- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Ο Βέρθερος στη Στέγη
«Γιατί άραγε αυτό που κάνει την ευτυχία του ανθρώπου να πρέπει να γίνεται και η πηγή της δυστυχίας του;» Βέρθερος
Το περσινό «θανατοφιλικό μιούζικαλ»των BIjoux de Kant, “Graveyard Café Band/Ιn Extremis” (επαναλαμβάνεται με αλλαγές στο 6 D.O.G.S., έως 8/2), μας έκανε μέχρι… θανάτου εραστές της ομάδας. Ο φετινός τους «Βέρθερος, ένα εγκώμιο δακρύων» (του Γκαίτε) στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, ελπίζουμε να διατηρήσει αυτή την παραφορά. Ο σκηνοθέτης Γιάννης Σκουρλέτης ανέβηκε στην ταράτσα της ΣΓΤ, γιατί δεν είχε σήμα το τηλέφωνό του, και μίλησε με την A.V. για την παράσταση.
Ο υπότιτλος «Ένα εγκώμιο δακρύων» είναι γιατί μέσω αυτού του εμβληματικού κειμένου αισθήματα και συναισθήματα γίνονται ένα και τα δάκρυα συμπυκνώνουν και τα δύο.
Είναι μια παράσταση που αναζητάει (μεταξύ άλλων) την ερώτηση στην απάντηση «πώς θ’ αντιμετώπιζε ένας σύγχρονος νέος το λόγο του Γκαίτε/Βέρθερου;». Ξέρουμε πως αυτός ο ρομαντικός ήρωας έγινε μόδα, δημιούργησε μέσα στα χρόνια πολλούς μιμητές, που λάτρευαν να μεταφέρουν με το στιλ τους όλη αυτή τη ρομαντική ατμόσφαιρα. Σήμερα ένας νέος σίγουρα δεν θα μπορούσε να αυτοκτονήσει από έρωτα και όλο αυτόν το ρομαντισμό θα τον έκανε show.
Το σκηνικό είναι «χωρισμένο» στα δύο. Από τη μια σ’ ένα (άχρονο) φερ φορζέ σαλονάκι καθισμένος, ένας σχετικά μεγάλης ηλικίας κατατρώγεται από βερθερικό πυρετό και διαβάζει αποσπάσματα από το έργο, ενώ δίπλα σε μια (δική μου) σκηνική ανάγνωση του γλυπτού «Η πύλη της κολάσεως» του Ροντέν ένας σημερινός νέος κάνει τραγούδια με «στίχους» από το κείμενο. Είναι ο δικός του τρόπος ν’ εκφράσει τα αισθήματά του – φτάνει ακόμη στο σημείο να φορέσει τα ρούχα του αντικειμένου της αγάπης του, της Λότε. Ο πρώτος αντιμετωπίζει φετιχιστικά (με εκφορά λόγου που παραπέμπει στο παλιό στιλ παιξίματος του Εθνικού Θεάτρου) το λόγο του Γκαίτε, ο δεύτερος δεν φοβάται να βάλει τη δική του σφραγίδα στο έργο – και μέσω αυτής να συναντήσει την ουσία του.
Info Σκηνοθεσία-Σκηνογραφία: Γιάννης Σκουρλέτης, Μουσική: Κώστας Δαλακούρας. Ερμηνεύουν: Δημήτρης Λιγνάδης, Δημήτρης Πασσάς, Κατερίνα Μισιχρόνη, Λεωφόρος Συγγρού 107-109, 213 0178.000, 210 9249.090, 14-16, 18-23, 25-30/1, € 22, 12(Φ)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου
Οι πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες της παράστασης που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2025
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.