COCKορομαχίες!
Η ξεφτισμένη επτάχρονη σχέση ενός gay ζευγαριού δοκιμάζεται όταν ο ένας τους, ο Τζον, ερωτεύεται μια γυναίκα.
![12861-29137.jpg 12861-29137.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2011/03/09/12861-29137.jpg)
Η ξεφτισμένη επτάχρονη σχέση ενός gay ζευγαριού δοκιμάζεται όταν ο ένας τους, ο Τζον, ερωτεύεται μια γυναίκα. Σ’ ένα δείπνο-μάχη διεκδίκησης θα δοκιμαστούν αντοχές και επιχειρήματα. Όλα αυτά στην παράσταση “Cock” του Μάικ Μπάρτλετ.
Από το πρώτο 5λεπτο μπορείς να καταλάβεις αν μια παράσταση είναι καλή. Και αυτή η παράσταση είναι πολύ καλή. Η σκηνοθέτρια Κατερίνα Ευαγγελάτου δεν σκηνοθέτησε απλά αλλά χορογράφησε, έχοντας «συν-χορογράφους» το φωτιστή (Βαλεντίνα Ταμιωλάκη) και το συνθέτη (Σταύρο Γασπαράτο). Οι 5 ηθοποιοί της μπήκαν σ’ έναν άδειο από σκηνικά χώρο και επιδόθηκαν σε κοκορομαχία, χρησιμοποιώντας για νυχιές και ραμφίσματα τον αιχμηρό, όλο ειρωνεία και χιούμορ, λόγο του έργου.
Ναι, στιγμή δεν μπορείς να ξεχάσεις πως αυτό το έργο έχει αγγλική καταγωγή, όμως η ιστορία του δεν μπορεί ν’ αφήσει κανέναν αδιάφορο. Το στρέιτ κοινό εύκολα ξεχνάει πως στα όπλα της διεκδίκησης χρησιμοποιούνται χαρακτηριστικά των φύλων και παρασύρεται από το ερωτικό τρίγωνο – ξέρω πολλές γυναίκες που ομολόγησαν πως ταυτίστηκαν με τον απατημένο. Το ίδιο συμβαίνει και με το γκέι κοινό, που (όπως πάντα) προχωρημένο, δέχτηκε άνετα μια τόσο καλογραμμένη απιστία. Μόνο οι αμφιφυλόφυλοι ίσως παραξενευτούν με τον Τζον, γιατί στην πραγματική ζωή αυτοί είναι οι χειριστικοί στις σχέσεις – έτσι μάλλον δύσκολα να ταυτιστούν μ’ έναν «που δοκιμάζει φωνές άλλων μπροστά στον καθρέφτη από μικρό παιδί».
Τo έργο λανσάρεται σαν ένα έργο για τη ρευστότητα των σεξουαλικών ταυτοτήτων. Η αλήθεια είναι πως το ερώτημα μπαίνει, γρήγορα όμως απαντάται για ν’ αφήσει χώρο ν’ ακουστεί η μεγάλη αλήθεια: «γυρνάς σ’ αυτό που σου φαίνεται πιο εύκολο». Έτσι ο τίτλος του προγράμματος «Ο χαμένος παράδεισος της ετεροφυλίας ή Cock μια in-yer-face “μετά-γκέι” φαρσοκωμωδία ή ένα έργο για τον πούτσο», φαντάζει πολύ περίπλοκος για ένα τόσο ξεκάθαρο έργο.
Τέλος πάντων, τι σημασία έχουν τα θεωρητικά όταν έχεις μια τόσο ωραία παράσταση (κι αν γέλασα) – με μια Ιωάννα Παππά (τουλάχιστον) εξαιρετική, έναν Γιώργο Κοτανίδη (πατέρας στα καλύτερά του), τον Δημήτρη Μοθωναίο (Τζον) να παλεύει και να βγαίνει νικητής με το αμφίρροπό του χαρακτήρα και τον Μάκη Παπαδημητρίου να σπιρουνιάζει το ταλέντο του προκειμένου να δώσει υπόσταση στον πιο θολό ρόλο του έργου.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.