- CITY GUIDE
- PODCAST
-
31°
Οι δαίμονες
Το είδα και ξαναθυμήθηκα εκείνο το θέατρο που θα πας για το έργο και τους ηθοποιούς, χωρίς φωτογράφους στην είσοδο και δηλώσεις στα κανάλια
![11159-25580.jpg 11159-25580.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2010/12/20/11159-25580.jpg)
Πάνε χρόνια που βλέπω λιγότερες παραστάσεις από αυτές που θέλω να δω. Συνήθως τρέχω εκεί πριν το Πάσχα, να τους προλάβω πριν φύγουν Θεσσαλονίκη. Άλλους γιατί δεν θέλω να τους χάσω εγώ, όπως πέρυσι την εξαιρετική Πιττακή, τελευταία παράσταση στα Μαθήματα χορού, κι άλλους γιατί μου τηλεφωνούν ότι όπου να ’ναι η ανοιχτή πρόσκληση στο ταμείο θα κλείσει μαζί με το θέατρο… Φέτος, λόγω κρίσης, που παραπέμπει σε εποχές που είχαμε λιγότερα λεφτά και περισσότερη όρεξη για θέατρο, είπα –για λόγους νοσταλγίας;– να αρχίσω πιο νωρίς.
Μου είπαν, «πήγαινε να δεις τους Δαίμονες του Σουηδού, του Νορέν, στο Θέατρο του Ήλιου στη Φρυνίχου, παραδίπλα από το Τέχνης». Το είδα και ξαναθυμήθηκα εκείνο το θέατρο που θα πας για το έργο και τους ηθοποιούς, χωρίς φωτογράφους στην είσοδο και δηλώσεις στα κανάλια. Οι Δαίμονες είναι έργο ομαδικού θεατρικού σχήματος χωρις τηλεοπτικούς αστέρες – εκτός από το σκηνοθέτη, τον Δημήτρη Γιαμλόγλου, που σκηνοθετεί και στην τηλεόραση. Σχήμα όμως όχι πειραματικό. Κανονικό. Θέατρο αυθεντικό. Καθώς το έβλεπα θυμήθηκα το ξάφνιασμα της πρώτης φοράς που είδα τα Οργισμένα νιάτα του Όσμπορν –δεν ξέρω γιατί– και το σοκ του Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ – ξέρω γιατί. Όλο το έργο είναι δύο ζευγαρια στην ίδια πολυκατοικία και οι από κάτω κάνουν επίσκεψη στους από πάνω. Το έργο τελειώνει όταν κατασπαράσσονται όλοι με όλους. Είναι φανερό ότι εκτός από μένα, τη Βιρτζίνια Γουλφ την έχει δει και ο συγγραφέας, όπως πολύ φανερό είναι ότι δεν μεγάλωσε με τη Βουγιουκλάκη της Αλίκης στο Ναυτικό, αλλά με τον Μπέργκμαν του Πίσω από το σπασμένο καθρέφτη. Αυτό που δεν φαίνεται, αλλά ταιριάζει γάντι, είναι ότι στο βιογραφικό του συγγραφέα γράφει: «Σχιζοφρένεια και ηλεκτροσόκ από τα 20, αλκοολικος πατέρας, άρρωστη μητέρα». Κι όμως: 60 έργα, βραβεία, διεθνής καταξίωση. Η αθηναϊκή παράσταση, τολμώ να πω έξοχη. Ένας από τους πρωταγωνιστές, ο περισσότερο πρωταγωνιστής, ας πούμε, ο Πάνος Παπαγεωργόπουλος, μετέφρασε και διασκεύασε. Και αυτός και οι άλλοι τρεις (Ερατώ Πίσση, Φανή Παναγιωτίδου, Ορέστης Δικαίος) εξαιρετικοί. Τον Γιαμλόγλου που σκηνοθέτησε, απ’ αυτό που είδα εγώ, είναι βέβαιο ότι τον περιμένει καριέρα στο θέατρο. Ρώτησα κάτι που, συνήθως, περνάει απαρατήρητο. Ποιος είναι αυτός ο Γιάννης Πλαστήρας που γράφει τη μουσική; Μου είπαν: «Έλληνας συνθέτης με καταγωγή από τον παλιό πολιτικό, που ζει στο Παρίσι και η μουσική του βραβεύεται σε διεθνή κινηματογραφικά φεστιβάλ». Αυτή η υπόγεια μουσική που άκουσα εγώ έβαζε λεζάντες στις σιωπές. Αν τα ψάξεις λίγο, τίποτα από όσα μοιάζουν τυχαία... δεν είναι.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.