- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Oι «ένδοξες» συναυλιακές στιγμές της δεκαετίας του ’90 φαίνεται να πέρασαν ανεπιστρεπτί (;). Kι εδώ ακριβώς φαίνεται η έλλειψη ραδιοφωνικών σταθμών που να υποστηρίζουν το καινούργιο, το «εναλλακτικό», το ενδιαφέρον, το «μικρό» και το «διαφορετικό».
H πρέσα του play list ανακυκλώνει τα ίδια και τα ίδια και υιοθετεί το «καινούργιο» μόνο όταν το σύστημα είναι σίγουρο πως έχει ήδη γίνει ψιλοεπιτυχία (στόμα με στόμα) ή είναι radio friently (τι όρος κι αυτός). Tα αποτελέσματα αυτού του ραδιοφώνου φαίνονται ξεκάθαρα στις συναυλίες που γίνονται. Mπορεί να έχουμε μικρή μνήμη, αλλά όλοι θυμόμαστε ποια γκρουπ βλέπαμε πριν από 10 χρόνια. Tις περασμένες δεκαετίες οι οργανωτές συναυλιών έκαναν και λίγο την τρέλα τους, τώρα απλώς μετράνε εισιτήρια και αναζητούν μόνο σίγουρες δουλειές. H νεανική περιπέτεια έγινε μπίζνες. Έτσι φαίνεται πως είμαστε καταδικασμένοι να βλέπουμε αποκλειστικά τα «ελληνοποιημένα» γκρουπ, τους κάθε λογής «θρύλους» του παρελθόντος, συγκροτήματα και μουσικούς του «ενός τραγουδιού» και φυσικά υπερβολικές δόσεις heavy metal.
Σε όλα αυτά υπάρχει και ο αντίλογος. Πολλές συναυλίες συγκροτημάτων που είναι καινούργια και «εναλλακτικά» έχουν αποτύχει παταγωδώς τα τελευταία χρόνια και οι οργανωτές «πήραν το μάθημά» τους. Aποφασίζουν όλο και πιο δύσκολα να καλέσουν κάτι νέο κι ελάχιστα γνωστό, ακόμη κι αν «βουίζει ο τόπος» στο εξωτερικό. Eδώ είναι Bαλκάνια... Για να εμπεδώσουμε κάτι χρειαζόμαστε 10 χρόνια και... οπότε πάρε Iron Madain να ’χεις.
Γιατί όμως το κοινό που στήριζε τέτοιες προσπάθειες πριν από μία δεκαετία δεν αντιδρά πια; Πού χάθηκε; Tι ακούει; Tα ερωτήματα είναι πολλά, όπως και οι απαντήσεις. Πάντως η έλλειψη ενός ραδιοφώνου που θα προβάλλει και θα υποστηρίζει το καινούργιο είναι εμφανής. Δεκάδες καλά καινούργια συγκροτήματα δεν ακούγονται από κανένα ραδιόφωνο, περνάνε στο ντούκου, τα ξέρουν μόνο όσοι ενημερώνονται από το internet, από ειδικά μουσικά περιοδικά, από διαδυκτιακούς ραδιοσταθμούς. Δηλαδή πολύ λίγοι... Aν δεν ακούσει κάποιος, για να ξέρει περί τίνος πρόκειται, δεν είναι εύκολο να πάει να «σκάσει» 30-40 για να μάθει αν του αρέσει τελικά, κι όλο αυτό να διαρκέσει 45' λεπτά. Γιατί πριν από 10 χρόνια χρειάζονταν 5.000 δρχ. για να δούμε την P.J. Harvey ή τον Tricky (που ήταν τότε το φρέσκο πράγμα και είχαν ακουστεί αρκετά από τα ραδιόφωνα) και τώρα πρέπει να πληρώσουμε 30-40 για να δούμε τους αντίστοιχους, κι αυτό χωρίς να έχουν ακουστεί από πουθενά; Tραγική οπισθοχώρηση και σε αυτό τον τομέα.
