- CITY GUIDE
- PODCAST
-
31°
![11763-26805.jpg 11763-26805.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2011/01/26/11763-26805.jpg)
Το έργο Ψυχώ/σεις στηρίζεται στο Ψυχώ του R. Bloch. Η A.V. ζήτησε από τον Χάρη Ασημακόπουλο ν’ αναλύσει το ρόλο του (Νόρμαν Μπέιτς).
«Η σχέση μου με την ταινία του Χίτσκοκ είναι ρομαντική, αφού είναι μια ταινία της νιότης μου. Ο Χίτσκοκ δεν έμεινε τόσο πιστός στο μυθιστόρημα – για παράδειγμα, δεν χρησιμοποίησε το γεγονός πως οι δύο αδελφές είναι σαν δίδυμες. Ίσως γιατί ήθελε να σκοτώσει νωρίς την πρωταγωνίστριά του, κάτι φοβερά πρωτότυπο για την εποχή.
Η δική μας προσέγγιση είναι πιο πιστή στο μυθιστόρημα – επιπλέον επιχειρείται μια ψυχαναλυτική ανάγνωση όσων συμβαίνουν. Το γυάλινο δωμάτιο στη μέση της σκηνής “είναι” το μυαλό του Νόρμαν. Οι θεατές βλέπουν μέσω του Νόρμαν. Επί σκηνής παίρνουν “σάρκα και οστά” και οι τρεις πλευρές της πολυσχιδούς προσωπικότητάς του – εκτός από τον Νόρμαν, βλέπουμε, ταυτόχρονα, τη μητέρα του (Νόρμα) και τον ίδιο στην παιδική του ηλικία (Νορμ). Όταν δεν υπάρχω εγώ στη σκηνή, υπάρχουν τα Νορμανάκια (όπως τα λέμε εμείς), τα οποία παρατηρούν αλλά και πολλές φορές βοηθούν στην εξέλιξη της ιστορίας. Ο σκηνοθέτης θέλει να κάνει σαφές πως ο Νόρμαν είναι άλλος, η μητέρα του είναι άλλη και ο μικρός είναι άλλος. Αυτό έπρεπε να το υπερασπιστώ κι εγώ, να δείξω το πώς αυτές οι τρεις πλευρές συνυπάρχουν στο μυαλό του και τι συμβαίνει όταν κάθε μία από αυτές αναλαμβάνει δράση – πριν από κάθε φόνο ο Νόρμαν επικαλείται τη μητέρα του.
Στο θέατρο το μεγαλύτερο στοίχημα είναι πως όσο αντιπαθητικές πράξεις κι αν κάνει ένας ήρωας –είτε τον λένε Μήδεια είτε Καλιγούλα είτε Μπέιτς–, εσύ πρέπει να τον κατανοήσεις. Για μένα ο Νόρμαν είναι ένας μοναχικός άνθρωπος που διψάει για επικοινωνία, πιστός σε οικογενειακές αξίες και σε όσα του δίδαξε η μητέρα του. Η υπεράσπισή τους γίνεται μ’ ένα διαστρεβλωτικό τρόπο που τον περνάει στην παραβατική πλευρά. Μην ξεχνάμε πως ο Νόρμαν στηρίζεται σε υπαρκτό πρόσωπο – ο πρώτος σίριαλ κίλερ της Αμερικής, που μάλιστα ενέπνευσε και τον Χάνιμπαλ Λέκτερ».
Info
Κείμενο: Αντώνης Πέρης. Σκην.: Γρηγόρης Χατζάκης. Παίζουν: Χ. Ασημακόπουλος, Β. Λάρδη, Αντ. Κρόμπας, Βαγ. Αλεξανδρής, Γ. Κουμούνδρος, Κ. Χαρατσάρη. Beton 7, Πύδνας 7, Βοτανικός, 210 7512.625. Πέμ.-Δευτ. 21.15. € 18 (Φ 15). Δ: 90΄.
{ Φωτό.: Αγγελική Στρατή }
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.