- CITY GUIDE
- PODCAST
-
29°
10 λόγοι για τους οποίους πρέπει να φύγει ο Γιώργος Λούκος
10 χρόνια στο τιμόνι του Φεστιβάλ Αθηνών είναι αρκετά;
![4741-35213.jpg 4741-35213.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/4741-35213_0.jpg)
![117391-262000.jpg 117391-262000.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2015/12/29/117391-262000.jpg)
Απάντησε στα δημοσιεύματα που τον φέρουν κακοδιαχειριστή πως όλα αυτά για τα οποία κατηγορείται έχουν να κάνουν με τις προηγούμενες διοικήσεις και πως όταν ενημερώθηκε ‒πολύ πριν όλα αυτά δουν το φως της δημοσιότητας‒ άσκησε αγωγές. Κάποιοι επιμένουν να δημιουργούν θόρυβο ζητώντας, χωρίς να το λένε ανοιχτά, την απομάκρυνσή του. Μήπως γιατί…
1. Άλλαξε τη φυσιογνωμία του Φεστιβάλ και από Φεστιβάλ των ατζέντηδων έγινε Φεστιβάλ της πρωτοπορίας. Άρα συνέβαλε στην κρίση αφού έχασαν τα κέρδη τους γραφεία που είχαν το Φεστιβάλ μαγαζάκι τους.
2. Έφερε παραστάσεις που δεν είχαν ενδιαφέρον για τις κοσμικές σελίδες, αλλά για τις σελίδες του πολιτιστικού ρεπορτάζ, αναγκάζοντας τους κοσμικούς να φύγουν για διακοπές μια ώρα νωρίτερα.
3. Πρόσθεσε στους χώρους του Φεστιβάλ ένα βιομηχανικό χώρο που δεν είχε τίποτα το γκλάμορους, παρά μόνο αγαπήθηκε από ένα τελείως καινούργιο ανήσυχο κοινό που είναι ή νιώθει νέο.
4. Αρνήθηκε την ελληνική παράδοση, που με τόσο κόπο και εκλογές χτίστηκε, και θέλει έναν καλλιτεχνικό διευθυντή να κάνει χάρες στους φίλους των πολιτικών.
5. Μας υποχρέωσε να δούμε καλλιτέχνες όπως η Αριάν Μνουσκίν, η Πίνα Μπάους, ο Οστερμάγιερ, ο Κριστόφ Βαρλικόφσκι, οι Rimini Protokoll και πολλούς άλλους ενώ ήμασταν ήσυχοι και ευχαριστημένοι με την ντόπια παραγωγή και την εσωστρέφειά μας.
6. Εμπιστεύτηκε σε νέους δημιουργούς την πρώτη τους σκηνοθετική απόπειρα, ενώ παραχώρησε ακόμη και τον ιερό χώρο της Επιδαύρου, αψηφώντας την αρχή που έθεσαν οι ιεροφάντες του χώρου πως με τα αρχαία κείμενα ασχολούνται μόνο όσοι είναι συμμαθητές τους ή έχουν συνεργαστεί μαζί τους τουλάχιστον επί 20 χρόνια.
7. Έδωσε το χώρο της Επιδαύρου για να ανέβουν σύγχρονα έργα (π.χ. «Ευτυχισμένες ημέρες» με τη Φιόνα Σο) κάτι που έκανε τον Σοφοκλή, τον Ευριπίδη και τον Αισχύλο να γυρνούν στον τάφο τους (πάντα σύμφωνα με τους ιεροφάντες).
8. Άνοιξε το δρόμο ώστε η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών να κάνει ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα∙ να είναι αυτονόητες οι επιλογές του Χουβαρδά όταν ανέλαβε το Εθνικό∙ να αναλάβουν οι Τσινικόρης και Αζάς την Πειραματική Σκηνή του Εθνικού ανεβάζοντας την πίεση σε σοβαρούς στυλοβάτες του θεατρικού καθεστώτος.
9. Διευκόλυνε τους Έλληνες «αντιγραφείς» σκηνοθέτες, που πλέον δεν χρειαζόταν να ξενιτευτούν για να δουν τον… καινούργιο τρόπο που θα σκηνοθετήσουν.
10. Άλλαξε τη ματιά μας βλέποντας παραστάσεις οι οποίες έγιναν μέτρο σύγκρισης και δεν μπορούμε χρόνια τώρα να ξεχάσουμε. Eνδεικτικά, έτσι για να μην ξεχνιόμαστε…
2015: «Mies Julie», Baxter Theatre Center
2014: «Όλος ο ουρανός πάνω στη γη (Το σύνδρομο της Γουέντυ)», Ανχέλικα Λίντελ - Atra Bilis Teatro
2013: «Δανιήλ Χαρμς, The Old Woman», Robert Wilson - Mikhail Baryshnikov - Willem Dafoe
2012: «Δεσποινίς Ζυλί», Schaubuehne Berlin - Κέιτι Μίτσελ
2011: «Ριχάρδος Γ», Σαμ Μεντες
2011: «Ναυαγοί της τρελής ελπίδας (Αυγές)», Θεάτρο του Ήλιου/ Αριάν Μνουσκίν
2010 «Nefés», Χοροθέατρο του Βούπερταλ-Pina Baus
2009: «Radio Muezzin», Stefan Kaegi - Rimini Protokoll
2008: Αφιέρωμα στον Μωρίς Μπεζάρ, Μπαλέτο του Τόκυο - Συλβί Γκιλλέμ - Laurent Hilaire, Manuel Legris
2007: Συναυλία Fairuz
(Το κείμενο αυτό γράφτηκε πριν την αποπομπή του κ. Λούκου από τον υπουργό Πολιτισμού)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.