- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Ένας (γοητευτικός) δολοφόνος
Όταν κυκλοφόρησε το βιβλίο της Πατρίτσια Χάισµιθ «Ο ταλαντούχος κύριος Ρίπλεϊ» (εκδ. Άγρα) κοινό και κριτική έµειναν εκστατικοί
Όταν κυκλοφόρησε το βιβλίο της Πατρίτσια Χάισµιθ «Ο ταλαντούχος κύριος Ρίπλεϊ» (εκδ. Άγρα) κοινό και κριτική έµειναν εκστατικοί γνωρίζοντας αυτόν τον τόσο γοητευτικό, αλλά κυνικό και αµοραλιστή δολοφόνο, όπως είναι ο Τοµ Ρίπλεϊ. Ο λόγος; Για πρώτη φορά ένας δολοφόνος προκαλούσε την ταύτιση, καθώς τα περισσότερα από τα θύµατα ήταν (µάλλον) αντιπαθείς χαρακτήρες, και επιπλέον οι δολοφονίες έδειχναν φυσική συνέπεια ώστε να µπορέσει ο ήρωας να κατακτήσει τους στόχους του. Ευνόητο ήταν πως ο κινηµατογράφος δεν θα µπορούσε να µείνει ασυγκίνητος από τον άνθρωπο που σκοτώνει, χωρίς τύψεις, προκειµένου να οικειοποιηθεί την ταυτότητα και την (πλούσια) ζωή ενός άλλου. Η τελευταία µεταφορά έγινε από τον Anthony Minghella, µε τον Ματ Ντέιµον στο ρόλο του Ρίπλεϊ. Και κάνουµε µνεία σε αυτή µόνο την ταινία, γιατί η θεατρική µεταφορά του «Ταλαντούχου» από την Plylis Nagy έχει συγγενικές σχέσεις µε τις σεναριακές επεµβάσεις της ταινίας στο βιβλίο, που κλείνουν το µάτι στο θεατή δίνοντάς του µια εικόνα για την εξέλιξη του ήρωα.
Ο σκηνοθέτης της παράστασης Γιάννης ∆ιαµαντόπουλος, εκτός από σκηνοθέτης του θεάτρου ξέρει και από σινεµά. Και αυτές τις δύο του αγάπες πάντρεψε στην παράσταση, καθώς έκοψε τη δράση σε µικρές σκηνές χρησιµοποιώντας ένα σφιχτό (κινηµατογραφικό) µοντάζ. Το πρόβληµα των πολλών σκηνικών χώρων λύθηκε από τη ∆έσποινα Βολίδη µε τη χρήση µιας σειράς βαλιτσών, που αφενός έπαιζαν το ρόλο οικιακών αντικειµένων, αφετέρου µπόρεσε έτσι να δώσει την αίσθηση της συνεχούς κίνησης. Το σκηνικό (µαζί µε τους φωτισµούς) βοήθησε ώστε οι ηθοποιοί να κινηθούν µε ευκολία σ’ αυτή την παράσταση που ο χρόνος µετριέται µε υποδιαίρεση του ευτερολέπτου.
Info «Ο ταλαντούχος κύριος Ρίπλεϊ »της Plylis Nagy. Σκην.: Γ. ∆ιαµαντόπουλος. Παίζουν: ∆. Γιώτης, Β. Μαραγκάκη, Στ. Κρητικός, Π. Μοσχολιδάκης, Μ. Αρβανιτάκης, ∆. Ζέρβα, Μ. Εγγλεζάκη, Στ. Κακαβούλης. Θέατρο Προσκήνιο, Στουρνάρη & Καπνοκοπτηρίου 8, 210 8252.242. ∆ευτ. & Τρ. 21.15. € 18, 14Φ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου
Οι πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες της παράστασης που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2025
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.