Θεατρο - Οπερα

Ο εραστής της Λαίδης Τσάτερλι

Προκλητική, μισό αιώνα μετά

4741-35213.jpg
Δημήτρης Μαστρογιαννίτης
ΤΕΥΧΟΣ 323
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Κ. Διδασκάλου & Ι. Πολυζωίδης
Κ. Διδασκάλου & Ι. Πολυζωίδης

Μια κυρία στο διάλειμμα έλεγε στη φίλη της «Πολύ ωραία παράσταση, αλλά γιατί τόσο γυμνό;», ενώ δύο αγόρια πιο εκεί έστελναν sms σε φίλους να έρθουν να τη δουν. Περισσότερο από 50 χρόνια μετά την άρση απαγόρευσης της έκδοσής του, «Ο εραστής της λαίδης Τσάτερλι» φέρνει ακόμη αμηχανία, σε θεατές πια και λιγότερο στους αναγνώστες. Αυτές τις ημέρες κυκλοφόρησαν στην Αγγλία οι επιστολές των πνευματικών ανθρώπων που υπερασπίστηκαν τότε το βιβλίο, αναζωπυρώνοντας το ενδιαφέρον του κοινού, ενώ δεν λείπουν οι μεταφορές στη θεατρική σκηνή και η επανακυκλοφορία των κινηματογραφικών μεταφορών του.

Τυχεροί λοιπόν που «Ο εραστής» ανέβηκε και σε ελληνική σκηνή με τον Χάρη Βόρκα, που υπογράφει σκηνοθεσία, θεατρική προσαρμογή και απόδοση, να φωτίζει και τις πολιτικές παραμέτρους του έργου (τι καλή η Άνι Λούλου, στη νοσοκόμα-πρέσβειρα της λαϊκής τάξης). Για να εξομολογηθώ κάτι, δεν περίμενα πως το έργο θα έδειχνε τόσο επίκαιρο (και ενδιαφέρον), κι ας έχει στο μεταξύ το θέμα αναλυθεί και με πιο μοντέρνους τρόπους. 

Το μήνυμα του Λόρενς «Απεταξάμην την υποκρισία» παίρνει κατά γράμμα η παράσταση, με την Κατερίνα Διδασκάλου (Λαίδη) να δίνεται ψυχή τε και σώματι στο ρόλο, ενώ ο Ιωσήφ Πολυζωίδης (Εραστής) με ένα look που φέρνει περισσότερο σε Τσε, να την ακολουθεί στο ερωτικό της παιχνίδι. Δίπλα τους ο Μπάμπης Χατζηδάκης (ο ανάπηρος Λόρδος) αντικαθιστά την έλλειψη κίνησης με τη φωνή και το πρόσωπο, ειδικά στο 2ο μέρος.

Όπως είπε μια άλλη θεατής –ναι, είμαι ωτακουστής, στο κάτω κάτω το κοινό δεν είναι αυτό που αποφασίζει για την επιτυχία μιας παράστασης;– στις φίλες της: «Αχ, να ήμουν η Λαίδη Τσάτερλι!».

Ο εραστής της Λαίδης Τσάτερλι Του D.H. Lawrence, Θέατρο Ορφέας 

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Βρέχει στη Βαρκελώνη: Ένα μικρό κομψοτέχνημα από τον Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο στο Θέατρο Τέχνης
Βρέχει στη Βαρκελώνη: Ένα μικρό κομψοτέχνημα από τον Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο στο Θέατρο Τέχνης

Μια παράσταση ευχάριστη στη θέαση, δουλεμένη στη λεπτομέρεια, με άψογη καθοδήγηση των ηθοποιών, ώστε να κινηθούν με δεξιοτεχνία στην κόψη μεταξύ κωμωδίας και δράματος

Εύα Σιμάτου: Συνέντευξη για την παράσταση «Μάνα Κουράγιο και τα παιδιά της»
Εύα Σιμάτου: Στον πόλεμο καταλαβαίνεις πόσο σκληρός μπορείς να γίνεις ακόμα και με τα παιδιά σου

Η ηθοποιός μας μιλά για την συμμετοχή της στην παράσταση «Μάνα Κουράγιο και τα παιδιά της» του Εθνικού Θεάτρου σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.