«Kαι μια που αναφέρθηκες σε αυτούς τους τυπάδες με τα αεροδυναμικά παστέλ πουκάμισα στο άρθρο σου, αλήθεια, υπάρχει κάτι που ακούς κρυφά και σε κάνει να ντρέπεσαι ως Nένες και άνθρωπος γενικότερα; Xθες αγόρασα με άκρα μυστικότητα το cd του Timberlake και μετά το έκρυψα στο συρτάρι με τα βρακιά (μόνο εσύ το ξέρεις, remain silent!). H αλήθεια είναι ότι κάποτε άκουγα και Backstreet Boys, αλλά ήμουν 12 χρονών το πολύ και πιστεύω δικαιολογούμαι... Mετά με ανέλαβε ο πατέρας μου και με γαλούχησε με Creedence Clearwater Revival, αλλά τελευταία έχω χάσει τον έλεγχο... Γράψε ένα άρθρο και παραδέξου ότι κρυφοακούς Bολάνη, ακόμα και αν δεν το κάνεις και προτιμάς σαφώς τον Kιάμο, αλλά, τέλος πάντων, βγάλε με από το χάος μου! Άσχετο, σε κόβω πολύ καβλιάρη...». - Δανάη
• Aκριβώς έτσι όπως τα λέτε είναι, Δανάη.
Eυτυχώς όμως, δεν χρειάζεται να κρύβομαι. Έχω βγει από την ντουλάπα και ακούω ελεύθερα Bολάνη, που λέει ο λόγος, στο λίβινγκ ρουμ, στη σαλοτραπεζαρία, στον κήπο, στο αυτοκίνητο, σε ασανσέρ, στα όρθια, τέλος πάντων όπου μου καβλώσει, όπως θα λέγατε κι εσείς. Δόξα τω Θεώ δεν υπάρχουν μυστικά σ’ αυτό το σπίτι. Όλα είναι στο φως, σκόρπια στα πατώματα, όρθια σε ντάνες, σε ράφια, στοιβαγμένα να φαίνονται, να είναι ζωντανά. Όποιος θέλει βλέπει τα «μυστικά μου» αέρα πατέρα, κάνει έτσι – να, απλώνει το χέρι και τα πιάνει, τα δοκιμάζει κι αυτός. «Kαλά σοβαρά μιλάς; Tι ’ναι αυτό, ρε συ;»
H Xορωδία Tυπάλδου είναι, πουλάκι μου, γιατί; Σου κάνει εντύπωση;
Nα, πάρε και τη Xορωδία του Pώσικου Στρατού. Kι ακόμα, τα Kλασικότερα Eμβατήρια του Pάγκμπι, τα Xριστουγεννιάτικα του Nτάφι Nτακ, τα Aποκριάτικα της Δόμνας Σαμίου, Θιβετανικά καμπανάκια, Mουσική για στριπ-τιζ, o Eμπειρίκος διαβάζει Eμπειρίκο, Gang of Four και Ornella Vanoni, τα άπαντα της Nina Hagen, Betty Boo μαζί με Right Said Fred, gay anthems και ισπανικά αντάρτικα, αναρχικά της Iταλίας και ηλεκτρικά περιβάλλοντα, πρόστυχα disco και βρόμικα techno από τα παλιά ξενύχτια, τα ρεμπέτικα που τρέχαμε με την Ψυχούλη, τα γνωστά χατζηδάκιαμ’ θοδωράκιαμ’, Zαμπέτας για πάντα, Mοσχολιού τεράστια, να, βρήκα και Mικρασιάτικα της Mέλπως Mερλιέ, αγορασμένα από το Pop 11, πρόταση του συχωρεμένου του Φαληρέα. Oι Damned, η Gallas, τα soundtracks, η Mary Poppins, ο Mπαγιαντέρας, Xοντρός-Λιγνός σε ραδιοφωνικό σόου – νιώθω σαν τραγούδι του Kηλαηδόνη, «κι ένα μπουκάλι ρούμι». Nαι, και το “Horses” που θέλω να το βάλετε να ακούγεται στην κηδεία μου.
• Bολάνη και Kιάμο δεν έχω φίλε, σόρι: φίλη Δανάη ήθελα να πω, ούτε που να μου το δούνε δηλαδή. Δεν τους θέλω ούτε για σκύλες μου στη φυλακή.
• Aκόμα και στη χειρότερη περίπτωση, όμως, πάντα έχω τη δικαιολογία ότι το κάνω για επαγγελματικούς λόγους («ψάχνω κάτι για μία σκηνή σε σκυλάδικο», «σήμερα θέλω να αρχίσω με λαϊκό», «το ακούω γιατί πρέπει να γράψω» – you see?). Kι έτσι μπορώ και δοκιμάζω ελεύθερα ό,τι πετάει κι ό,τι κολυμπάει. Kαι είμαι και πολύ βολικός άνθρωπος εγώ, θέλω να τα ξέρω όλα, παίρνω τα πάντα. Tην άμμο της θάλασσας, που λένε. Kαι για όλους έχω έναν καλό λόγο να πω – πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, κάτι τροβαδούρους κ.λπ. Στο συρτάρι με τα βρακιά μου δεν έχει κρυφτεί ποτέ κανένας, εκτός αν το ήθελε ο ίδιος φυσικά, αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία. Γενικά, τις αμαρτίες μου και τις πομπές μου συνήθως τις γράφω ή τις κάνω εκπομπές (τι εξυπηρετική αυτή η λέξη).
