- CITY GUIDE
- PODCAST
-
31°
![12759-28924.jpg 12759-28924.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2011/03/02/12759-28924.jpg)
«Η παράσταση βασίζεται κυρίως στη νουβέλα του Μεριμέ, όπου η Κάρμεν είναι τρομακτικά προκλητική. Ο Μπιζέ την άλλαξε πολύ –παρεμπιπτόντως μιλάμε για υπαρκτό πρόσωπο, ακόμα και αν δεν ήταν αυτό το όνομά της. Το στοιχείο που με δυσκόλεψε περισσότερο ήταν το πόσο ανεξέλεγκτη είναι η σεξουαλικότητα της ηρωίδας μου, ενώ εγώ αντιθέτως έχω ως άνθρωπος μια φυσική συστολή. Η Κάρμεν του Μεριμέ είναι παντρεμένη αλλά έχει πολλούς εραστές, δεν έχει φραγμούς και όρια, είναι αλήτισσα και μέλος συμμορίας και βασικά δεν… καταλαβαίνει τίποτα. Αυτό που με γοητεύει απίστευτα σε αυτήν είναι πως κάθε φορά που κάποιος επιχειρεί να την εγκλωβίσει σε μια φόρμα αυτή αντιδρά, είναι “άπιαστο πουλί” δηλαδή, δεν μπορεί να κάνει αλλιώς ακόμα και αν το πληρώνει με τη ζωή της. Όσο για τη μεγάλη επιτυχία της παράστασης ίσως να οφείλεται στο ότι είναι η ποιο γνωστή και δημοφιλής όπερα, αλλά και στο χώρο που πρωτοανέβηκε – μια αυλή στο Μεταξουργείο. Επίσης πιστεύω ότι παίζει το ρόλο της και η τιμιότητα που μας χαρακτηρίζει ως ομάδα. Το έργο δεν το προσεγγίσαμε με διάθεση για μοντερνισμούς και πειραματισμούς, όμως ούτε ακαδημαϊκό ανέβασμα κάναμε. Προσπαθήσαμε να βρούμε τις αναφορές του στο σήμερα. Πολλές φορές το πειραματικό στην αθηναϊκή σκηνή ισοδυναμεί με τη “δηθενιά” και άλλωστε πώς ορίζεται το “πειραματικό”; Πειραματικό δεν είναι να βάλεις στη σκηνή 100 ροζ φλαμίνγκος κρύβοντας την ουσία του έργου, πειραματικό είναι να βρεις μια νέα γλώσσα, να ανακαλύψεις καινούργιους κώδικες. Όσο για την όπερα, δεν έχει καμία ανάγκη από πειραματισμούς. Αν χρειάζεται αλλαγές για να μην είναι “μουσειακή” τότε αυτές θα έρθουν από την ίδια την όπερα, οι ίδιοι οι μουσικοί είναι που θα βρουν τα πατήματα στο σήμερα. Η μουσική έχει τεράστια δύναμη. Προσωπικά αγαπώ πολύ την κλασική μουσική επειδή είμαι χορεύτρια και στην εφηβεία μου μάθαινα κλασικό μπαλέτο. Τότε άκουγα μόνο κλασική μουσική και jazz».
Info: Η «Κάρµεν» του Στάθη Λιβαθινού επιστρεφει από 4/3 για 30 παραστάσεις στο Θέατρο Κάππα (Κυψέλης 2, 210 8831.068).
Παίζουν ακόµα: Μελέτης Ηλίας, Πηνελόπη Μαρκοπούλου, Χρήστος Σουγάρης. Συµµετέχει 4µελές µουσικό σύνολο.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.