Θεατρο - Οπερα

Ένας (γοητευτικός) δολοφόνος

Όταν κυκλοφόρησε το βιβλίο της Πατρίτσια Χάισµιθ «Ο ταλαντούχος κύριος Ρίπλεϊ» (εκδ. Άγρα) κοινό και κριτική έµειναν εκστατικοί

4741-35213.jpg
Δημήτρης Μαστρογιαννίτης
ΤΕΥΧΟΣ 334
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
12451-28302.jpg

Όταν κυκλοφόρησε το βιβλίο της Πατρίτσια Χάισµιθ «Ο ταλαντούχος κύριος Ρίπλεϊ» (εκδ. Άγρα) κοινό και κριτική έµειναν εκστατικοί γνωρίζοντας αυτόν τον τόσο γοητευτικό, αλλά κυνικό και αµοραλιστή δολοφόνο, όπως είναι ο Τοµ Ρίπλεϊ. Ο λόγος; Για πρώτη φορά ένας δολοφόνος προκαλούσε την ταύτιση, καθώς τα περισσότερα από τα θύµατα ήταν (µάλλον) αντιπαθείς χαρακτήρες, και επιπλέον οι δολοφονίες έδειχναν φυσική συνέπεια ώστε να µπορέσει ο ήρωας να κατακτήσει τους στόχους του. Ευνόητο ήταν πως ο κινηµατογράφος δεν θα µπορούσε να µείνει ασυγκίνητος από τον άνθρωπο που σκοτώνει, χωρίς τύψεις, προκειµένου να οικειοποιηθεί την ταυτότητα και την (πλούσια) ζωή ενός άλλου. Η τελευταία µεταφορά έγινε από τον Anthony Minghella, µε τον Ματ Ντέιµον στο ρόλο του Ρίπλεϊ. Και κάνουµε µνεία σε αυτή µόνο την ταινία, γιατί η θεατρική µεταφορά του «Ταλαντούχου» από την Plylis Nagy έχει συγγενικές σχέσεις µε τις σεναριακές επεµβάσεις της ταινίας στο βιβλίο, που κλείνουν το µάτι στο θεατή δίνοντάς του µια εικόνα για την εξέλιξη του ήρωα. 

Ο σκηνοθέτης της παράστασης Γιάννης ∆ιαµαντόπουλος, εκτός από σκηνοθέτης του θεάτρου ξέρει και από σινεµά. Και αυτές τις δύο του αγάπες πάντρεψε στην παράσταση, καθώς έκοψε τη δράση σε µικρές σκηνές χρησιµοποιώντας ένα σφιχτό (κινηµατογραφικό) µοντάζ. Το πρόβληµα των πολλών σκηνικών χώρων λύθηκε από τη ∆έσποινα Βολίδη µε τη χρήση µιας σειράς βαλιτσών, που αφενός έπαιζαν το ρόλο οικιακών αντικειµένων, αφετέρου µπόρεσε έτσι να δώσει την αίσθηση της συνεχούς κίνησης. Το σκηνικό (µαζί µε τους φωτισµούς) βοήθησε ώστε οι ηθοποιοί να κινηθούν µε ευκολία σ’ αυτή την παράσταση που ο χρόνος µετριέται µε υποδιαίρεση του ευτερολέπτου.                                                             

Info «Ο ταλαντούχος κύριος Ρίπλεϊ »της Plylis Nagy. Σκην.: Γ. ∆ιαµαντόπουλος. Παίζουν: ∆. Γιώτης, Β. Μαραγκάκη, Στ. Κρητικός, Π. Μοσχολιδάκης, Μ. Αρβανιτάκης, ∆. Ζέρβα, Μ. Εγγλεζάκη, Στ. Κακαβούλης. Θέατρο Προσκήνιο, Στουρνάρη & Καπνοκοπτηρίου 8, 210 8252.242. ∆ευτ. & Τρ. 21.15. € 18, 14Φ

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.