Θεατρο - Οπερα

Γυναίκες στην επίθεση

Γυναίκες Vs Ανδρών. Κλασικό θέμα, δοσμένο με μαύρο χιούμορ

4741-35213.jpg
Δημήτρης Μαστρογιαννίτης
ΤΕΥΧΟΣ 326
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
10513-23932.jpg

Στο ψυγείο

Της Μισέλ Λόου

Σκηνοθεσία: Λευτέρης Γιοβανίδης

Παίζουν: Καίτη Κωνσταντίνου, Αλεξάνδρα Παλαιολόγου, Σάρα Γανωτή

Τρεις γυναίκες είναι εξ αντανακλάσεως φίλες – οι άνδρες τους, μανιακοί ποδοσφαιρόφιλοι, μαζεύονται μια φορά το μήνα εναλλάξ σ’ ένα από τα τρία σπίτια τους, για να δουν αγώνες. Οι γυναίκες τους καταλήγουν στην κουζίνα να μαγειρεύουν, να κουτσομπολεύουν, να «υπηρετούν» τα καπρίτσια των ανδρών. Η τελευταία τους όμως συνάντηση θα ανατρέψει τη ρουτίνα βγάζοντας στη φόρα οικογενειακά μυστικά και ψέματα. Οι τρεις γυναίκες θα πρέπει να συνασπιστούν απέναντι στον «εχθρό», αλλά για να συμβεί αυτό θα πρέπει πρώτα ν’ αποκαλύψει η μία στην άλλη τα σώψυχά της.

Το έργο από το 1999, που πρωτοπαρουσιάστηκε στις ΗΠΑ, ανεβαίνει διαρκώς με επιτυχία σε όλο τον κόσμο, αποδεικνύοντας πως παρά τις πολιτισμικές διαφορές, η πάλη των δύο φύλων δημιουργεί κοινά μέτωπα παγκοσμίως. Οι τρεις ηρωίδες είναι ραμμένες πάνω σε τρεις τύπους γυναικών: η δυναμική που συνδυάζει καριέρα και οικογένεια, η σέξι-χαζούλα-θέλω-να-γίνω-μάνα και η «γυναικούλα». Η μία συμπληρώνει τα στοιχεία της άλλης, ώστε με κάποιο τρόπο να βγαίνει μπροστά Μία γυναίκα. 

Εκ πρώτης έχεις την εντύπωση πως η συγγραφέας έγραψε ένα έργο που θα βγάλει λάδι τις γυναίκες, αφήνοντας στους άνδρες το ρόλο του δυνάστη – στην παράσταση ακούμε μόνο ανδρικές φωνές, ενώ στο βίντεο παίζουν οι σκιές τους. Καθώς προχωράει το έργο μπορεί να μη δίνεται στους άνδρες η ευκαιρία για αντίλογο, γίνεται όμως φανερό πως σ’ αυτή την αέναη πάλη των δύο φύλων δεν υπάρχουν θύτες και θύματα, αλλά οι ρόλοι συνεχώς αλλάζουν. Το σημαντικό είναι πως πρέπει κανείς ν’ αντιληφθεί ποιος πραγματικά είναι για να μπορέσει να διεκδικήσει τη σωστή σχέση.

Ο σκηνοθέτης έστησε την παράστασή του σε μια ωραία μοντέρνα και σκηνικά λειτουργική κουζίνα (Σπύρος Τσαγκαράτος), ζητώντας από τις ηθοποιούς του να την αλωνίσουν χωρίς ν’ αφήσουν σπιθαμή της που να μην εκμεταλλευτούν. Το αποτέλεσμα ισορροπεί μεταξύ κωμωδίας και... τραγωδίας (ως μαύρη κωμωδία συστήνεται το έργο), προκαλώντας έτσι κλαυσίγελο στους θεατές.

Θέατρο Διάνα

Ιπποκράτους 7, Αθήνα, 

210 3626.596

Τετ.- Πέμ. 19.15, Παρ.-Σάβ. 21.15, 

Σάβ. 18.30 (Λ), Κυρ. 20.00, € 20 (Παρ., Σάβ./βρ., Κυρ.), € 18 (Τετ.), € 14 (Πέμ.). Εξώστης: € 17 (Παρ.-Σάβ./βρ., Κυρ.), 15 (Τετ., Λ.), 12 (Πέμ.). Φοιτ.: € 15 (Παρ-Σάβ./βρ.), 14 (Λ., Κυρ.), 12 (Πέμ.). 

Δ: 100΄

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.