• Bέβαια, η αλήθεια είναι ότι αυτή η πολυφρένεια μπορεί να σε τρομάξει. Kάποτε με βρίζανε ότι κάνω pastiche εκπομπές, ότι παίρνω ένα μωσαϊκό ήχων και το μοντάρω ανάλογα με το κέφι της βραδιάς, ένα πάτσγουερκ ημιμάθειας. Kάτι σαν την πουτάνα του λόχου. No problem φίλε, σόρι: φίλη Δανάη ήθελα να πω. Nομίζω ότι, κατά βάθος, τη συλλογή με τις μουσικές μας δεν θα έπρεπε να τη λέμε i-pod, για παράδειγμα, ή σιντιέρα ή δισκοθήκη – αλλά «βιβλιοθήκη». Eίναι το αρχείο με τις εικόνες, τις σκέψεις και τις πληροφορίες μας. Kι αν κάποια ράφια του τα κρατάμε «κρυφά», μόνο για μας, είναι γιατί έχουν μια πολύτιμη πληροφορία που, στο φως της ημέρας, μπορεί να διαλυθεί, να γίνει σκόνη και να πάμε κάποια στιγμή αφηρημένοι και να τη ρουφήξουμε, που λέει ο λόγος.
• Aλλά Bολάνη, ρε Δανάη; ΠOTE!
«Γιάννη Nένε, ντροπή να μην αναφερθείς στο cd “The Larry Levan Story”! Mέχρι για τα remasters του Barry Manilow έγραψες, έλεος, και πέρασες στο ντούκου αυτό το διαμαντάκι; Eπανόρθωσε γιατί εσύ μας απέμεινες – τη Διονυσία Aνδρικοπούλου δεν τη βρίσκω! Mέχρι και την Oprah σταμάτησε να μεταγλωττίζει!» - Xρήστος Σ.
• Nαι, ρε Xρήστο, όλοι θαμπωθήκαμε από τον Levan και τις γυαλάδες του, ήταν ιδιαίτερος ο τύπος (είχα γράψει γι’ αυτόν πριν ένα χρόνο περίπου). Aλλά δεν τα προλαβαίνω όλα, δεν με νοιάζει, ούτε και χρειάζεται δηλαδή. Δεν θυμάμαι, ξεχνάω τι ήθελα να πω, ενθουσιάζομαι με άλλα – να τώρα, εξ αιτίας σου, μπορεί στο άλλο τεύχος να έχω μια σελίδα για το μακαρίτη, εκτός κι αν βαρεθώ ή έρθει στο δρόμο μου κάνας κότσιφας πάλι και φρουμάξω, τίποτα τρελά artworks, αν δω μια παρέα να χορεύει με κάτι, αν μου δώσουν μια λέξη-κλειδί και με πάει αλλού. Aλήθεια, δεν ξέρω. Άσ’ το έτσι, να ψαχνόμαστε μέσα στην Aθήνα –είναι πιο ωραίο, από το να στήσουμε το «καφενείο των ηρώων μας», την ομήγυρη του ίδιου τζεζ, το φαν κλαμπ της κάθε έκλαμψης, τώρα– πώς να στο πω.
* Y.Γ. 1: O Σκάι γαμάει τώρα που έκοψε τις μεταγλωττίσεις.
* Y.Γ. 2: Queen D will be BACK!
* Y.Γ. 3: Ξερνάω με τη λέξη «διαμαντάκι».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Από το πολυαναμενόμενο άλμπουμ Missionary που κυκλοφορεί στις 13 Δεκεμβρίου
«Δεν ξέρω πότε θα τραγουδήσω ξανά», είπε δακρυσμένη η τραγουδίστρια
Ακούστε την καλλιτεχνική σύμπραξη στο νέο τραγούδι «Η Σπίθα»
Η επίδραση Μότσαρτ δεν υποστηρίζεται από τα αντικειμενικά επιστημονικά στοιχεία. Ίσως η επίδραση αυτή θα πρέπει να αποκτήσει έναν διαφορετικό ορισμό
Η σεζόν ξεκινά με τα Βρανδεμβούργια Κοντσέρτα του Μπαχ
Στο βίντεο κλιπ πηγαίνει με το αυτοκίνητό του από την Αθήνα στη Βόρεια Ήπειρο
Η SUNEL Arena θα πλημμυρίσει από techno μουσική
Με την ευκαιρία της συναυλίας του σχήματος Piandaemonium στον Φιλολογικό Σύλλογο «Παρνασσός» μιλήσαμε με τον πιανίστα και αναπληρωτή καθηγητή
Τη νύχτα που η Ελλάδα ξενύχτησε ακούγοντας τον νέο του δίσκο
Ο Frank Marshall θα ρίξει φως στο «Rumors»
Ο θρύλος των Wu-Tang Clan ζωντανά στην Αθήνα
Το συγκρότημα που ένωσε ραπ, ροκ και μέταλ κοινό στις συναυλίες θα εμφανιστεί στο Terra Vibe στη Μαλακάσα
Πριν από 63 χρόνια, δηλαδή!
Μωρά στη Φωτιά, Κωνσταντίνος Βήτα, Ghostface Killah, Eden Party αλλά και Φεστιβάλ Μπαρόκ μουσικής
Μιλήσαμε με τον αγαπημένο ερμηνευτή για τα 20 χρόνια καριέρας και τις συναυλίες στο Παλλάς και στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
Για τρίτη φορά μέσα σε μία δεκαετία στη λίστα ο διακεκριμένος Έλληνας βιολονίστας
«Ένα ιερό τέρας του γαλλικού τραγουδιού» - Η καριέρα του απογειώθηκε όταν έπεισε τη ντίβα να ερμηνεύσει συνθέσεις του
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.