Θεατρο - Οπερα

Από την εποχή των σπηλαίων…

Ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης για 4η χρονιά κάνει ψυχοθεραπεία με γέλιο στο κοινό

4741-35213.jpg
Δημήτρης Μαστρογιαννίτης
ΤΕΥΧΟΣ 327
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
10748-24388.jpg

Caveman

του Rob Becker

Σκηνοθεσία: Αναστασία Παπαστάθη                                                                               

Παίζει: Βλαδίμηρος Κυριακίδης 

Ποιος σύμβουλος γάμου; Οι ρήσεις που εκστομίζει ο Caveman έχουν γίνει επιχειρήματα στα στόματα των δύο φύλων όταν συνεχίζουν, και μετά την παράσταση, τους τσακωμούς πάνω στις κλασικές διαφορές «εμείς οι γυναίκες, εσείς οι άνδρες» και το ανάποδο. Ο Caveman-Σωτήρης εκδιώχνεται από τη γυναίκα του Μαίρη στη… σκηνή, για να γίνει ένας ανώνυμος Σωτήρης από το κοινό ή για την ακρίβεια η ανδρική σκέψη του κοινού. Προσπαθώντας να κατανοήσει τη γυναικεία ψυχοσύνθεση –δες Μαίρη– βουτάει στην προϊστορία και από εκεί επιστρέφει προς τις μέρες μας. Στα σπήλαια θα βρει το (ατράνταχτο) επιχείρημά του: Οι διαφορές είναι αγεφύρωτες γιατί την εποχή των σπηλαίων οι άνδρες κυνηγούσαν και οι γυναίκες συνέλεγαν – αυτές οι δραστηριότητες έχουν δημιουργήσει τις διαφορές που έχουν περάσει στο DNA και όποια προσπάθεια και να γίνει δεν πρόκειται ν’ απορριφθούν. Να ο άξονάς του, η εμμονή του, η αφετηρία για να βρει τις εξηγήσεις… για παράδειγμα, στην εμμονή του άνδρα με την τηλεόρασή του. «Ένας άνδρας όχι απλά βλέπει τηλεόραση, αλλά μπαίνει μέσα σ’ αυτήν, ενώ οι γυναίκες ως συλλέκτριες επιλέγουν το ζάπινγκ προκειμένου να συλλέξουν πληροφορίες». Επίσης οι γυναίκες ως συλλέκτριες αγαπούν τα ψώνια, μιλούν με τόσες λεπτομέρειες κ.ο.κ. Απλοϊκή συλλογιστική; Και; Μήπως έχει βρεθεί καμία (πιο σοβαρή και τεκμηριωμένη) εξήγηση που να λύνει τις διαφορές; (Διαβάστε και το εξαιρετικό βιβλίο «Γιατί έφαγα τον πατέρα μου», εκδ. Άγρα, λες και ο ήρωάς του είναι… συγγενής του Caveman!). Φυσικά, ο Σωτήρης θα ρίξει και τις απαραίτητες γέφυρες γιατί, διαφορετικά, μαύρο φίδι που τον έφαγε. Ναι μεν διαφέρουμε και μαζί… δεν κάνουμε, αλλά σίγουρα χώρια δεν μπορούμε, αφού ο ένας συμπληρώνει τον άλλο.

Η παράσταση έχει γίνει επιτυχία. Εδώ παίζεται για 4η χρονιά και συνεχίζει… Πάντως, αν τα επιχειρήματα του έργου σηκώνουν και λίγο παραπάνω συζήτηση, η ερμηνεία του Βλαδίμηρου Κυριακίδη «σηκώνει» μόνο χειροκροτήματα. Παίρνει το ρόλο και φεύγει. Γιατί μπορεί να έχει ένα αβανταδόρικο μονόλογο στα… χέρια του, και ως εξαιρετικός ηθοποιός που είναι να κάνει… παπάδες, όμως το τελάντο του αποδεικνύεται και στον τρόπο που φλερτάρει και χειρίζεται το κοινό – όταν ανταποκριθεί αρχίζει ένα ωραίο ματσάκι πινγκ-πονγκ με απρόβλεπτο αποτέλεσμα.   

Υ.Γ. Για τις γιορτές ο Caveman έχει στολίσει τη σπηλιά του με λαμπάκια. 

INFO Coronet, Φρύνης 11 & Υμηττού, Παγκράτι, 210 7012.123 -511, Παρ. & Σάβ. 21.15, Κυρ. 20.00 € 23 (18Φ)

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.