- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Ο Γιάννης Αγγελάκας δεν έχει πλάνο. Ούτε αίσθηση καριέρας
Μόνο διαρκή επιθυμία αναζήτησης και δημιουργίας νέων μουσικών ιδεών
Γιάννης Αγγελάκας: Συνέντευξη για το για τη δική του πραγματικότητα, τις συνεργασίες του, τις Τρύπες λίγο πριν την εμφάνισή του με τους Επισκέπτες στην Αθήνα
Δεν έχει πλάνο. Ούτε αίσθηση καριέρας. Μόνο διαρκή επιθυμία αναζήτησης και δημιουργίας νέων μουσικών ιδεών. Όταν έκλεισε το κεφάλαιο Τρύπες είχε ήδη ξεκινήσει να ανοίγει μια δίψα για πειραματισμούς και μουσικές δοκιμές. Μυήθηκε στην κινηματογραφική μουσική με δάσκαλο τον Νίκο Νικολαΐδη και την ταινία «Ο Χαμένος τα παίρνει όλα», πειραματίστηκε με δημοτικά, ρεμπέτικα και τον ήχο του Χατζιδάκι, συνεργάστηκε με τις δοξαριές του Νίκου Βελιώτη, ηχογράφησε το «Από δω και πάνω» με τους Επισκέπτες, ισορροπώντας παράδοση από τη μια και dub-noise από την άλλη, έστησε τη δική του ανεξάρτητη εταιρεία Αll Together Now. Λίγο πριν την εμφάνισή του με τους Επισκέπτες στην Αθήνα, μιλά στην A.V. για τη δική του πραγματικότητα, τις συνεργασίες του, τις Τρύπες.
Πόσο δημιουργική είναι αυτή η πολυμέρεια στην καλλιτεχνική σου δημιουργία, σήμερα;
Όταν σιγά σιγά τελείωναν οι Τρύπες και το ένιωθα, συνέβαινε συγχρόνως στο μυαλό μου μια έκρηξη και μια δίψα να δοκιμαστώ με νέους ανθρώπους, να εξερευνήσω νέες ιδέες και να βγει και ο έρωτας που είχα για τους ρεμπέτες, για τον Χατζιδάκι, για τα δημοτικά, για τη μνήμη, για το πώς θα μπορούσαμε να παίξουμε σήμερα με τον τρόπο και τη δυναμική που παίζανε οι άνθρωποι παλιότερα. Είναι ωραία περιπέτεια. Δεν ξέρω αν πάντα καταφέρνουμε κάτι ακριβώς, αλλά και μόνο ότι ορμάμε σε κάποιο ντουβάρι και προσπαθούμε να ανοίξουμε κάποιες ρωγμές, αξίζει τον κόπο.
Πώς ήταν δηλαδή για σένα η περίοδος χωρίς τις Τρύπες;
Το κομμάτι της εποχής μετά από τις Τρύπες έχει αυτό το ρίσκο που και με εξιτάρει και με κρατά δημιουργικό, ζωντανό και μου ανοίγει δρόμους. Είναι μια περιπετειώδης εποχή και είμαι ολόκληρος εκεί μέσα και ευτυχής.
Πώς πραγματοποίησες τη μετάβαση;
Με τις Τρύπες τα πράγματα έγιναν με φυσικότητα. Δεν υπήρχε αίσθηση καριέρας, απλώς έτυχε αυτό που κάναμε κάποια στιγμή να ανοιχτεί σε μεγαλύτερα ακροατήρια. Αλλά πάντα προσέχαμε αυτό μη γίνει μπούμερανγκ αλλά δύναμη μέσα μας για να συνεχίσουμε. Για αυτό άλλωστε συνεχίσαμε σε μια περίοδο που θα μπορούσαμε να είχαμε παραλύσει από την επιτυχία. Κάνοντας τους πιο ενδιαφέροντες δίσκους μας όταν το πράγμα έγινε ακόμη πιο εμπορικό. Αυτό που υπάρχει και σήμερα είναι η αίσθηση πάμε να κολυμπήσουμε, η μουσική είναι ωκεανός, και με μια μικρή σχεδία την παλεύουμε να τη βγάλουμε…
Πώς βλέπεις τη γενιά του MySpace;
Eίχα μια θολή εικόνα για το τι γίνεται μέχρι τον περασμένο Δεκέμβρη, αλλά θεωρώ πια πως αυτή η γενιά πιτσιρικάδων είναι η πιο ενδιαφέρουσα μεταπολιτευτικά γενιά.
