- CITY GUIDE
- PODCAST
-
31°
Ταξιδεύοντας με τον ΠΑΟΚ
«Το θέατρο δεν είναι γήπεδο» φέρεται να έχει δηλώσει ο υπουργός Πολιτισμού Παύλος Γερουλάνος.
![12163-27587.jpg 12163-27587.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2011/02/09/12163-27587.jpg)
«Το θέατρο δεν είναι γήπεδο» φέρεται να έχει δηλώσει ο υπουργός Πολιτισμού Παύλος Γερουλάνος. Διαφορετική, ωστόσο, είναι η άποψη της ομάδας που εξαπέλυσε επίθεση με μολότοφ και λοστούς στο Θέατρο Τέχνης, στην πρεμιέρα της θεατρικής παράστασης «Ταξιδεύοντας με τον ΠΑΟΚ». Φώναζαν «εδώ είναι Πειραιάς», αν και το Θέατρο Τέχνης είναι στη Φρυνίχου, στην Πλάκα. Με αφορμή την επεισοδιακή πρεμιέρα, η AΤΗΕΝS VOICE μίλησε με τον αυτοδίδακτο μουσικό και ηθοποιό στη συγκεκριμένη παράσταση Αργύρη Μπακιρτζή και μετά ταξίδεψε 544 χιλιόμετρα στην Τούμπα, την έδρα του ΠΑΟΚ, για να ακούσει τον Θανάση Δρίζη.
Αργύρης Μπακιρτζής
«Στη θεατρική παράσταση “Ταξιδεύοντας με τον ΠΑΟΚ” του Σταύρου Τσιώλη στο Θέατρο Τέχνης, συμμετέχω ως ηθοποιός υποδυόμενος ένα συνταξιούχο υπάλληλο του ΟΤΕ, οπαδό της ΑΕΚ. Κάποια στιγμή λέω στις δύο κοπέλες, οπαδούς του ΠΑΟΚ, που βρίσκονται στον Σταθμό Λαρίσης περιμένοντας γνωστό ποπ τραγουδιστή: “Ήθελα μόνο να σας πω πως αισθάνομαι το άγγιγμα του κακού που μας περικυκλώνει”, μιλώντας για μια εμπλοκή στο σύστημα επικοινωνιών του ΟΤΕ. Κάτι τέτοιο νιώσαμε το βράδυ της πρεμιέρας από άτομα αποκτηνωμένα, που επιχείρησαν να κάψουν το θέατρο και εξασκήσανε σωματική βία σε θεατές και σπουδαστές του Θεάτρου Τέχνης. Δεν μπορώ να επιρρίψω ευθύνη σ’ αυτά τα ανεγκέφαλα άτομα. Μπορώ όμως στους ανόητους αθλητικογράφους με βαθμολογία στην αίσθηση του χιούμορ “0”, που τηλεφώνησαν στο θέατρο ρωτώντας αν, σ’ ένα έργο σάτιρας και κατ’ ουσίαν έργο με θέμα τη γυναικεία μοναξιά, καθυβρίζεται ο Ολυμπιακός ή αν πιστεύει ο σκηνοθέτης ότι ήταν κάλπικο το πέναλτι με το οποίο κέρδισε ο Ολυμπιακός τον ΠΑΟΚ στο τελευταίο λεπτό των καθυστερήσεων κάποιου αγώνα κάποιας παρελθούσης 10ετίας· ο σκηνοθέτης υποθέτω πως ίσως και να μην ξέρει τι ακριβώς σημαίνει πέναλτι. Και φυσικά μπορώ να επιρρίψω ευθύνη σ’ ένα κοινωνικό σύστημα και σ’ ένα κράτος που ωθεί τους νέους σε τέτοιες βίαιες συμπεριφορές καταργώντας τον κοινωνικό του χαρακτήρα και υποβαθμίζοντας την παιδεία, που επιχειρεί να υποβαθμίσει ως δευτερεύον μάθημα εκείνο της Ιστορίας. Ένα κράτος που υποθάλπει, φοβάμαι, τέτοιες συμπεριφορές για να μπορεί πιο εύκολα να επιβάλει το απάνθρωπο και δυναστικό πρόσωπό του».
Να σημειωθεί ότι στο εξής θα υπάρχει φρούρηση του θεάτρου από την αστυνομία καθ’ όλη τη διάρκεια των παραστάσεων.
Θανάσης Δρίζης
«Είδες, για να μη λένε ότι μόνο εμείς είμαστε κάφροι», είναι το επικρατέστερο σχόλιο για την επίθεση στο θέατρο. Ο Θανάσης Δρίζης, παοκτσής από πάντα και φίλαθλος, έμαθε τι συνέβη στην Αθήνα από ένα φίλο του: «Αμέσως μετά μπήκα στο ίντερνετ και άρχισα να διαβάζω τι έγραφαν κυρίως οι παοκτσίδικες ιστοσελίδες. Ακολούθησε η τηλεόραση. Είχα μια πλήρη ενημέρωση. Παρατήρησα ότι τα περισσότερα μέσα ενημέρωσης (παοκτσίδικα και μη) δεν ανέφεραν ξεκάθαρα ότι επρόκειτο για τους οπαδούς του Ολυμπιακού. Αντίθετα σημείωναν ότι επρόκειτο για οπαδούς που φώναζαν συνθήματα για τον Πειραιά. Εννοείται ότι το γεγονός καθαυτό είναι κατακριτέο. Εδώ επάνω γνωρίζαμε ότι θα ανέβει στην Αθήνα μια θεατρική παράσταση, η οποία αναφέρεται στον ΠΑΟΚ, χωρίς η ομάδα να είναι το κεντρικό θέμα της πλοκής. Συζητήθηκε το θέμα, αλλά μέχρι εκεί. Ακόμα και μετά την επίθεση στο Θέατρο Τέχνης, οι οπαδοί δεν ασχολήθηκαν πολύ με το συμβάν. Το μυαλό μας ήταν στην αγωνιστική. Δεν ήθελαν να δώσουν έκταση και με μία έννοια να διαφημίσουν τους Ολυμπιακούς, αλλά και την ίδια την παράσταση. Είμαι σίγουρος ότι μετά από αυτό που έγινε, η παράσταση θα κόψει πολλά εισιτήρια. Εξάλλου κι εδώ όταν συμβαίνουν τέτοια παρατράγουδα, δεν δίνεται μεγάλη έκταση. Σα να τα θάβουμε λίγο και μάλιστα με τη συμμετοχή της πολιτείας. Συνήθως η πολιτεία πρωταγωνιστεί διά της απουσίας της. Τέλος, η πικρή αλήθεια είναι ότι εάν στη Θεσσαλονίκη επιχειρούσε κάποια θεατρική ομάδα να ανεβάσει ένα έργο με θέμα τον Ολυμπιακό ή το Καραϊσκάκη, νομίζω ότι δεν θα φτάναμε στην πρεμιέρα».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.