- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Το έργο Ψυχώ/σεις στηρίζεται στο Ψυχώ του R. Bloch. Η A.V. ζήτησε από τον Χάρη Ασημακόπουλο ν’ αναλύσει το ρόλο του (Νόρμαν Μπέιτς).
«Η σχέση μου με την ταινία του Χίτσκοκ είναι ρομαντική, αφού είναι μια ταινία της νιότης μου. Ο Χίτσκοκ δεν έμεινε τόσο πιστός στο μυθιστόρημα – για παράδειγμα, δεν χρησιμοποίησε το γεγονός πως οι δύο αδελφές είναι σαν δίδυμες. Ίσως γιατί ήθελε να σκοτώσει νωρίς την πρωταγωνίστριά του, κάτι φοβερά πρωτότυπο για την εποχή.
Η δική μας προσέγγιση είναι πιο πιστή στο μυθιστόρημα – επιπλέον επιχειρείται μια ψυχαναλυτική ανάγνωση όσων συμβαίνουν. Το γυάλινο δωμάτιο στη μέση της σκηνής “είναι” το μυαλό του Νόρμαν. Οι θεατές βλέπουν μέσω του Νόρμαν. Επί σκηνής παίρνουν “σάρκα και οστά” και οι τρεις πλευρές της πολυσχιδούς προσωπικότητάς του – εκτός από τον Νόρμαν, βλέπουμε, ταυτόχρονα, τη μητέρα του (Νόρμα) και τον ίδιο στην παιδική του ηλικία (Νορμ). Όταν δεν υπάρχω εγώ στη σκηνή, υπάρχουν τα Νορμανάκια (όπως τα λέμε εμείς), τα οποία παρατηρούν αλλά και πολλές φορές βοηθούν στην εξέλιξη της ιστορίας. Ο σκηνοθέτης θέλει να κάνει σαφές πως ο Νόρμαν είναι άλλος, η μητέρα του είναι άλλη και ο μικρός είναι άλλος. Αυτό έπρεπε να το υπερασπιστώ κι εγώ, να δείξω το πώς αυτές οι τρεις πλευρές συνυπάρχουν στο μυαλό του και τι συμβαίνει όταν κάθε μία από αυτές αναλαμβάνει δράση – πριν από κάθε φόνο ο Νόρμαν επικαλείται τη μητέρα του.
Στο θέατρο το μεγαλύτερο στοίχημα είναι πως όσο αντιπαθητικές πράξεις κι αν κάνει ένας ήρωας –είτε τον λένε Μήδεια είτε Καλιγούλα είτε Μπέιτς–, εσύ πρέπει να τον κατανοήσεις. Για μένα ο Νόρμαν είναι ένας μοναχικός άνθρωπος που διψάει για επικοινωνία, πιστός σε οικογενειακές αξίες και σε όσα του δίδαξε η μητέρα του. Η υπεράσπισή τους γίνεται μ’ ένα διαστρεβλωτικό τρόπο που τον περνάει στην παραβατική πλευρά. Μην ξεχνάμε πως ο Νόρμαν στηρίζεται σε υπαρκτό πρόσωπο – ο πρώτος σίριαλ κίλερ της Αμερικής, που μάλιστα ενέπνευσε και τον Χάνιμπαλ Λέκτερ».
Info
Κείμενο: Αντώνης Πέρης. Σκην.: Γρηγόρης Χατζάκης. Παίζουν: Χ. Ασημακόπουλος, Β. Λάρδη, Αντ. Κρόμπας, Βαγ. Αλεξανδρής, Γ. Κουμούνδρος, Κ. Χαρατσάρη. Beton 7, Πύδνας 7, Βοτανικός, 210 7512.625. Πέμ.-Δευτ. 21.15. € 18 (Φ 15). Δ: 90΄.
{ Φωτό.: Αγγελική Στρατή }
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου
Οι πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες της παράστασης που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2025
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.