- CITY GUIDE
- PODCAST
-
18°
«Κiss me Kate»
H Καμεράτα παίζει το μιούζικαλ του Cole Porter στην αυθεντική του μορφή και γράφει ιστορία
Μπαίνοντας στην πρόβα του «Kiss me Kate» ένα ωστικό κύμα ενέργειας με πήρε και με σήκωσε. Οk, είναι βέβαιο πως κάτι θα συμβεί με αυτή την παράσταση που κάνει πρεμιέρα στις 24/6 στο Ηρώδειο, στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών.
Ίσως έχει να κάνει με το ότι «θα ανοίξει δρόμο, γιατί πρόκειται για τόλμημα ιστορικής σημασίας για την Ελλάδα. Το να δεις μιούζικαλ με συμφωνική ορχήστρα σχεδόν δεν παίζει πουθενά στον κόσμο ‒γιατί είναι οικονομικά αβάσταχτ‒, πόσο μάλλον εδώ. Εμείς όμως τολμούμε να το ανεβάσουμε έτσι όπως ανέβαινε το ’40 και το ’50». Είναι τα λόγια των Γιώργου Πέτρου και Πάρι Μέξη ‒ μαζί υπογράφουν τη σκηνοθεσία και τη μετάφραση, ο πρώτος έχει και τη μουσική διεύθυνση.
Η Καμεράτα με τον Πέτρου να διευθύνει στην αίθουσα προβών στο ΜΜΑ
Είναι ενθουσιασμένοι, μάτια γυαλίζουν από την ένταση και όλα ξεκινούν από το ότι λατρεύουν αμφότεροι το συγκεκριμένο μιούζικαλ, «είναι το ωραιότερο που έχει γραφτεί ποτέ γιατί έχει ένα ιδιοφυές σενάριο και μια αξεπέραστη μουσική. Μια συναστρία που δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο, γι’ αυτό οι μεγαλύτερες όπερες ή μουσικά θέατρα του κόσμου το συμπεριλαμβάνουν στο πρόγραμμά τους τόσα χρόνια τώρα».
Κάπως έτσι πρέπει να νιώθουν και οι υπόλοιποι συντελεστές, αν κρίνω από τα χαμόγελα ‒ ναι, αυτό το κλισέ περνάμε καλά στις πρόβες κι αυτό φαίνεται στην παράσταση, μάλλον εδώ θα έχει αντίκρισμα και στην πραγματικότητα.
Η Νάντια Κοντογιώργη με το Χάρη Ρώμα
Δεν έχω προλάβει τη Νάντια Κοντογεώργη, μόλις έχει τελειώσει το πέρασμά της σε τραγούδια όταν μπήκα στην αίθουσα προβών, οπότε δεν ξέρω να πω∙ έτυχα πρόζα με Χάρη Ρώμα, Αλέξανδρο Μυλωνά και Δημήτρη Ναλμπάντη (γέλασα πολύ), αλλά επιτρέψτε μου να σταθώ στον Ιάσονα Μανδυλά. Στο σόλο του με το τραγούδι «Bianca» τα σπάει – και επιπλέον χορεύει κλακέτες, όπως και το νούμερο απαιτεί. Από οντισιόν τον επέλεξαν, έμαθα. Να τον προσέξουμε.
Όταν όμως ήρθε η ώρα του Χάρη Ανδριανού να τραγουδήσει το «So in love» και της Ειρήνη Καράγιαννη στο «I hate men» ‒ όσοι ξημεροβραδιάζονται στην Εθνική Λυρική Σκηνή ξέρουν πολύ καλά για τι είδους φωνές μιλάμε‒, είναι σαν να άκουγα την ατάκα στο Ηρώδειο «δες, ανατρίχιασα».
Αλέξανδρος Μυλωνάς, Δημήτρης Ναλμπάντης, Ειρήνη Καράγιαννη και Χάρης Ρώμας
Όμως ποια είναι η υπόθεση αυτού του μιούζικαλ που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1948; Βασίζεται στο «Ημέρωμα της Στρίγγλας». Δύο ηθοποιοί-σταρ, πρώην σύζυγοι, συναντώνται ξανά στη σκηνή για να ερμηνεύσουν την Κατερίνα και τον Πετρούκιο σε μια νέα μουσική εκδοχή του έργου του Σέξπιρ.
Η ανυπότακτη σταρ και ο εγωκεντρικός, αλλα χαριτωμένος πρώην σύζυγος ακροβατούν στα όρια των αντοχών τους, φλερτάρουν, ερωτεύονται και παραδίδονται στην τρέλα του έρωτα, αφήνοντας πίσω τους κλισέ και κοινωνικές επιταγές. Γύρω τους, μια τραγουδίστρια του καμπαρέ, ένας τζογαδόρος χορευτής, δύο γκάνγκστερ παλιάς κοπής, ένας ναύαρχος και ένας χορός παρεξηγήσεων και κοινωνικών στερεοτύπων…
Σε πρώτο πλάνο, με την πλάτη, ο Χάρης Ανδριανός
Αφήσαμε για το τέλος ποιος έγραψε τη μουσική: Cole Porter. Δεν χρειάζονται περισσότερες εξηγήσεις. Φαντάζομαι μπορείτε να καταλάβετε τι σημαίνει να ερμηνεύεται από την Καμεράτα. Σαν να πίνεις το μαρτίνι από τον αγαπημένο μπάρμαν του Τζέιμς Μποντ.
Και για να κλείσουμε με τα λόγια των συνομιλητών μου: «Μπορεί και να είναι συμπτωματικό, αλλά είναι το πιο διασκεδαστικό θέαμα που υπάρχει αυτή τη στιγμή στο Φεστιβάλ ‒ γιατί είναι και από τα πιο διασκεδαστικά μιούζικαλ, που έχουν ποτέ γραφτεί. Γρήγορο, χωρίς προβλήματα στο σενάριο, ενώ φεύγοντας σφυρίζεις όλη τη μελωδία ‒ μέσα στα χιτάκια είναι. Μιλάμε για α-νά-τα-ση. Μπαίνεις κατσούφης, φεύγεις χαμογελαστός». Το υπογράφω.
Ο σκηνοθέτης Πάρις Μέξις
Ο Γιώργος Πέτρου
Ο Ιάσονας Μανδυλάς εν μέσω μελών της «χορωδίας»
Στο πρώτο πλάνο (αριστερά) ο Κώστας Βουτσάς, ενώ στο βάθος ανεβασμένος ο χορογράφος John Todd, καθισμένη μπροστά του στο πάτωμα η Νάντια Κοντογεώργη.
Info: 24/6 21.00. €35-€8, (Φ/ 65+), €10, €5 (Άνεργοι/ΑΜεΑ) €5. 210 3272000, www.greekfestival.gr
Κεντρική φωτό: O Ιάσονας Μανδυλάς. Φωτογραφίες: Πέτρος Γκορίτσας
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση στο «Θέατρον» και την ανάγκη του κοινού για έργα με κοινωνικο-πολιτικά μηνύματα
Συνεχόμενα sold out για τη λυτρωτική ροκ τελετουργία για τον Αντονέν Αρτώ με τον Γεράσιμο Γεννατά
Ο γνωστός καραγκοζιοπαίχτης μας μίλησε για την παράσταση όπου συμμετέχει αλλά και για το θέατρο σκιών
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.