- CITY GUIDE
- PODCAST
-
31°
Ασφυχτικό κουκλόσπιτο
Ο σκηνοθέτης της παράστασης «Η Νόρα μετά» Νίκος Καμτσής μιλάει στην A.V.
![10929-24856.jpg 10929-24856.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2010/12/15/10929-24856.jpg)
«Η Νόρα μετά»
Σκηνοθεσία: Νίκος Καμτσής
Παίζουν: Μαρλέν Σαΐτη, Νίκος Αλεξίου, Πολύκαρπος Πολυκάρπου,
Γιώργος Κροντήρης, Γεωργία Μαυρογεώργη
Θέατρο Τόπος Αλλού, Κεφαλληνίας 17 & Κυκλάδων, 210 8656.004, 210 8624.392
Στο «Κουκλόσπιτο» του Ίψεν –γράφτηκε το 1879 και προκάλεσε διεθνή σάλο με την επίθεση που εξαπέλυε στην πατριαρχική κοινωνία – η πρωταγωνίστρια, η υπάκουη Νόρα, αποφασίζει να χτυπήσει τη γροθιά της στο σπασμένο γυαλί της σαθρής ανδρικής κοινωνίας. Τώρα, στο «Θέατρο Τόπος Αλλού» ο σκηνοθέτης Νίκος Καμτσής ανεβάζει την παράσταση «Η Νόρα μετά» –βασισμένη στο Κουκλόσπιτο– και αναρωτιέται: Τι κατάληξη είχε η επανάστασή της Νόρας; Πατήσαμε πάνω στις ερωτήσεις του και κάναμε τις δικές μας.
Γιατί το «Κουκλόσπιτο»; Γιατί είναι ένα έργο που μέσα στον πυρήνα του κρύβει τις προσδοκίες και τα όνειρά μας. Κατ’ αρχάς των γυναικών, και κατ’ επέκταση κάθε ανθρώπου που νιώθει το αδιέξοδο –προσωπικό ή κοινωνικό– να τον πνίγει.
Ποια στοιχεία κρατήσατε από το έργο και ποια προσθέσατε; Τα κρατήσαμε όλα., αλλά μέσα από μια νέα ματιά. Ο θεατής που θα δει την παράσταση θα αναγνωρίσει αναμφισβήτητα τη Νόρα, αλλά θα αισθανθεί μια δύναμη καθαρά σημερινή και θα διαπιστώσει ότι αυτή η γυναίκα κατοικοεδρεύει μέσα του.
Ο χρόνος του έργου είναι ο σημερινός; Ασκείτε κριτική στα ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι στη σύγχρονη εποχή; Ο χρόνος του έργου είναι ο… ανθρώπινος, που δεν εγγράφεται ούτε στα ημερολόγια του τοίχου, ούτε στα ρολόγια χειρός. Το έργο θίγει το τεράστιο και εσαεί άλυτο πρόβλημα των ανθρώπινων προσδοκιών. Αυτό που όλοι μας ποθούμε: να ζήσουμε σε μία μόνιμη ψυχική και πνευματική ανάταση, αλλά δυστυχώς πέφτουμε πάντα στα πεζά και τετριμμένα. Πολύ περισσότερο ο Έλληνας θεατής, που διαχειρίζεται μονίμως τη μιζέρια της καθημερινής του ζωής. Αυτό μας συνθλίβει.
Δώστε μας μια σημαντική ατάκα ή φράση από αυτό το έργο. Η Νόρα λέει στο σύζυγό της: «Το σπίτι δεν με χωράει πια, Τόρβαλτ, δεν έχει μέρος να κρυφτώ εδώ μέσα. Έξω, η άσφαλτος, η μεγάλη λεωφόρος πυρωμένη από τον ήλιο. Αυτή θα περπατήσω για να μου κάψει τα πόδια, να βγάλω άλλο δέρμα, καινούργιο. Και μ’ αυτό θα επιστρέψω και θα σας πω τι είδα στα ταξίδια μου».
Τι προσδοκάτε ή φαντάζεστε πως θα νιώσουν οι θεατές; Θα ήμουν ευτυχής αν ένας (απόλυτος αριθμός 1) θεατής αγανακτούσε και έκανε την ανατροπή για τον εαυτό του, στη δική του πραγματικότητα.
Πώς μπορεί να αντιμετωπίσει το θέατρο την οικονομική κρίση; Ή να λάβει μέτρα… (φτηνό εισιτήριο κ.λπ.), μια δουλειά που ανήκει περισσότερο στους manager, ή να περιφρονήσει την αγορά, να τη σαρκάσει και να κάνει τη δουλειά του. Συμπεριφορά που ανήκει στους καλλιτέχνες. Γιατί ο χώρος του θεάτρου δεν είναι η πραγματικότητα, είναι η ποίηση. A
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.