- CITY GUIDE
- PODCAST
-
18°
«Έγκλημα, τιμωρία, λεφτά, δολοφονία συνταξιούχου» του Ματίας Άντερσον είναι το νέο έργο που ανεβαίνει στο Θέατρο Επί Κολωνώ. Η σκηνοθέτιδα Ελένη Σκότη αναλύει στην A.V. την παράσταση…
«Η αποδομητική φόρμα του έργου φάνηκε πολύ προκλητική για την ομάδα μας και μας κέντρισε το ενδιαφέρον. Επειδή η λέξη αποδόμηση τρομάζει λίγο, θα πρέπει να σημειώσω πως πρόκειται για κωμωδία, κι αυτός ήταν ένας επιπλέον λόγος για να το επιλέξουμε. Οι κώδικές του χρησιμοποιούνται για ένα κοινωνικό σχολιασμό του τι συμβαίνει σήμερα. Όμως, αφού έχεις γελάσει, η επίγευση στο τέλος είναι πικρή.
Βάση του έργου είναι “Το έγκλημα και τιμωρία” του Ντοστογέφσκι – αποτελεί το έναυσμα για τη συγγραφή ενός καινούργιου έργου από έναν επίδοξο αλλά άπειρο συγγραφέα που προσπαθεί, ενώπιον του κοινού, να το ολοκληρώσει. Στην πορεία, οι ήρωες του έργου του αυτονομούνται, απαιτώντας από αυτόν να ξεφύγει από την επιφάνεια και να δει την αληθινή ζωή τους. Στη θέση του συγγραφέα μπορεί κανείς να σκεφτεί τον καθένα από εμάς. Παίρνουμε θέση για τα κοινωνικά θέματα, το ρατσισμό, το μεταναστευτικό, την οικονομική κατάσταση, πόσοι, όμως, μπορούν να εισχωρήσουν κάτω από την επιφάνεια; Κατά τη διάρκεια των προβών ανακάλυψα πως θα είχε ενδιαφέρον ο ηθοποιός που παίζει το συγγραφέα (Γιάννης Λεάκος) να παίξει και τον αδελφό του – με αυτόν τον τρόπο θεωρώ πως αναδεικνύεται καλύτερα η συμπληρωματικότητα των δύο αυτών χαρακτήρων, αφού ο ένας είναι το alter ego του άλλου, ενώ γίνεται πιο σαφής και η αντίθεση των κοσμοθεωριών τους. Το επιπλέον στοίχημα για μένα ως σκηνοθέτιδα ήταν να καταφέρω να δημιουργήσω τις γέφυρες με το ελληνικό κοινό. Ο Άντερσον, ο συγγραφέας του έργου, είναι Σουηδός και η σουηδική κοινωνία απέχει πολύ από την ελληνική. Είχα όμως μια γερή βάση –θα το ανακαλύψει και ο θεατής βλέποντας την παράσταση–, αφού οι προβληματισμοί του έχουν παγκόσμιο αντίκτυπο. Είναι ένα έργο επίκαιρο, που χρησιμοποιώντας ανατρεπτικό χιούμορ μάς ανοίγει το βλέμμα, δίνοντάς μας (και) μια άλλη διέξοδο για το πώς να προσεγγίζουμε τη ζοφερή πραγματικότητα».
Από 28/2, θέατρο Επί Κολωνώ, Ναυπλίου 12 & Λένορμαν 94, 210 5138.067
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου
Οι πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες της παράστασης που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2025
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.