- CITY GUIDE
- PODCAST
-
31°
![Κ. Διδασκάλου & Ι. Πολυζωίδης Κ. Διδασκάλου & Ι. Πολυζωίδης](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2019/03/01/8eatro_erasths.jpg)
Μια κυρία στο διάλειμμα έλεγε στη φίλη της «Πολύ ωραία παράσταση, αλλά γιατί τόσο γυμνό;», ενώ δύο αγόρια πιο εκεί έστελναν sms σε φίλους να έρθουν να τη δουν. Περισσότερο από 50 χρόνια μετά την άρση απαγόρευσης της έκδοσής του, «Ο εραστής της λαίδης Τσάτερλι» φέρνει ακόμη αμηχανία, σε θεατές πια και λιγότερο στους αναγνώστες. Αυτές τις ημέρες κυκλοφόρησαν στην Αγγλία οι επιστολές των πνευματικών ανθρώπων που υπερασπίστηκαν τότε το βιβλίο, αναζωπυρώνοντας το ενδιαφέρον του κοινού, ενώ δεν λείπουν οι μεταφορές στη θεατρική σκηνή και η επανακυκλοφορία των κινηματογραφικών μεταφορών του.
Τυχεροί λοιπόν που «Ο εραστής» ανέβηκε και σε ελληνική σκηνή με τον Χάρη Βόρκα, που υπογράφει σκηνοθεσία, θεατρική προσαρμογή και απόδοση, να φωτίζει και τις πολιτικές παραμέτρους του έργου (τι καλή η Άνι Λούλου, στη νοσοκόμα-πρέσβειρα της λαϊκής τάξης). Για να εξομολογηθώ κάτι, δεν περίμενα πως το έργο θα έδειχνε τόσο επίκαιρο (και ενδιαφέρον), κι ας έχει στο μεταξύ το θέμα αναλυθεί και με πιο μοντέρνους τρόπους.
Το μήνυμα του Λόρενς «Απεταξάμην την υποκρισία» παίρνει κατά γράμμα η παράσταση, με την Κατερίνα Διδασκάλου (Λαίδη) να δίνεται ψυχή τε και σώματι στο ρόλο, ενώ ο Ιωσήφ Πολυζωίδης (Εραστής) με ένα look που φέρνει περισσότερο σε Τσε, να την ακολουθεί στο ερωτικό της παιχνίδι. Δίπλα τους ο Μπάμπης Χατζηδάκης (ο ανάπηρος Λόρδος) αντικαθιστά την έλλειψη κίνησης με τη φωνή και το πρόσωπο, ειδικά στο 2ο μέρος.
Όπως είπε μια άλλη θεατής –ναι, είμαι ωτακουστής, στο κάτω κάτω το κοινό δεν είναι αυτό που αποφασίζει για την επιτυχία μιας παράστασης;– στις φίλες της: «Αχ, να ήμουν η Λαίδη Τσάτερλι!».
Ο εραστής της Λαίδης Τσάτερλι Του D.H. Lawrence, Θέατρο Ορφέας
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.