Θεατρο - Οπερα

Έγκλημα και.. κωμωδία

Η σκηνοθέτιδα Ελένη Σκότη αναλύει στην A.V. την παράσταση…

4741-35213.jpg
Δημήτρης Μαστρογιαννίτης
ΤΕΥΧΟΣ 335
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
12598-28620.jpg

«Έγκλημα, τιμωρία, λεφτά, δολοφονία συνταξιούχου» του Ματίας Άντερσον είναι το νέο έργο που ανεβαίνει στο Θέατρο Επί Κολωνώ. Η σκηνοθέτιδα Ελένη Σκότη αναλύει στην A.V. την παράσταση…

«Η αποδομητική φόρμα του έργου φάνηκε πολύ προκλητική για την ομάδα μας και μας κέντρισε το ενδιαφέρον. Επειδή η λέξη αποδόμηση τρομάζει λίγο, θα πρέπει να σημειώσω πως πρόκειται για κωμωδία, κι αυτός ήταν ένας επιπλέον λόγος για να το επιλέξουμε. Οι κώδικές του χρησιμοποιούνται για ένα κοινωνικό σχολιασμό του τι συμβαίνει σήμερα. Όμως, αφού έχεις γελάσει, η επίγευση στο τέλος είναι πικρή.

Βάση του έργου είναι “Το έγκλημα και τιμωρία” του Ντοστογέφσκι – αποτελεί το έναυσμα για τη συγγραφή ενός καινούργιου έργου από έναν επίδοξο αλλά άπειρο συγγραφέα που προσπαθεί, ενώπιον του κοινού, να το ολοκληρώσει. Στην πορεία, οι ήρωες του έργου του αυτονομούνται, απαιτώντας από αυτόν να ξεφύγει από την επιφάνεια και να δει την αληθινή ζωή τους. Στη θέση του συγγραφέα μπορεί κανείς να σκεφτεί τον καθένα από εμάς. Παίρνουμε θέση για τα κοινωνικά θέματα, το ρατσισμό, το μεταναστευτικό, την οικονομική κατάσταση, πόσοι, όμως, μπορούν να εισχωρήσουν κάτω από την επιφάνεια; Κατά τη διάρκεια των προβών ανακάλυψα πως θα είχε ενδιαφέρον ο ηθοποιός που παίζει το συγγραφέα (Γιάννης Λεάκος) να παίξει και τον αδελφό του – με αυτόν τον τρόπο θεωρώ πως αναδεικνύεται καλύτερα η συμπληρωματικότητα των δύο αυτών χαρακτήρων, αφού ο ένας είναι το alter ego του άλλου, ενώ γίνεται πιο σαφής και η αντίθεση των κοσμοθεωριών τους. Το επιπλέον στοίχημα για μένα ως σκηνοθέτιδα ήταν να καταφέρω να δημιουργήσω τις γέφυρες με το ελληνικό κοινό. Ο Άντερσον, ο συγγραφέας του έργου, είναι Σουηδός και η σουηδική κοινωνία απέχει πολύ από την ελληνική. Είχα όμως μια γερή βάση –θα το ανακαλύψει και ο θεατής βλέποντας την παράσταση–, αφού οι προβληματισμοί του έχουν παγκόσμιο αντίκτυπο. Είναι ένα έργο επίκαιρο, που χρησιμοποιώντας ανατρεπτικό χιούμορ μάς ανοίγει το βλέμμα, δίνοντάς μας (και) μια άλλη διέξοδο για το πώς να προσεγγίζουμε τη ζοφερή πραγματικότητα».

Από 28/2, θέατρο Επί Κολωνώ, Ναυπλίου 12 & Λένορμαν 94, 210 5138.067

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ευθύμης Φιλίππου & Αγγελική Παπούλια, "Ετυμολογίες"
Ευθύμης Φιλίππου - Αγγελική Παπούλια: «Ετυμολογίες» κόντρα στα δεδομένα

Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»

Ανέστης Αζάς, "Τα σκυλιά"
Ανέστης Αζάς: Όταν «Τα σκυλιά» ψάχνουν το δίκιο τους

Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη

Σφάλμα σύνδεσης
Σφάλμα σύνδεσης: ΑΙ, μπορείς να μου πεις τι θα γίνει στο μέλλον;

Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών

Forced Entertainment, «Signal to Noise»
Οι Forced Entertainment εκπέμπουν Signal to Noise από την Πειραιώς 260

«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.