρο
Ο σκηνοθέτης Γρηγόρης Χατζάκης μάς μίλησε για την παράσταση «Η Μηχανή Άμλετ»
![112719-625369.jpg 112719-625369.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/112719-625369.jpg)
Το έργο «Η Μηχανή Άμλετ», που παρουσιάζεται στο Σύγχρονο θέατρο, είναι μια συντομογραφία μοτίβων από τον «Άμλετ» του Σαίξπηρ, σαν ερείπια λόγου «με την πλάτη στραμμένη στα ερείπια της Ευρώπης». Της Ευρώπης που καταρρέει και μάταια προσπαθεί να ανασυντάξει τις δυνάμεις της.
Η προσέγγιση του έργου από τον σκηνοθέτη Γρηγόρη Χατζάκη είναι συμβολική. Η πραγματική έλλειψη νηφαλιότητας του ενός και μόνο ηθοποιού πάνω στη σκηνή θέλει να αναδείξει την παραμόρφωση που βρίσκεται παντού γύρω μας. Έχοντας χάσει το σημαντικότερο εργαλείο του, τη διαύγεια, ο Βαγγέλης Στρατηγάκος ως απαισιόδοξος Άμλετ παλεύει να συγκεντρώσει τις σκέψεις του και να σταθεί όρθιος στην κατάσταση που τον τραβάει προς τα κάτω.
Ζητήσαμε από το σκηνοθέτη, Γρηγόρη Χατζάκη, να μας μιλήσει για την παράσταση:
«Θα προσπαθήσω με όποια σοβαρά κύτταρα μου έχουν απομείνει να δώσω μια ιδέα για την παράσταση Η Μηχανή Άμλετ. Μία παράσταση που πέρασε από πολλά κύματα. Κατά τη διάρκεια των προβών αλλά και εκτός. Αλλάξαμε χώρο λίγο πριν την πρεμιέρα − ευτυχώς προς το πολύ καλύτερο. Παλέψαμε πολύ για να μαζέψουμε τα βασικά χρήματα για την παραγωγή. Διαφωνήσαμε. Αλλάξαμε θέσεις ως προς το βάρος και την κατεύθυνση του έργου. Δεν είναι μάλλον τυχαίο που ο Άμλετ μας ξεκινάει κάτω από τη θάλασσα. Να παλεύει με τα δικά του κύματα. Τα κύματα της κατακερματισμένης Ευρώπης και αυτά που δεν πρόλαβε να χαλιναγωγήσει όσο βρισκόταν στη ζωή. Γιατί ο Άμλετ αυτός ξεκινάει με το θάνατό του. Το πρώτο μέρος, λοιπόν, είναι σε ένα είδος αβύσσου ενώ το δεύτερο είναι κάτω από τη γη. Ο Άμλετ έρχεται αντιμέτωπος με τα θέματα που έχει αφήσει άλυτα στη γη και μόλις τα λύνει περνάει στην πιο προσωπική διάσταση, όπου παλεύει με το ίδιο του το Είναι, που διαιρείται σε δύο πλευρές, "και στις δυο πλευρές του μετώπου", αλλά και στην πλευρά του ίδιου του ηθοποιού που τον υποδύεται. Σε αυτή την ατμόσφαιρα, ο ηθοποιός παίζει υπό την επήρεια μέθης, κάνοντας έτσι τον θεατή συμμέτοχο στην κατάσταση μέθης μίας Ευρώπης που ενώ καταρρέει, προσπαθεί να αποδείξει −όπως και ο ηθοποιός− ότι στέκεται στα πόδια της στην εντέλεια.
Είναι μια δουλειά ομαδική, με ανθρώπους που την αγαπάμε και αγαπιόμαστε σε βάθος. Με ένασπουδαίο ηθοποιό −που επιτέλους πρέπει να φανεί το σπάνιο ταλέντο του− να σαρώνει τη σκηνή (Βαγγέλης Στρατηγάκος), με ένα μουσικό που αναπνέει την παράσταση (Βύρων Κατρίτσης), με τη συνεχή συμβολή της εικαστικού και σταθερής συνεργάτιδος επί παντός επιστητού Ζωής Αρβανίτη, την υψηλής αισθητικής ενδυματολογία της Βασιλικής Σύρμα και την απαιτητική κινησιολογία της Μαρίας Καραγεώργου. Απρόσμενος συμμέτοχος ο σπουδαίος ζωγράφος/εικαστικός Αλέκος Φασιανός, που έντυσε με τα σχέδιά του την εικόνα της παράστασης. Μία ομάδα σε ένα εγχείρημα απαιτητικής καταβύθισης. Και κάπου εδώ τα κύτταρα αυτά αρχίζουν να αποχωρούν, οπότε καλή διασκέδαση από μένα».
iNFO
Κείμ.: Χάινερ Μίλερ. Σκην.: Γρηγόρης Χατζάκης. Ερμηνεία: Βαγγέλης Στρατηγάκος. 30, 31/5 και 6, 7/6. Δευτ. & Τρ. 21.15. €10. Δ.: 70΄. Σύγχρονο θέατρο, Ευμολπιδών 45, Γκάζι, 2103464380)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.