Σε μουσικό επίπεδο;
Aυτός ο χώρος είναι λίγο αμήχανος ακόμη. Ζούμε μια μετάβαση από την εποχή των εταιρειών στην εποχή της απευθείας επαφής με το κοινό. Θα ήθελα, και σύντομα πιστεύω θα συμβεί, να φύγουν οι ενδιάμεσοι που φουσκώνουν τις τιμές των CD.
Πώς εξηγείς τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη σκηνή του ελληνόφωνου ροκ;
Αυτή τη στιγμή η μοναδική σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη μουσική είναι το σκυλάδικο. Αυτό που πρόσφερε πριν δύο δεκαετίες στο ελληνόφωνο ροκ σήμερα έχει μεταστραφεί και η πόλη προσφέρει νέα ρεύματα στο σκυλάδικο.
Η σχέση σου με την ελληνική μουσική;
Πάντα, ακόμη και από την εποχή με τις Τρύπες, ένιωθα πιο καλά όταν άκουγα την ελληνική μουσική που ηχογραφήθηκε προπολεμικά από ρεμπέτικα μέχρι μερικές τρομερές ηχογραφήσεις από δημοτικά από μουσικούς που παίζανε και το εννοούσαν. Και λίγο μετά, με τον Χατζιδάκι. Μετά ήταν θολό το τοπίο.
Ποιο είναι το underground τού σήμερα;
Αυτό που ήταν πάντα. Για μένα underground είναι οι αναζωογονητικές δυνάμεις της ζωής. Οι άνθρωποι που αμφισβητούν, δοκιμάζονται από την καθημερινότητα μέχρι τη δημιουργία.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο θρύλος των Wu-Tang Clan ζωντανά στην Αθήνα
Το συγκρότημα που ένωσε ραπ, ροκ και μέταλ κοινό στις συναυλίες θα εμφανιστεί στο Terra Vibe στη Μαλακάσα
Πριν από 63 χρόνια, δηλαδή!
Μωρά στη Φωτιά, Κωνσταντίνος Βήτα, Ghostface Killah, Eden Party αλλά και Φεστιβάλ Μπαρόκ μουσικής
Η σεζόν ξεκινά με τα Βρανδεμβούργια Κοντσέρτα του Μπαχ
Μιλήσαμε με τον αγαπημένο ερμηνευτή για τα 20 χρόνια καριέρας και τις συναυλίες στο Παλλάς και στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
Για τρίτη φορά μέσα σε μία δεκαετία στη λίστα ο διακεκριμένος Έλληνας βιολονίστας
«Ένα ιερό τέρας του γαλλικού τραγουδιού» - Η καριέρα του απογειώθηκε όταν έπεισε τη ντίβα να ερμηνεύσει συνθέσεις του
Πώς το καλλιτεχνικό του ένστικτο τον έφερε σε επαφή με σπουδαίους δημιουργούς
Νέα εκτέλεση του κλασικού '80s τραγουδιού για τη σειρά «Bad Sisters» του Apple TV+
Στο σόου της μπορείτε να τραγουδήσετε, ακόμα και να χορέψετε αν θέλετε, το σηκώνει το πρόγραμμα…
«Έχω παίξει το παιχνίδι από το level 1» - Κυκλοφόρησε το trailer του φιλμ
Στις 29 Ιανουαρίου ο Εθνικός Τελικός
Μιλήσαμε με τον τραγουδοποιό, μουσικό παραγωγό και γιατρό, Βασίλη Παπαζώτο, για τις πετυχημένες διασκευές στο project Μουσικό Μπαλκόνι και την αγάπη του για τη μουσική και ιατρική
Μερικά από τα καλύτερα νέα ονόματα της παγκόσμιας μουσικής σκηνής του καιρού μας, σε μια πολυσυλλεκτική βραδιά
Ο μαέστρος μοιράζεται την εμπειρία του στο Κάρνεγκι Χολ και μιλάει για τον επόμενο σταθμό στο Λονδίνο
Διέγραψε σημαντική πορεία στη ροκ σκηνή της δεκαετίας του 1990 και του 2000 - Οι σπουδαίες συνεργασίες του
Ο μεγάλος τζαζίστας Monty Alexanadrer, ο Γιώργος Παπαγεωργίου με τους Polkar και η Βιολέτα Ίκαρη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.