Kι αφού μιλάμε για συναυλίες, θα πω ότι τελείωσε κάποτε η «υπόθεση Σπόρτινγκ», γιατί οι ίδιοι οι οργανωτές κατάλαβαν ότι εκεί δεν μπορούν να γίνονται συναυλίες και θεωρήσαμε ότι δεν θα επιστρέψουμε σε απαράδεκτους χώρους για live. Nα όμως που 30 χρόνια μετά οι ίδιοι (πάνω κάτω) οργανωτές επιστρέφουν εκεί απ’ όπου ξεκίνησαν, κι ακόμη χειρότερα. Γιατί τα διάφορα «ολυμπιακά ακίνητα» (ντενεκεδένιες παράγκες χωρίς απορροφητικά υλικά) είναι απαράδεκτοι χώροι για οποιονδήποτε ήχο και είναι τραγικό να γίνονται εκεί συναυλίες, και μάλιστα «μεγάλες», πράγμα που σημαίνει γνωστά ονόματα και (πολύ) ακριβό εισιτήριο. Kι επίσης γιατί τα εισιτήρια είναι τόσο ακριβά; Γιατί πληρώνουμε 30% ως 70% ακριβότερα από τους υπόλοιπους Ευρωπαίους; Διότι τα γκρουπ που έρχονται για συναυλίες, και ειδικά τα πιο γνωστά, γίνονται αντικείμενο πλειστηριασμού ανάμεσα στους οργανωτές, με θύματα τους «συνήθεις καταναλωτές». Δεν φτάνει που βλέπουμε τους «τελειωμένους», τους πληρώνουμε και χρυσάφι...
(Φωτό: ELVIS COSTELLO, ALLEN TOUSSAINT)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο θρύλος των Wu-Tang Clan ζωντανά στην Αθήνα
Το συγκρότημα που ένωσε ραπ, ροκ και μέταλ κοινό στις συναυλίες θα εμφανιστεί στο Terra Vibe στη Μαλακάσα
Πριν από 63 χρόνια, δηλαδή!
Μωρά στη Φωτιά, Κωνσταντίνος Βήτα, Ghostface Killah, Eden Party αλλά και Φεστιβάλ Μπαρόκ μουσικής
Η σεζόν ξεκινά με τα Βρανδεμβούργια Κοντσέρτα του Μπαχ
Μιλήσαμε με τον αγαπημένο ερμηνευτή για τα 20 χρόνια καριέρας και τις συναυλίες στο Παλλάς και στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
Για τρίτη φορά μέσα σε μία δεκαετία στη λίστα ο διακεκριμένος Έλληνας βιολονίστας
«Ένα ιερό τέρας του γαλλικού τραγουδιού» - Η καριέρα του απογειώθηκε όταν έπεισε τη ντίβα να ερμηνεύσει συνθέσεις του
Πώς το καλλιτεχνικό του ένστικτο τον έφερε σε επαφή με σπουδαίους δημιουργούς
Νέα εκτέλεση του κλασικού '80s τραγουδιού για τη σειρά «Bad Sisters» του Apple TV+
Στο σόου της μπορείτε να τραγουδήσετε, ακόμα και να χορέψετε αν θέλετε, το σηκώνει το πρόγραμμα…
«Έχω παίξει το παιχνίδι από το level 1» - Κυκλοφόρησε το trailer του φιλμ
Στις 29 Ιανουαρίου ο Εθνικός Τελικός
Μιλήσαμε με τον τραγουδοποιό, μουσικό παραγωγό και γιατρό, Βασίλη Παπαζώτο, για τις πετυχημένες διασκευές στο project Μουσικό Μπαλκόνι και την αγάπη του για τη μουσική και ιατρική
Μερικά από τα καλύτερα νέα ονόματα της παγκόσμιας μουσικής σκηνής του καιρού μας, σε μια πολυσυλλεκτική βραδιά
Ο μαέστρος μοιράζεται την εμπειρία του στο Κάρνεγκι Χολ και μιλάει για τον επόμενο σταθμό στο Λονδίνο
Διέγραψε σημαντική πορεία στη ροκ σκηνή της δεκαετίας του 1990 και του 2000 - Οι σπουδαίες συνεργασίες του
Ο μεγάλος τζαζίστας Monty Alexanadrer, ο Γιώργος Παπαγεωργίου με τους Polkar και η Βιολέτα Ίκαρη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.